Drumurile de coşmar ale Moldovei
Dimensiune font:
Dacă aveţi de gând să faceţi o călătorie în Regiunea de Nord-Est a ţării ar fi bine să vă informaţi în legătură cu starea arterelor de circulaţie * există tronsoane pe unde se circulă foarte bine, dar şi zone unde riscaţi să vă rupeţi maşina * lista arterelor de coşmar este lungă şi cuprinde toate categoriile de drumuri * cel mai greu se circulă pe drumurile comunale * există promisiuni pentru asfaltări, dar lipseşte interesul pentru ca proiectele să fie materializate * sătui de aşteptare, oamenii au început să facă plângeri peste plângeri către autorităţi, care flutură liste de aşteptare
După o iarnă nu foarte grea, multe drumuri din Regiunea de Nord-Est arată mai degrabă ca după un bombardament. Craterele din carosabil indică adevărata dimensiune a dezastrului: o infrastructură rutieră distrusă, şoferi ajunşi la capătul răbdării şi promisiuni neonorate. Şefii judeţelor dau vina pe primari şi spun că bani s-au alocat pentru repararea arterelor dar că edilii nu-şi dau interesul.
Singurul drum naţional de pământ din ţară
În judeţul Botoşani, la graniţa cu Republica Moldova, există un drum naţional de pământ între Rădăuţi Prut şi Manoleasa. Pe hărţile de trafic, acesta figurează cu cel mai mic trafic auto, chiar dacă leagă două vămi, cea de la Stânca şi cea de la Rădăuţi Prut. Un alt sector de drum, european de această dată, foarte prost este cel între municipiul Botoşani şi limita de judeţ cu Iaşi. Proaste sunt şi drumurile judeţene. Este vorba despre sectoarele între Talpa şi Todireni, între Dângeni şi Truşeşti, Dângeni şi Mihălăşeni sau Dângeni şi Hăneşti, ori drumul care duce la Corni. Consiliului Judeţean (CJ) îi asigură pe oameni că aşteaptă finanţări europene pentru a asfalta drumurile judeţene, pe când drumurile naţionale sunt la mila Guvernului.
Petiţii la primării şi CJ
Zeci de săteni din comunele din Vaslui s-au săturat de drumurile proaste, de noroaie şi de faptul că microbuzele nu reuşesc să le ducă la şcoală copiii. S-au plâns la primării şi au cerut ajutor şi de la Consiliul Judeţean. „Am primit memorii din mai multe localităţi. De exemplu, de la Măluşteni. I-am trimis pe cei de la Compartimentul Tehnic să vadă dacă se confirmă, am fost şi noi, şi am trimis memoriile şi la primărie să vadă şi cei de acolo cum îi văd oamenii, ce părere au despre activitatea lor”, a spus Corneliu Bichineţ, vicepreşedinte CJ. Situaţia se repetă şi în alte localităţi unde oamenii au luat atitudine. „La Cioatele, un sat aflat pe drumul spre Negreşti, nu se mai poate circula, iar oamenii s-au revoltat. Cei de la Căzăneşti au fost şi mai bătăioşi -- când s-a rupt un pod şi nu mai putea circula nici microbuzul şcolar au chemat primarul şi viceprimarul să rezolve problema”, a spus Corneliu Bichineţ, vicepreşedinte CJ Vaslui. Dacă în anii trecuţi edilii se plângeau că nu au bani nici pentru o maşină de piatră, acum nu mai pot spune asta. „Sunt bani. În afară de trei patru comune, toate au bani”, a mai spus vicepreşedintele. În judeţul Vaslui sunt peste 200 de kilometri de drum de pământ.
Buget mic, plombări puţine la Suceava
Starea drumurilor nu se va îmbunătăţi semnificativ faţă de anul trecut pentru că bugetul CJ Suceava pentru reparaţii este la jumătatea celui din 2014. „Bugetul este de 23 de milione de lei faţă de 50 de milioane de lei cât am avut anul trecut”, a spus Radu Avădănei, directorul general la Direcţia Judeţene de Drumuri şi Poduri. Au început însă plombările, iar până la Paşte vor fi „cârpite” arterele spre cele mai importante mănăstiri. Muncitorii s-au apucat de treabă pe drumul 208A, ce leagă Suceava de Liteni, iar pe lista de priorităţi se mai află drumul 208V spre Mănăstirea Pătrăuţi. Vor fi plombate şi drumurile 208D şi 208 U, care duc spre Mănăstirea Dragomirnei. Muncitorii vor ajunge şi pe drumul 176 Vama- Moldoviţa şi pe 155A, artera care duce spre Mănăstirea Râşca. Nu se va repara însă drumul care leagă oraşul Broşteni de localitatea Dârmoxa, aşa cum a declarat anul trecut Cătălin Nechifor, preşedintele CJ. La Neamţ, autorităţile spun că vor demara lucrările de investiţii prinse în bugetul de anul acesta. „Se vor încheia contractele aferente lucrărilor de reabilitare pe porţiunea Bâra- Boghicea şi Bozienii de Sus-Ruginoasa. Vom termina, la nivel de covor asfaltic, investiţia pe Horia-Mărgineni-Piatra Neamţ, Girov- Dochia Itrineşti, Podoleni –Negriteşti”, a precizat Dan Manoliu, vicepreşedintele CJ.
Grupaj realizat de Lucia HACMAN
La Bacău, cel mai proaste drumuri naţionale sunt DN12A Comăneşti-Lunca Asău-Asău-Straja, o porţiune din DN2F Bacău-Vaslui, primul tronson din DN 11A Oneşti-Urecheşti-Adjud. Pe listă sunt şi DJ156A Ardeoani (DN2G)-Tărâţa-Pârjol-Ludaşi-Balcani-Frumoasa, DJ117 Livezi-Berzunti, Livezi-Berzunţi-Poduri-Moineşti, DJ156G Lespezi-Buda-Blăgeşti, DJ 117A-porţiunea Solonţ-Măgireşti, DJ119 tronson Capăta-Gura Văii-Borzeşti, DJ156H tronson Runc-Limita Jud. Neamţ, DJ241B Onceşti (DJ241A)-Pădureni-Frunteşti-Filipeni-Bălaia-Mărăşti-Glodişoarele, DJ243B Limita Jud.Vaslui-Praja-Chicerea-Motoşeni-Gura Crăieşti-Beneşti-Baloteşti-Vultureni-Medeleni-Poieni-Parincea.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau