EXCLUSIV Cum vor ajunge locuitorii din CUG în centrul Iaşului?
Dimensiune font:
Odată cu finalizarea lucrărilor la pasarela Nicolina şi la calea de rulare a tramvaielor, vor fi regândite traseele din Iaşi. Astfel, reintroducerea liniei de tramvai nr. 9 ar putea lega CUG-ul de Copou, trimiţând autobuzele 41 spre Gară. O decizie finală va fi luată în vară
După o absenţă de 18 ani, începând de anul acesta, odată cu finalizarea lucrărilor pe Axa Sud (luna iulie), linia 9 va fi reactivată, marele avantaj al reintroducerii acestui traseu constituindu-l decongestionarea aglomeraţiei pe tronsonul Podu Roş - CUG. De altfel, traseul de tramvai 9, care a funcţionat timp de 13 ani pe ruta Gară - CUG, s-a bucurat de o audienţă-record în rândul ieşenilor, fiind vorba de una dintre cele mai lungi rute de tramvai din Iaşi (alături de traseul 3).
Interesant este faptul că, în mediul online, au apărut deja primele discuţii despre acest traseu, părerea unor ieşeni fiind aceea că traseul 9 ar trebui să facă legătura între CUG şi Copou. „Bănuiesc şi eu că reprezentanţii Primăriei gândesc ca după reabilitare să reintroducă traseul 9 pe ruta CUG-Gară. Poate revin totuşi la sentimente mai bune şi introduc traseul CUG-Copou, în mod sigur ar fi mai rentabil”, spune un ieşean. „Reactivarea liniei de tramvai Nicolina-CUG va schimba lucrurile in bine, cu condiţia ca traseul de tramvai să fie CUG - Copou, ceea ce, în acest moment, nu e câtuşi de puţin sigur”, spune un altul.
Singurul lucru cert: vor exista modificări ale traseelor din oraş
Practic, în acest moment, este greu de dat un răspuns referitor la „conectarea” CUG-ului cu centrul municipiului şi cu zona Copou. Reprezentanţii RATP susţin că au existat discuţii despre viitoarea rută a traseului 9, însă acestea au fost tangenţiale. „În acest moment nu putem afirma cu certitudine că linia 9 va merge în Copou sau la Gară. Singurul lucru sigur îl constituie faptul că reintroducerea traseului 9 va genera modificări ale traseelor din oraş”, spune Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.
Oficialul regiei a dat de înţeles că există şanse pentru a fi păstrat vechiul traseul 9, CUG - Gară. „În acest moment, Copoul nu permite reintroducerea a încă unui traseu de tramvai. Însă acest lucru nu înseamnă neapărat păstrarea vechiului traseu 9. De exemplu, s-ar putea stabili ca traseul de tramvai să meargă în Copou şi să mutăm, de exemplu, traseul de autobuz 41 spre Gară. Repet, însă, nu s-a luat nicio decizie, ca şi în cazul traseului de tramvai 2. Fiţi sigur că tot ce se va hotărî, evident, pe baza unor analize temeinice, vor fi comunicate ieşenilor în timp util”, a mai spus Adrian Mihai. Tudor DAMASCHIN
* * *
18 ani de uitare
Linia de tramvai Podu Roş - CUG a fost dată în exploatare pe data de 1 noiembrie 1984, cu un an înaintea apariţiei troleibuzelor în oraş. Timp de 13 ani, tramvaiele au rulat fără probleme pe această rută, până pe 28 martie 1997, când un grav incident - deraierea remorcii tramvaiului 343 pe Şoseaua Nicolina şi ciocnirea acesteia cu un tramvai Tatra care circula din sens opus - a dus la desfiinţarea traseului începând cu 3 aprilie. Înainte de desfiinţarea definitivă a traseului 9, a mai existat o întrerupere a circulaţiei tramvaielor între Podu Roş şi CUG. Astfel, între 1991 şi 1993, tronsonul a fost închis pentru lucrări la calea de rulare, acesta fiind momentul în care apar primele autobuze în locul tramvaielor.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau