Centrul Economic Bucovina devine terminal pentru Aeroport FOTO
Dimensiune font:
Consiliul Judeţean Suceava va transforma o mare parte din Centrul Economic Bucovina, din apropierea Aeroportului Suceava, în terminal internaţional pentru aerogară * actualul terminal urmează să fie folosit doar pentru cursele interne, charter sau VIP
Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ), Cătălin Nechifor, a prezentat proiectul care presupune transformarea Centrul Economic Bucovina Suceava (CEBS) în terminal internaţional pentru aeroport. Astfel, pavilionul expoziţional al CEBS, cu o suprafaţă de circa 4.500 de metri pătraţi, va fi amenajat ca terminal pentru plecări, urmând ca la parter să fie amplasate ghişeele companiilor aeriene, zona de check-in, filtrul de securitate, la primul etaj va fi amenajată o zonă de magazine duty free, cafenele şi restaurante, iar la al doilea etaj vor fi birouri administrative, în timp ce două din cele opt pavilioane ale parcului industrial vor fi amenajate ca terminal de sosiri, iar alte două pavilioane ca terminal cargo.
Din actualul pavilion expoziţional se va amenaja, la primul etaj, o structură pentru plecări cu cel puţin două porţi, prin structură de burduf, urmând ca pasagerii să fie coborâţi spre autobuz, de unde, pe o cale de acces securizată cu gard, pe o lungime de 300 de metri, vor fi conduşi până la platforma unde sunt avioanele. „Suntem singurul aeroport din România care îşi încheie lucrările de modernizare, dar poate să meargă mai departe cu dezvoltarea”, a spus Nechifor. El susţine că dinamica unui aeroport este mult mai mare, iar Suceava poate spune că are aeroportul cel mai modern, cu cea mai nouă tehnologie pentru zboruri.
Potrivit acestuia, lipsa de spaţii de procesare a pasagerilor este una acută, iar transformarea unei mari părţi din CEBS în terminal este cea mai bună soluţie, din punctul de vedere al costurilor. „Anul viitor vom avea un terminal nou”, a spus Nechifor, care a menţionat că CEBS este în proprietatea CJ şi vor fi transferate imobilele necesare în administrarea Aeroportului.
Potrivit preşedintelui CJ urmează să decidă dacă lucrările de amenajare vor fi făcute din bugetul propriu, ori dacă zona respectivă va fi concesionată, prin licitaţie internaţională, unui operator care să amenajeze o bază aeriană proprie. „Odată cu încheierea lucrărilor la aeroport vom demara şi această procedură”, a spus Nechifor. El a subliniat că este necesară o asemenea abordare a situaţiei, pentru că zona de zbor internaţională presupune avioane destul de mari, iar companiile comandă avioane de circa două sute de locuri. „Să procesezi 200 de pasageri în circa o oră este extrem de dificil în condiţiile actuale şi de pe Iaşi, Bacău sau Suceava”, a spus Nechifor, care susţine că CEBS se pliază foarte bine pe structura de terminal internaţional.
Aeroportul de la Suceava va fi gata luna viitoare FOTO
El a menţionat că actualul terminal, care are o suprafaţă de circa 1.000 de metri pătraţi, va fi folosit pentru cursele interne, cursele charter şi cele VIP. Preşedintele CJ a explicat că s-a luat decizia ca investiţia în noul terminal să fie începută cât mai curând pentru că încă există posibilitatea legală ca CJ să poată finanţa aeroportul. El a spus că, dacă se trece de 200.000 de pasageri anual, orice subvenţie alocată de CJ aeroportului este considerată ajutor de stat.
„Suntem încă în situaţia în care, anul viitor, să avem sub 200.000 de pasageri pe an şi să putem finanţa legal. De asta, anul viitor va trebui să construim ce ne propunem, pentru că anul viitor nu vom avea 200.000 de pasageri”, a spus Nechifor. El a menţionat că un terminal de circa 6.000 de metri pătraţi poate să coste 10 milioane de euro, iar CEBS se poate transforma în terminal cu mici modificări de arhitectură şi costuri minime.
Nechifor a mai anunţat că, din 20 septembrie, noul turn de control va fi pus la dispoziţia Romatsa pentru instalarea echipamentelor, urmând să fie montat sistemul de aterizare ILS, de categoria a doua, care furnizează informaţii până la înălţimea de 15 metri deasupra pragului pistei sau chiar mai puţin, dar şi, în premieră pentru un aeroport din România, o unitate de aterizare pe baza GPS. Majoritatea spaţiilor CEBS, inaugurat în noiembrie 2006, sunt în prezent nefolosite. Investiţia a costat 5 milioane de euro, din care circa 3,2 milioane de euro a reprezentat contribuţia UE prin Phare, 1,2 milioane de euro a fost contribuţia Guvernului României, iar 655.000 de euro a fost contribuţia CJ Suceava.
Aeroportul Suceava a fost închis pentru modernizare începând din 13 ianuarie 2014, lucrările fiind realizate printr-un proiect de 105 milioane de lei, din fonduri europene. Execuţia proiectului de modernizare a aeroportului este realizată 94% şi se va încheia în 25 octombrie.
Andrei CĂLĂTORU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau