Brandingul personal este esenţial în afaceri
Dimensiune font:
Valoarea unui produs sau serviciu nu este suficientă pentru a dezvolta o afacere * este nevoie şi de notorietate sau, pe scurt, de un branding personal * tinerii care doresc să se lanseze în afaceri aplică foarte bine acest concept * cu multă muncă rezultatele se văd în timp
Mulţi tineri care nu reuşesc să-şi găsească un loc de muncă în domeniul pentru care s-au pregătit sau doresc să îşi urmeze pasiunea îşi fac afaceri pe cont propriu şi se ocupă singuri de promovarea lor. Un brand personal nu se construieşte într-o zi, ci în luni, poate chiar ani de muncă, dar la un moment dat rezultatele se văd. Marius Sescu, din Bacău, specialist în marketing online, spune că „brandingul personal este modalitatea cea mai la îndemână pentru a ieşi din mulţime, de a ne diferenţia de cei din jur şi de a ne ajuta afacerea să crească”. Strategia a fost pusă în practică şi de Bogdan Puiu, de 24 de ani, din Iaşi care a lansat proiectul „Soft&Grace”, ce reprezintă o combinaţie între alimentaţie şi fotografie şi promovează stilul de viaţă sănătos. Pasionat de gătit, Bogdan vrea să lanseze diverse evenimente gastronomice precum ,,We are what we eat’’ (Suntem ce mâncăm), ,,Soft&Grace Europe’’, dar şi să acorde lunar o masă caldă oamenilor străzii. „Îmi place să armonizez gusturile mai multor alimente pentru a ajunge la un rezultat pe care să îl poţi servi cu plăcere”, spune Bogdan.
Metode de promovare
Pentru a putea reuşi pe cont propriu trebuie stabilite nişte obiective clare, alese mijloace prin care acestea pot fi atinse şi stabilite metodele de evaluare. Bogdan lucrează de doi ani la proiectul său. A început să posteze pe pagina personală de Facebook fotografii cu ceea ce realiza în bucătărie. Găteşte de cinci ani, şi a observat că este apreciat. „M-am gândit atunci să fac o pagină dedicată acestei activităţi, m-am documentat şi am alcătuit identitatea brandului. Am realizat atât design-ul, cât şi logo-ul şi am stabilit publicul căruia mă adresez, cu alte cuvinte, întregul concept a fost bine stabilit de la bun început”, adaugă Bogdan. Ideea lui este întărită şi de Marius care susţine că brandul personal necesita multă muncă şi că internetul este foarte important. „Există o platformă pentru fiecare, în funcţie de obiectivele pe care vrem să le atingem şi interesele pe care le avem”, explică specialistul în marketing.
Consolidarea imaginii
Imaginea creată se consolidează în timp doar cu condiţia să-i crescă mereu nivelul.
„Soft&Grace a luat naştere în 2013, şi lunar era prezentat câte un album cu o anumită tematică. Din acest an am dat start şi postărilor săptămânale ce conţin câte un aliment sănătos, o descriere a valorii nutritive, beneficii şi o reţetă cu respectivul aliment”, povesteşte Bogdan. Tânărul îşi propune să facă şi un site, dar se şi pregăteşte intens în domeniu, făcând un stagiu de practică în bucătăria unui restaurant din Iaşi. În plus, face documentare şi pe internet şi citeşte cărţi de specialitate. „Am ajuns la concluzia că trebuie să faci ceea ce îţi place cu adevărat. Atunci când faci din pasiune, activităţile devin mai simple şi mai plăcute, iar satisfacţia realizărilor tale este pe măsură. Bucătăria este locul unde mă regăsesc”, adaugă Bogdan. În paralel, Bogdan lucrează în marketing şi se pregăteşte intens pentru următorul maraton la care va alerga.
Şcolile profesionale sunt tot mai căutate
Lucia HACMAN
„Brandul personal este constituit de totalitatea reacţiilor pe care noi le generăm în jurul nostru, plecând de la lucrurile pe care noi le facem diferit. Avem nevoie de branding personal pentru a atrage atenţia asupra noastră, pentru a ne angaja mai uşor, pentru a câştiga mai mulţi bani, pentru a deveni mai cunoscuţi într-un domeniu” - Marius Sescu, specialist în marketing online
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau