Constructorul şoselei de centură stă pe tuşă
Dimensiune font:
S-a emis ordinul de începere a lucrărilor la centura ocolitoare a municipiului Bacău * deşi finanţare există, constructorul, EKO INŞAAT VE TIC A.Ş., stă de anul trecut pe tuşă pentru că nu ar avea muncitori, respectiv subcontractori * perdanţii sunt băcăuanii care suportă efectele unui trafic sufocant şi plătesc cu propria sănătate emisiile de noxe
A fost emis ordinul de începere a lucrărilor de execuţie a centurii ocolitoare a Bacăului, devenită un soi de Mecca la care băcăuanii nu mai reuşesc să ajungă, culmea, cu ajutorul turcilor, după un deceniu de călătorie într-un trafic de tranzit infernal. Varianta de ocolire a municipiului urma să fie construită, până în anul 2016, de către o firmă turcească pentru suma de 393,8 milioane de lei. Nicio contestaţie nu a fost însă ratată în cadrul procedurii de desemnare a executantului proiectului „Variantei ocolitoare a municipiului Bacău”. După nu mai puţin de un an de contestaţii s-a decis ca executantul şoselei să fie cel care iniţial a câştigat licitaţia- compania turcească EKO INŞAAT VE TIC A.Ş.
Nu a fost o păcăleală
Contractul de execuţie a lucrărilor a fost semnat, pe 1 aprilie 2015. Însă de atunci nu s-a dat nicio lopată pe şantierul centurii Bacăului. Varianta rutieră ocolitoare a municipiului Bacău, cu o lungime de 30,7 km, trebuia să fie finalizată în 24 de luni de la data semnării contractului. Într-un an de zile constructorul nu a făcut nimic, municipiul fiind pe punctul de a deveni oraşul păcălit, nu doar al păcălelilor…
„Continuu să cred că 1 aprilie 2015 (data semnării contractului de execuţie – n.r.) nu a fost o păcăleală, ci o zi importantă din derularea acestui proiect. Rezist cu stoicism la toate atacurile pe acest subiect şi sunt convins că împreună cu Victor Ponta realmente am resuscitat în 2013 un proiect ce a stat aproape 10 ani în sertarele ministerului”, a precizat după emiterea ordinului de începe a lucrărilor Dragoş Benea, preşedintele CJ Bacău.
Nu mai puţin de un an a trecut de la semnarea contractului, până la emiterea ordinului de începere a lucrărilor. Până la începerea efectivă a lucrărilor ar mai dura cel mult o lună şi jumătate, potrivit autorităţilor judeţene.
„La fel de importantă este şi ziua de 7 aprilie 2016 când a fost emis ordinul de începere a lucrărilor, cu menţiunea că societatea de consultanţă Primacons a scris explicit că lucrările vor începe obligatoriu cel mai târziu pe 25 mai 2016. Din discuţiile purtate înţeleg că lucrările vor începe pe tronsonul N. Bălcescu – Luizi Călugăra, legătura dintre E85 şi DN11, în lungime de 7,5 km” , susţine preşedintele CJ Bacău, Dragoş Benea.
De ce nu au început lucrările până acum?
Atipic pentru România, neînceperea execuţiei lucrărilor la varianta ocolitoare a Bacăului nu a avut drept cauză lipsa banilor. Ba dimpotrivă, finanţare a existat şi există şi pentru acest an.
„Reamintesc faptul că în bugetul pe 2016 suma alocată este de 80.000.000 lei, iar obiectivul a beneficiat (POS- Transport) şi beneficiază de finanţare pe fonduri europene (POIM 2014 – 2020)”, subliniază autorităţile judeţene.
Prin târgul de pe Bistriţa circulă informaţia conform căreia turcii de la EKO INŞAAT VE TIC A.Ş. - după ce s-au luptat în instanţă cu marii asfaltatori români, întâmplător sau nu băcăuani, pentru a câştiga contractul, le-a propus firmelor româneşti să le subcontracteze lucrările pe care trebuiau să le execute conform contractului câştigat. Românii au refuzat, turcii au rămas cu lucrările de executat, dar fără oameni şi utilaje cu care să le execute. „Suprapunerea începerii lucrărilor cu perioada campaniei electorale nu este cea mai fericită conjunctură, dar nici nu mai puteam aştepta finalizarea anului electoral 2016 din România”, a declarat Dragoş Benea, preşedintele CJ Bacău.
Sonia PAVELESCU
80 de milioane de lei
Aceasta este suma alocată din bugetul acestui an pentru centură.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau