Cârlan caută ungiul perfect la Aeroport
Dimensiune font:
Conducerea judeţului a inaugurat ieri finalizarea lucrărilor la pista de 2.400 de metri * prefectul Dan Cârlan a venit la eveniment înarmat cu un boloboc, pentru a verifica gradul de înclinare al noii piste * şefii Aeroportului au catalogat gestul drept „o glumă”, considerând că prefectul le caută „nod în papură”
Aflat ieri la recepţia lucrărilor primei piste flexibile din România, cu o lungime de 2.400 de metri, prefectul Dan Cârlan a venit înarmat cu un boloboc, pentru a verifica gradul de înclinare al noului obiectiv. „Instrumentul are o valoare simbolică, vrând să atrag atenţia asupra unui aspect tehnic cu privire la realizarea noii piste. Având în vedere că primul studiu de fezabilitate a fost proiectat cu o înclinare a acesteia de zero grade, adică o orizontală perfectă, din discuţia de astăzi a rezultat însă că avem un grad de înclinare de un grad”, a atras atenţia prefectul. Potrivit acestuia, există o neconcordanţă între studiul de fezabilitate şi pista executată, ceea cea ar duce şi la o discrepanţă între costurile prevăzute iniţial şi cele rezultate. „La o socoteală simplă, având în vedere volumul de umpluturi între cele două planuri, rezultă 1,5 milioane de metri cubi de pământ care trebuie mutaţi, ceea ce presupune forţă de lucru şi bani”, a punctat prefectul.
„Caută nod în papură”
La rândul său, directorul aerogării ieşene, Marius Bodea, s-a declarat indignat de gestul prefectului, evidenţiind faptul că atitudinea acestuia este „de a căuta nod în papură”. „Văzându-l la aeroport cu bolobocul, am crezut că este vorba de un artificiu mediatic, de o glumă. Nu cred că mai este necesar să precizăm că nu poate exista o suprafaţă pentru care trebuie să se asiguri scurgerea apei, fără să nu fie proiectată o înclinaţie în acest sens”, a declarat directorul Bodea. Mai mult, acesta a ţinut să precizeze că, în aviaţie, scurgerea apei de pe suprafaţa de rulare nu este doar o chestiune care ţine de protejarea infrastructurii, şi o chestiune de securitate şi siguranţă a pasagerilor, fără de care o lucrare de acest fel nu poate primi niciun aviz de funcţionare. „Orice infrastructură de aterizare/decolare are proiectată o inclinaţie longitudinală şi una transversală, în mod obligatoriu. Niciodată nu a existat şi nu va exista o pistă avizată cu înclinaţie zero. Pista nouă a fost proiectată şi executată cu o pantă de scurgere longitudinală de un grad”, a explicat Bodea. În condiţiile în care prefectul a solicitat toate actele care au stat la baza desfăşurării licitaţiei publice de achiziţionare a lucrărilor la noua pistă, Marius Bodea a accentuat că studiile de fezabilitate şi caietul de sarcini prevedeau această pantă. „Studiul de fezabilitate din anul 2008 şi proiectul tehnic are un grad înclinaţie longitudinală. Fără precizarea acestui aspect, lucrarea nu ar fi fost avizată de Autoritatea Aeronautică Română”, a conchis directorul Aeroportului Iaşi.
* * *
„Niciodată nu a existat şi nu va exista o pistă avizată cu înclinaţie zero. Pista nouă a fost proiectată şi executată cu o pantă de scurgere longitudinală de un grad” - Marius Bodea, directorul Aeroportului Internaţional Iaşi
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau