Buget deblocat pentru managementul traficului
Dimensiune font:
Proiectul continuă să înregistreze mari disfuncţionalităţi în implementare * o veste bună este aceea că Ministerul Dezvoltării a deblocat suma de două milioane de euro, oprită ca urmare a implicării beneficiarilor într-un dosar instrumentat DNA * totodată, procurorul general al DNA a confirmat legalitatea contractului
Proiectul managementului de trafic în municipiul Iaşi trece printr-o nouă etapă. O noutate importantă în derularea proiectului constă în faptul că Ministerul Dezvoltării a deblocat suma de două milioane de euro care, din punctul de vedere al municipalităţii, erau oprite abuziv. „Comunicarea a fost făcută de săptămâna trecută. Acei bani sunt ai municipiului Iaşi şi vor fi rambursaţi în perioada următoare”, a precizat primarul interimar, Mihai Chirica. Totodată, în această perioadă au fost lămurite şi aspectele de legalitate ale contractului. La sfârşitul săptămânii trecute, DNA a răspuns la toate întrebările legate de legalitatea acestui contract. Printre altele, procurorul şef Codruţa Kovesi a comunicat faptul că nu există suspiciuni cu privire la legalitatea încheierii contractului dintre Municipiul Iaşi şi asocierea UTI Grup – IBS. „Această comunicare îmi dă dreptul să pot continua acest contract cu toate clauzele sale contractuale, până la final”, a precizat Mihai Chirica.
În ce priveşte proiectul, din luna ianuarie şi până în prezent, a avut loc recepţia acestuia, cu toate echipamentele care au fost instalate pe domeniul public al municipiului Iaşi. „Au fost inventariate intersecţie cu intersecţie, semafor cu semafor, atât în zona de dispecerat, pe partea de hard, dispozitive de comandă şi toate celelalte echipamente subsecvente. S-a mers până la verificarea seriilor de fabricaţie şi corespondenţa dintre facturi şi echipamente. Acesta a fost doar un prim pas, în ce priveşte recepţia tehnică a bunurilor pe care municipiul Iaşi le-a achiziţionat în cadrul acestui proiect”, a spus Mihai Chirica. Din punct de vedere al eficacităţii acestor echipamente în spaţiul public, edilul a recunoscut că s-au înregistrat disfuncţionalităţi în traficul rutier, unele chiar mai mari decât în perioada anterioară utilizării acestui sistem, din motive ce ţin de o necorelare a echipamentelor, pentru că nu au fost puse toate în funcţiune în acelaşi timp şi nu au funcţionat într-un mod integrat, ceea ce se întâmplă şi acum. Cu toate acestea, edilul susţine că utilitatea acestui management de trafic trebuie să fie reală şi să o simtă fiecare participant la trafic, indiferent dacă are calitatea de conducător auto sau de pieton.
În momentul de faţă, din partea Primăriei Iaşi, pe partea de semaforizare şi indicatoare rutiere, responsabil va fi Corneliu Vicol, de la SC Servicii Publice, pe partea de dispecerat şi sistem de soft, Cătălin Boghiu, iar coordonatoare de proiect a rămas în continuare Cătălina Lucaci. Totodată, din partea UTI, responsabil tehnic pentru toate acţiunile este inginerul Mihai Musteaţă. „Săptămânal, după inventarierea tuturor problemelor pe care le avem în sarcina noastră, vom face o prezentare publică pe implementarea proiectului, punct cu punct, arteră cu arteră, pentru ca, în cele din urmă, tot sistemul să funcţioneze aşa cum a fost proiectat”, a mai spus Mihai Chirica. În ce priveşte plata către UTI, edilul a susţinut că aceasta a fost onorată în proporţie de 60%. Nelu PĂUNESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau