Ciudăţenii în spatele modernizării drumului Suceava-Botoşani FOTO
Dimensiune font:
Lucrarea de refacere a DN 29 Suceava-Botoşani a fost încheiată şi inaugurată în august 2014 * cu toate acestea, la trei luni după tăierea panglicii, Ministerul Transporturilor a semnat contractul de finanţare * alocarea depăşeşte 91 de milioane de lei, două treimi din sumă fiind fonduri europene * oficialii au refuzat să facă orice declaraţie privind ordinea procedurilor
Ciudăţeniile se ţin lanţ în ceea ce priveşte lucrările de modernizare a drumului care leagă Suceava de Botoşani. Artera a fost asfaltată şi marcată de firma omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, Spedition UMB. Lucrările s-au încheiat în vară, însă contractul de finanţare a proiectului a fost semnat abia joi, 6 noiembrie. Asta înseamnă că proiectul nu a avut susţinere financiară până săptămâna trecută.
Ce spune ministerul
Potrivit site-ului Ministerului Transporturilor, www.mt.ro, Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial „Transport” 2007-2013 şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România SA au semnat în data de 06.11.2014 contractul de finanţare pentru proiectul „Modernizare DN29, Suceava – Botoşani, km 0+000 – km 39+071”. Proiectul are un buget total de 91.290.136,71 lei, din care 62.551.583,29 lei constituie finanţare nerambursabilă acordată de Comisia Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Sectorial „Transport” 2007-2013, restul sumei fiind asigurată de la bugetul de stat.
Într-un comunicat de presă postat tot pe site-ul ministerului se arată că „implementarea acestui proiect se va realiza prin contracte de lucrări şi servicii licitate de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România SA, în calitate de beneficiar al proiectului. Lucrările se vor desfăşura în perioada aprilie 2011-octombrie 2015, conform calendarului de implementare al proiectului”. Anomalia constă în faptul că modernizarea drumului Suceava-Botoşani s-a încheiat în august. Drumul a fost inaugurat în prezenta lui Victor Ponta. Aşadar, ministerul finanţează abia acum un proiect care se presupune că era finanţat.
DN29, modernizat pe banii lui Umbrărescu
Contactat telefonic, prefectul judeţului Suceava, Florin Sinescu a declarat că, din câte se pare, asfaltarea drumului dintre Suceava şi Botoşani s-a făcut pe banii lui Dorinel Umbrărescu. „Mă voi documenta şi revin cu detalii”, ne-a spus Florin Sinescu. Pe de altă parte, Viorel Seredenciuc, fostul viceprimar al Sucevei în guvernarea 2008-2012, care s-a ocupat de gestionarea proiectelor europene în municipiu, ne-a declarat că semnarea noului contract de finanţare este inexplicabilă şi poate avea caracter penal. El a precizat că proiectul de modernizare a drumului Suceava-Botoşani a fost făcut pe vremea guvernării PDL şi că finanţarea era guvernamentală.
„Este inexplicabil şi în opinia mea este o faptă cu caracter penal. Nu se poate finanţa acelaşi proiect de două ori şi, în cazul nostru, din două surse diferite. Orice audit venit de la Uniunea Europeană va descoperi neregula şi banii vor fi returnaţi către Uniunea Europeană în totalitate, iar autorităţile româneşti vor trebui să ia măsurile legale împotriva celor care s-au pretat la aşa ceva. Proiectul a fost finanţat din fonduri guvernamentale, a fost executat în totalitate şi la inaugurare a fost prezent primul ministru Victor Ponta. Putea fi schimbată sursa de finanţare, dacă lucrarea nu era începută sau dacă lucrarea începută fiind, putea fi finalizată cu bani europeni printr-un alt proiect cu finanţare doar pentru partea neexecutată”, ne-a declarat Viorel Seredenciuc.
Drumul naţional 29, care leagă Suceava de Botoşani, a fost modernizat pentru prima oară în ultimii 30 de ani, iar lucrările au fost recepţionate în august, în prezenţa prim-ministrului Victor Ponta. Alături de el s-au aflat vicepremierul Liviu Dragnea, Dorinel Umbrărescu şi reprezentanţi ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), beneficiarul investiţiei. Ponta l-a felicitat pe Umbrărescu atât pentru calitatea foarte bună a lucrărilor, cât şi pentru finalizarea investiţiei cu un an şi jumătate mai devreme, aspect mai puţin obişnuit pe şantierele din România.
Oana ŞLEMCO
Contractul dintre CNADNR şi asocierea de firme Spedition UMB, Tehnostrade, Arcada Company şi Consitrans a fost semnat în data de 28 aprilie 2011. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în data de 7 octombrie 2013. Drumul a fost recepţionat pe 14 august 2014.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau