Drumul de mare viteză Ploieşti – Paşcani, scos de la naftalină
Dimensiune font:
* CNAIR a anunţat primul câştigător pentru elaborarea documentaţiei necesare construirii unuia dintre tronsoanele drumului de mare viteză Ploieşti – Paşcani * Asociaţia Pro Infrastructura se declară îngrijorată de preţul mic de adjudecare: aproximativ 57% din costul estimat pentru această investiţie
„A fost finalizată evaluarea ofertelor depuse în cadrul procedurii Elaborare Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic pentru drumul de mare viteză Buzău - Focşani şi au fost transmise comunicările rezultatului procedurii”, a precizat, la sfârşitul săptămânii trecute, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Potrivit CNAIR, ofertantul desemnat câştigător, Consitrans SRL, şi-a adjudecat proiectul cu valoarea ofertei de 13.933.291,10 lei, fără TVA, lungimea estimată a tronsonului de drum fiind de 72 km, iar perioada derulării de 24 de luni. „Semnarea contractului va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestaţii la CNSC sau la Tribunalul Bucureşti şi după emiterea unor decizii definitive”, anunţă sursa citată.
Prea puţini bani...
„Ceea ce ne îngrijorează este preţul mic de adjudecare: aproximativ 57% din costul estimat pentru această investiţie. Vorbim de o autostradă de 72 km care trebuie proiectată atât la nivel de SF cât şi de PT şi detalii de execuţie. Este nevoie de multe foraje geotehnice, analize şi studii temeinice pentru a livra un proiect solid, de calitate, care să creeze premisele unei construcţii rapide, fără blocaje birocratice şi tehnice. Aşteptăm desemnarea câştigătorilor în luna iulie şi pentru celelalte trei licitaţii rămase pe Autostrada A7, aşa cum ne-a promis chiar directorul general CNAIR, Narcis Neaga, pe 6 iunie”, au precizat cei de la Asociaţia Pro Infrastructura.
Desemnarea ofertei câştigătoare pentru sectorul Buzău- Focşani reprezintă primul pas spre întocmirea documentaţiei necesare realizării unei legături de mare viteză între Muntenia şi Moldova pe ruta Ploieşti- Paşcani, cu o lungime estimată de 329 de km.
În prezent se mai află în faza de evaluare a ofertelor contractele pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate şi a Proiectelor Tehnice destinate tronsoanelor de drum de mare viteză Ploieşti – Buzău, cu o lungime de 65 de km, Focşani – Bacău, cu o lungime de 110 km, şi Bacău – Paşcani, în lungime de 82 de km.
Un proiect lipsit de... voinţă
Definit iniţial ca Autostrada A7, proiectul în cauză a debutat în anul 2016, dar a fost abandonat în anul următor. Master Planului General de Transport îl concepea, în urmă cu doi ani, ca pe un drum rapid, cu numărul 7, ce ar urma să înceapă la Buzău, din şoseaua Muntenia Expres, şi să ducă spre nord la Bacău, apoi mai departe în zona Roman–Paşcani (unde urmează să aibă un nod de legătură cu o altă autostradă aflată în plan, Autostrada Târgu Mureş-Iaşi) şi apoi spre nord la Suceava şi la graniţa cu Ucraina. Porţiunea dintre graniţa cu Ucraina şi Paşcani urma să fie realizată ca drum expres; cea între Paşcani şi Bacău - ca autostradă, iar porţiunea de la Bacău la Buzău ca drumul expres Ploieşti-Bacău, împreună cu porţiunea Ploieşti–Buzău, din drumul rapid 5.
Datorită lipsei de susţinere politică, la nivel guvernamental, a proiectelor din infrastructura mare pentru zona Moldova, drumul în cauză a fost abandonat o perioadă, dar pare a fi relansat. Cum până la turnarea primului metru de asfalt vor mai trece, se pare, multe decenii, vom mai auzi, cu siguranţă, de multe studii de fezabilitate şi proiecte tehnice. Din nefericire, toate acestea nu vor reuşi decât să consume multe alte milioane de euro din bugetul naţional, fără prea multe realizări în planul infrastructurii. Dan BERCIU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau