Cercul vicios al şpăgilor la Consiliul Judeţean Iaşi

default

Dimensiune font:

| 19-11-2015 10:00

 Ieri dimineaţă, procurorii au descins la sediile Consiliului Judeţean Iaşi şi TeleM, dar şi acasă la patronul acestei televiziuni * DNA Iaşi face verificări referitoare la fapte de corupţie petrecute în perioada 2014-2015 * au fost ridicate documente din biroul Euronest, asociaţie care se află în administrarea CJ Iaşi, dar şi din birourile de proiecte europene şi managementul deşeurilor * vizată este şi firma bucureşteană Grădinariu Import Export, care a avut legături dubioase cu şeful suspendat al CJ Iaşi, Cristian Adomniţei şi patronul TeleM, Aurel Dobaşu * Grădinariu Import Export a avut, în ultimii doi ani, două contracte uriaşe cu CJ Iaşi, unul privind dotarea cu autospeciale de iarnă şi altul cu pubele pentru Sistemul de Management Integrat al Deşeurilor


Sediul Consiliului Judeţean (CJ) Iaşi a fost, ieri, din nou călcat de procurori, după descinderile din luna mai, lăsate cu plasarea sub control judiciar a preşedintelui instituţiei, Cristian Adomniţei. Puţin peste şapte ore au durat percheziţiile la Casa Pătrată, de unde s-au ridicat documente din birourile şefei Euronest, Alina Popa, asociaţie prin care CJ a achiziţionat, în ultimii doi ani, utilaje de iarnă pentru dotarea Inspectoratului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Iaşi, şi din birourile UIP (Unitatea de Implementare a Proiectelor). Deşi nu a fost confirmat oficial, există informaţii că procurorii ar fi avut în vedere gestionarea proiectului privind Sistemul de Management Integrat al Deşeurilor (SMID). Potrivit unor surse din cadrul CJ Iaşi, oamenii legii urmăresc modul în care, în decursul ultimilor doi ani, s-ar fi acordat, în mod suspect, contracte în cadrul celor două mari proiecte europene, respectiv SMID şi dotarea IJSU Iaşi cu autoutilitare prin Euronest, ambele cu valori de zeci de milioane de euro. Totodată, au fost făcute percheziţii şi la sediul televiziunii ieşene TeleM, cât şi la locuinţa din Bogonos (Comuna Leţcani) a patronului acesteia, Aurel Dobaşu. Toate aceste elemente au în comun un singur nume: Grădinariu Import – Export Bucureşti. Nici această firmă nu a scăpat de procurori, aceştia făcând descinderi şi la sediul din Capitală. „Procurori din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie, Serviciul Teritorial Iaşi efectuează cercetări într-o cauză penală ce vizează suspiciuni privind săvârşirea unor infracţiuni de corupţie, asimilate celor de corupţie şi a unor infracţiuni îndreptate împotriva intereselor financiare ale Uniunii Europene, comise în perioada 2014 – 2015. În cursul zilei de 18 noiembrie 2015, ca urmare a obţinerii autorizărilor legale de la instanţa competentă, sunt efectuate percheziţii domiciliare în 6 locaţii situate în municipiul Bucureşti şi judeţul Iaşi, din care una este sediul unei instituţii publice, restul reprezentând sediile unor societăţi comerciale şi domiciliile unor persoane fizice. În cauză, procurorii beneficiază de sprijin de specialitate din partea Inspectoratului Judeţean de Jandarmi Iaşi”, au comunicat reprezentanţii DNA.

Şefi tăcuţi la CJ Iaşi

Conducerea CJ Iaşi a fost luată prin surprindere de această descindere, iar şefii au preferat să fie tăcuţi, trimiţându-l la înaintare pentru declaraţii pe şeful departamentului de comunicare al instituţiei. „Deocamdată, nu dispunem de multe informaţii. Sunt verificări care vizează proiecte derulate, nu persoane. Este vorba despre proiecte cu finanţare europeană. Deocamdată, atenţia angajaţilor CJ este focusată pe percheziţii, iar după ce se vor linişti lucrurile, activitatea va reveni la normal”, a declarat Razvan Timofciuc, responsabil de comunicare în cadrul CJ Iaşi. În tot acest timp, vicepreşedintele cu atribuţii de preşedinte Victorel Lupu era plecat la Piarta Neamţ, la o întâlnire a ADR Nord-Est, dar a precizat că ancheta procurorilor se îndreaptă către achiziţia de autospeciale de iarnă şi sistemul de deşeuri.

Drumul şpăgii: Grădinariu – Dobaşu - Adomniţei

Perioada menţionată de procurori este cea în care şeful suspendat al CJ Iaşi, Cristian Adomniţei, încă era preşedinte cu atribuţii depline al instituţiei. În prezent, acesta este cercetat sub control judiciar pentru fals intelectual şi favorizarea făptuitorului în dosarul „Albumul”, intrând din nou sub semnul suspiciunilor de corupţie. Directorul adjunct al Euronest, Marius Dangă (lider al consilierilor locali PNL), a precizat că procurorii nu au solicitat întreaga documentaţie privind achiziţia utilitarelor pentru dotarea IJSU Iaşi, ci doar cea care priveşte achiziţiile făcute de firma lui Grădinariu. „Noi am pus la dispoziţia procurorilor întreaga documentaţie, dar aceştia au verificat tot ce ţine de contractele cu Grădinariu Import-Export”, a spus Marius Dangă. Exact aceeaşi firmă are contracte cu CJ Iaşi pentru furnizarea pubelelor în cadrul proiectului de deşeuri SMID, un alt aspect verificat de procurori. Legătura dintre firma Grădinariu, Aurel Dobaşu şi Cristian Adomniţei este cunoscută în spaţiul public. Dacă patronul TeleM, Aurel Dobaşu este văzut ca fiind un apropiat al lui Adomniţei, puţini ştiu că firma lui Radu Grădinariu este un sponsor fidel al acestei televiziuni. Astfel, s-au creat relaţiile vicioase care fac acum obiectul cercetărilor făcute de procurorii DNA. În fapt, firma patronată de Radu Grădinariu are o vastă experienţă în câştigarea contractelor cu autorităţile publice ieşene. Chiar prima licitaţie câştigată de această firmă în întreaga ei istorie a fost cu Primăria Iaşi, prin achiziţia unei autospeciale second-hand, în 2001, iar doi ani mai târziu, cu două gunoiere noi pentru Salubris Iaşi.

Andrei Grădinariu, despre Euronest: „ Am crezut iniţial că cei de acolo au ceva cu noi”

Ultima afacere cu administraţia publică ieşeană scoate la suprafaţă caracatiţa de interese pe banii publici şi europeni. Culmea, directorul general Andrei Grădinariu vorbeşte, pe site-ul firmei, despre ultima achiziţie de autoutilitare pentru Iaşi. O declaraţie care, în contextul actual, pare extrem de bizară. „Nu pot sa uit primele 21 de maşini de pompieri vândute la Euronest Iaşi. Mi-au rămas în minte predările şi pre-recepţiile acestora: modul cum fiecare lucru era minuţios verificat şi consemnat în procesul verbal. Am crezut iniţial că cei de acolo au ceva cu noi, când, de fapt, ei nu-şi făceau decât treaba într-un mod foarte profesionist”, preciza directorul firmei Grădinariu, în cadrul aniversării a 20 de ani de existenţă a firmei. Întregul proiect de achiziţie prin Euronest, a însemnat 24 de autofreze de zăpadă multifuncţionale, dintre care cinci pentru Iaşi, şi şase vehicule cu şenile (una pentru Iaşi), valoarea totală a contractului fiind de 21 milioane lei. Pe 30 septembrie 2013, Firma Grădinariu şi CJ Iaşi semnau contractele pe două loturi, pentru pubelele necesare proiectului SMID. Primul lot viza utilaje şi echipamente de transfer pe suma de 17,4 milioane, cu tot cu TVA. Cel de-al doilea lot a fost câştigat de asocierea Iridex Group Plastic şi Grădinariu Impex, pentru 13 milioane euro, cu tot cu TVA. Firma Grădinariu Import Export SRL are ca domeniu de activitate „comerţ cu alte autovehicule“ şi activează pe piaţă de peste două decenii. Potrivit datelor înregistrate la Fisc, în 2014, compania cu 42 de angajaţi a avut o cifră de afaceri netă de peste 99,5 milioane de lei şi un profit de 5,7 milioane. Atât afacerile, cât şi câştigul de anul trecut sunt în creştere faţă de cele declarate în 2013, când cifra de afaceri a fost de 81,3 milioane de lei şi profitul de aproape 4,1 milioane de lei.

Descinderi la patronul TeleM

O parte din banii câştigaţi de firma Grădinariu se presupune că ar fi ajuns şi în buzunarele patronului TeleM, Aurel Dobaşu, prin contracte fictive de publicitate. Acesta este unul din aspectele pe care procurorii DNA îl cercetează, după ce au ridicat documente de la sediul televiziunii, dar şi locuinţei acestuia. În plus, sunt vizate contractele câştigate de Grădinariu Import Export privind furnizarea de pubele în cadrul programului SMID. Proiectul are o valoare totală de 70 milioane euro, din care firma bucureşteană are contracte de 10 milioane euro. Din aceşti bani, procurorii verifică dacă Aurel Dobaşu a încasat contracte de publicitate lunare în valoare de 15.000 euro fiecare. Contactat de redactorii cotidianului Evenimentul Regional al Moldovei, Aurel Dobaşu a fost reţinut în declaraţii, negând că ar fi implicat în fapte de corupţie. A negat, totodată, relaţia cu firma Grădinariu Import-Export şi a promis dezvăluiri în cadrul emisiunilor postului pe care îl conduce. 

* * *

Este pentru a doua oară în acest an când DNA face percheziţii la CJ Iaşi. Prima a avut loc la începutul acestui an şi a dus la reţinerea lui Cristian Adomniţei pentru fals intelectual şi favorizarea făptuitorului într-un dosar privind achiziţia unor produse de promovare a CJ Iaşi; ulterior, şeful CJ a fost plasat în arest la domiciliu, iar momentan se află sub control judiciar

* * *

Eu am încredere în justiţie şi am pus la dispoziţia anchetatorilor absolut orice, documente şi aparatură. Părerea mea este ca toată acţiunea asta vizează în mod greşit televiziunea şi locuinţa mea, şi nu aveau de ce să vină aici. Am fost la DNA anul trecut şi am cerut eu, în mod expres, o acţiune pe această temă, pentru că pe anumite căi media existau discuţii ca eu aş fi avut activităţi ilegale. Atunci mi-au spus că nu este nicio investigaţie începută pe numele meu. Astăzi, procurorii au spus că nu este vizată o persoană, iar cercetarea se face in rem” – Aurel Dobaşu

* * *

Reprezentanţii TeleM au spus că banii pentru publicitate nu au venit din contractele din fonduri europene încheiate de Grădinariu cu CJ Iaşi

Vezi si Situaţie aberantă. Poluarea în Iaşi s-a dublat după mutarea vămii

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
FOTO-VIDEO: Reportaj la
02/08/2022 14:54

Într-un colţ de rai, pe ţinuturile Bucovinei, este situat varful Dadu. Pentru a ajunge la el, am ajuns pană in Iacobeni, iar de acolo am virat la dreapta pană la Carlibaba. Într-o zi de iulie, ...

Liberalii, ținta atacurilor unui deputat PSD
18/12/2019 10:54

    Deputatul social-democrat Răzvan Rotaru are o sumă de reprosuri pentru liberalii din Botosani care in urmă cu un an au votat impotriva bugetului de stat, iar acum se laudă cu alocările fina ...

Marea grijă a şoferului beat: să nu-i agite poliţistul petul cu bere
25/11/2019 18:53

 O nouă culme a impertinenţei manifestată de un conducător auto depistat la volan sub influenţă bahică a fost atinsă cu ocazia turului doi al alegerilor prezidenţiale. I.C., in varstă de 28 de an ...

„ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede”, la BNR Iaşi
22/11/2019 00:00

  * Sucursala Regională Iaşi şi Muzeul Băncii Naţionale a Romaniei au inaugurat, ieri, expoziţia „ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede” * proiectul este iniţiat in parteneria ...

Mecanica, marele pariu al învăţământului profesional ieşean
21/11/2019 00:00

  * domeniile cu cele mai mari solicitări din partea operatorilor economici pentru includerea in planul de şcolarizare 2019-2020 au fost cele de mecanică - 910 locuri * totodată, s-au format 5 noi cla ...

Puterea şi opoziţia din CJ se pun la aceeaşi masă, pentru a soluţiona soarta a 46 de proiecte
19/11/2019 00:00

  Consilierii judeţeni se vor intruni din nou maine, avand in dezbatere 46 de proiecte de hotărare. Printre acestea se află şi proiectul privind solicitarea de trecere din administrarea Consiliului Lo ...

Începe Postul Crăciunului
15/11/2019 11:11

      După Lăsatul Secului, petrecut ieri, in seara de Sfantul Filip, astăzi incepe Postul Crăciunului, una dintre cele patru mari perioade de ajunare randuite de Biserica Ortodoxă. Post ...

Un tânăr din Iași, beat și fără permis, nu a oprit la semnalul politistilor. Oamenii legii l-au urmarit 1km
10/11/2019 12:51

În jurul orei 01.00, in timp ce patrulau in zona Horlesti, politistii din Letcani au observat o masină cu un comportament destul de suspect in trafic. Oamenii legii au facut semn de oprire autoturismulu ...

Poliţiştii din Popricani, cei mai iscusiţi vânători de şoferi băuţi
09/11/2019 20:04

Datele statistice arată fără dubiu faptul că poliţiştii din Popricani sunt foarte dibaci in depistarea şi prinderea şoferilor ce conduc sub influenţa alcoolului. Numai in primele 10 luni din 2019, pe r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei