Doi lei pentru o cursă de 20 de kilometri EXCLUSIV
Dimensiune font:
Șefii RATP au luat decizia de a permite posesorilor de abonamente pe traseul 41 să ajungă în Copou. Măsura poate reprezenta un prim pas spre îmbunătăţirea condiţiilor de transport în zona metropolitană
Introducerea unor trasee noi de transport, cum ar fi cel de autobuz nr. 52, revenirea tramvaielor pe tronsonul CUG – Copou, preluarea de la Unistil a două dintre traseele operate până nu demult de firma bârlădeană şi cea mai recentă decizie a şefilor RATP, de a permite ieşenilor posesori de abonamente pe trasul 41 să ajungă în Copou, pe un traseu de peste 20 de km, reprezintă măsuri care vin în sprijinul comunităţii. Practic, la acest moment, nu există cartier de unde să nu poţi ajunge în centrul oraşului sau în apropierea acestuia compostând un singur bilet, lucru care, în urmă cu 14 ani spre exemplu, nu era valabil pentru RATP, ci doar pentru firmele de maxi-taxi. Şefii regiei dau de înţeles că altfel ar fi stat lucrurile dacă se reuşea implementarea tuturor proiectelor finanţate prin Civitas – Archimedes, însă, încet-încet se va ajunge la finalitatea dorită, chiar şi apelând la ceea ce unii ar numi improvizaţii. „Nu avem parte - şi nu din vina noastră - de un sistem de taxare flexibil, cu o multitudine de variante, însă uite că, încet-încet, ne îndreptăm acolo unde ar fi trebuit să ajungem mai rapid: o configurare clară a traseelor, un tarif unic, urmat de introducerea unui sistem tarifare zonal”, spune Cristian Stoica, directorul RATP Iaşi.
Apariţia CTP ar putea îmbunătăţi situaţia
Majoritatea primarilor din judeţ au susţinut în repetate rânduri că ideal ar fi ca transportul cetăţenilor în Zona Metropolitană să se realizeze cu mijloacele de transport aparţinând RATP, ale cărei dotări şi tarife sunt mult mai apropiate de nevoile cetăţenilor. Până acum, doar ieşenii din Horpaz şi Ciurea se puteau deplasa în şi dinspre oraş prin intermediul autobuzelor de pe traseul 41, la care se adaugă traseele 27 şi 44 ale Unistil, locuitorii din Valea Lupului prin intermediul altor două trasee, 20 (Tg. Cucu – Metro) şi 30b (Bucium - Carrefour ERA), iar reintroducerea traseului 36 i-a legat şi pe cei din Breazu. Evident, lucrurile se pot schimba, pe viitor. Este ştiut faptul că municipalitatea are mână liberă la accesarea unor finanţări nerambursabile pentru transportul public, prin programul Strategiei Europa 2020, derulat pe perioada 2014 – 2020. „Prin atragerea fondurilor, se urmăreşte modernizarea transportului în Zona Metropolitană Iaşi (ZMI)”, spun reprezentanţii municipalităţii. Alte promisiuni apar într-un document referitor la strategia viitoarei societăţi de transport public, CTP Iaşi. „Printre principalele obiective în vederea dezvoltării unui transport metropolitan eficient, se numără asigurarea accesibilităţii tuturor locuitorilor Zonei Metropolitane la mijloacele de deplasare şi îmbunătăţirea raportului cost-eficienţă a transportului de persoane şi bunuri”, se arată în acest document. Tudor DAMASCHIN
* * *
Până acum, ieşenii din Horpaz şi Ciurea puteau ajunge spre oraş prin intermediul autobuzelor de pe traseul 41, la care se adaugă traseele 27 şi 44 ale Unistil
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau