Centura Sucevei a rămas de izbelişte FOTO
Dimensiune font:
Compania Naţională de Autostrăti şi Drumuri Naţionale nu a reluat lucrările de construcţie la ruta ocolitoare a municipiului, în ciuda promisiunilor făcute la vizita ministrului Transporturilor, Iulian Matache * lucrările au început în 2008 şi, dacă graficul s-ar fi respectat, ar fi trebuit să se încheie
Conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a decis să reia lucrările la centura Sucevei în regie proprie. Anunţul a fost făcut chiar de ministrul Transporturilor, Iulian Matache, care a fost în vizită la Suceava în urmă cu două săptămâni. Matache a declarat atunci că angajaţii Companiei se vor apuca de treabă luna aceasta şi vor executa lucrări simple. Pentru execuţia lucrărilor complexe, poduri şi viaducte, va fi organizată o licitaţie. „ Eu zic că, zilele acestea, până la sfârşitul acestei luni se vor mobiliza, unde va putea, va lucra compania. Eu sper că licitaţia pentru poduri şi consolidări să se închidă iarna aceasta. Probabil că până în vara anului viitor va fi gata”, a declarat ministrul, în urmă cu două săptămâni, la Salcea.
Numai că muncitorii CNADNR nu au ajuns încă pe şantier şi mai sunt doar două zile până la sfârşitul lunii. Specialiştii instituţiei caută soluţii pentru stabilizarea terenului de sub tronsoanele nefinalizate ale rutei ocolitoare. Problemele au fost identificate după efectuarea unei expertize tehnice. Directorul Regionalei Iaşi a CNADNR, Ovidiu Laicu, a venit ieri la Suceava ca să facă verificări. El a explicat că va fi foarte precaut în ceea ce priveşte identificarea soluţiei tehnice pentru stabilizarea terenului, ca să nu se repete problema de la autostrada Sibiu-Orăştie, acolo unde s-au înregistrat alunecări de teren, după finalizarea investiţiei.
Investiţie scumpă şi nefinalizată
Ruta ocolitoare are trei tronsoane. Doar unul a fost finalizat. Este vorba despre şoseaua de la intersecţia cu DN 17, la „Zidul Morţii” până în zona Pătrăuţi.
Dincolo de faptul că execuţia a fost întârziată nejustificat de mult, lucrarea este extrem de costisitoare în comparaţie cu lucrări asemănătoare. Narcis Neaga, directorul general al CNADNAR, a spus că execuţia unui kilometru de drum la Suceava a costat 6 milioane de euro, în timp ce şoseaua ocolitoarea a Bacăului a costat 3,5 milioane de euro/km, iar cea a Bârladului mai puţin de trei milioane de euro/kilometru.
Citeşte şi: Blocaj în gestiunea gunoaielor la Suceava
Oana ŞLEMCO
Construcţia rutei ocolitoare a început în 2008. Investiţia trebuia să fie gata în 2012. Lucrările au fost întârziate din cauza alunecărilor de teren care au apărut după demararea investiţiei, precum şi din cauza exproprierilor. Mai mult, la începutul acestui an, CNADNR a fost nevoită să rezilieze contractul cu firma constructoare, pentru nerespectarea clauzelor.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau