Eon suprafacturează, nimeni nu se sesizează
Dimensiune font:
Reprezentanții Eon și ai Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei au fost puși față în față de prefect, pentru a explica dezastrul din facturi * măsura vine în urma valurilor de reclamații ale cetățenilor și susținute de directorii unor instituții din Iași * spre surpriderea acestora, reprezentanții Eon și ANRE au părut că fac front comun în fața consumatorilor, deși abuzurile au fost recunoscute de cei responsabili în reglementarea pe domeniul energiei
În urma mai multor reclamații cu privire la neclaritățile din facturile la gaz și energie, Prefectura Iași a solicitat, la finele acestei săptămâni, o întâlnire cu reprezentanții Eon și cei ai Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei. Întrevederea avea ca scop aspectele privind problemele consumatorilor de gaz și electricitate, motivele pentru care ieșenii sunt nevoiți să plătească regularizări uluitoare și cine stabilește tariful final. Unul din cele mai aprinse subiecte s-a aplecat asupra personalului responsabil cu relații publice, aspru criticat pentru reacția în dialogul cu clineții. „Vorbesc în calitate de viitor client la gaz. Este inacceptabil modul cum sunt tratați clienții de către personalul responsabil al Eon. Acolo sunt niște oameni care trebuie să-și găsească altceva de lucru, pentru că există o lipsă crasă de respect. Sunt clienți care vin de la sate, merg destul de mult până la ghișee, acolo unde sunt repeziți și li se întorc spatele. Este imposibil să ajungi la un for superior să discuți cu cineva, e ca un labirint ori mai ceva ca la pușcărie, totul e securizat. Am depus dosarul în august, anul trecut și abia în decembrie, în plină iarnă, au venit să mă racordeze la gaz. Sunt cinci luni în care nu doar am așteptat, dar m-am dus săptămânal să fac presiuni pentru că nu îi interesa”, a declarat Violeta Amariei, președintele Alianței Sindicale „Gh. Asachi” Iași.
Consumatori debranșați abuziv
Alți membri ai Comisiei de Dialog Social din cadrul Prefecturii spun că paznicii de la sediul Eon aproape că te iau la bătaie dacă vrei să vorbești cu cineva din conducere iar consumatorii sunt nevoiți să plătească pagubele înregistrate pe conducte până să intre în apartamentul lor. Deputatul Petru Movilă a atras atenția că ieșenii sunt debranșați abuziv din cauza greșelilor făcute de angajații Eon la momentul instalării contorului. „Sunt multe locuințe cărora li s-au luat contoarele și au fost debranșate abuziv. Doar o instanță judecătorească poate să decidă dacă un consumator a utilizat gaz în mod fraudulos”, a declarat Petru Movilă. Deputatul Sorin Iacoban spune că sistemul de facturare trebuie reglementat, astfel încât recalculările să fie plătite la facturare și nu prin regularizări care uneori ajung la nivelul unui salariu. „Printre consumatori sunt și oameni bătrâni care nu știu să citească facturile așa cum le emiteți. Gândiți-vă cum reacționează un vârstnic care primește acasă trei facturi de la Eon într-o singură lună. Am lăsat apartamentul nelocuit timp de trei luni. Vreau să vă spun că în această peroadă mi-au venit facturi mai mari decât atunci când locuiam în el și nu înțeleg de ce”, a spus și deputatul Camelia Bogdănici.
Eon și ANRE fac pact comun
Reprezentanții ANRE au spus că anul acesta nu au primit nicio sesizare cu privire la activitatea Eon pe zona județului Iași. Aceștia au arătat că, la adresa furnizorului de gaz și energie electrică au existat în total mai puțin de zece reclamații, toate privind răspunsuri tardive emise de Eon către consumatori. Cât despre situații de autosesizare, acestea au fost inițiate prin intermediul presei. „ANRE s-a autosesizat, în urma unor apariții în presă a faptului că furnizorul de energie a facturat de două ori certificatele verzi. Marea majoritate a amenzilor se dau pentru răspunsuri tardive ori întârzieri de răspunsuri, care trebuie oferite în termen de 15 zile. Există un protocol de colaborare cu Protecția Consumatorului în privința reclamațiilor iar recent am conlucrat în fața unor reclamații legate de umflarea facturilor”, a declarat Eugen Bujoreanu, Șef Serviciu la Direcția Generală de Control din cadrul ANRE.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau