EXCLUSIV Nu distrugeţi linia de tramvai Podu Roş - Podul de Piatră!
Dimensiune font:
Reprezentanţii societăţii civile solicită edililor să regândească maniera de modernizare a zone Splai Bahlui Mal Drept. Aceştia susţin că se pot crea locuri de parcare, concomitent cu descongestionarea traficului în intersecţia Podu Roş şi fără desfiinţarea liniei de tramvai spre Podul de Piatră
Modul în care edilii oraşului se gândesc să reabiliteze zona cuprinsă între intersecţiile N. Iorga - Şoseaua Naţională şi cea din Podu Roş, principalul element constituindu-l desfiinţarea liniei de tramvai, continuă să genereze reacţii în rândurile societăţii civile. Aşa a apărut ideea potrivit căreia modernizarea tronsonului amintit, mai precis reabilitarea căii de rulare, se poate realiza şi fără dezactivarea liniei duble de tramvai. „Calea de rulare a tramvaielor poate fi modernizata aplicându-se sistemul Gauntlet, sistemul liniei încălecate. Acest sistem presupune utilizarea aceluiaşi amplasament pentru ambele sensuri de mers, putând fi utilizat doar un singur sens, iar tramvaiul ce urmează să intre pe această porţiune va trebui să aştepte eliberarea acesteia de vagonul ce vine din faţă. Sistemul Gauntlet se foloseşte în locurile unde circulaţia tramvaielor nu se poate realiza pe linie dublă clasică sau atunci când se doreşte obţinerea unor funcţiuni urbane necesare anumitor zone de pe lângă linia de tramvai. Unul din beneficiile utilizării sistemului mai sus menţionat este şi îngustarea platformei liniei de tramvai, ducând, implicit, la micşorarea suprafeţei acesteia şi la reducerea costurilor de investiţie”, spune Adrian Crengăniş, preşedintele Asociaţiei „Prietenii Tramvaiului”, cel care a gândit un proiect diferit de cel al municipalităţii.
În opinia acestuia, pe tronsonul Podu Roş - Podul de Piatra, se va păstra linia dubla doar în dreptul staţiilor de tramvai din Podu Roş şi Podul de Piatră, sistemul Gauntlet fiind aplicat între cele două staţii, păstrându-se, staţia intermediară din dreptul fostul Pod de Lemn. „Pe peronul staţiei din Podu Roş, sens spre Podul de Piatră, şi pe cel al staţiei Podul de Piatră, sens spre Podu Roş, se vor monta două semafoare ce vor permite accesul vagoanelor de tramvai pe tronsonul de linie încălecată”, mai spune Adrian Crengăniş.
Mutarea traseului 5 pe Nicolae Iorga este ilogică atâta vreme cât pe aici deja se circulă pe traseul 11. S-ar ajunge în situaţia ca cele două rute să aibă un traseu comun pe 80% din parcurs
Peste 350 locuri de parcare
Interesant este faptul că proiectul ţine cont şi de problematica locurilor de parcare, tradiţionala carenţă a actualei administraţii locale. Astfel, în zona Podul de Piatră se vor amenaja două peroane pentru staţiile de tramvai, circulaţia auto păstrându-şi configuraţia actuală până la spălătoria auto K9. Din dreptul intersecţiei Şoseaua Naţională - strada Decebal, linia de tramvai urmează să intre pe sistemul Gauntlet, permiţând obţinerea unei benzi noi de circulaţie pe sensul Podu Roş - Podul de Piatră. Apoi, la 50 de metri de această intersecţie, se va amenaja staţia pentru autobuzele traseului 19. „Ajungând la spălătoria auto K9, Şoseaua Naţională intră în regim de sens unic spre Podu Roş, pe două benzi. Pe Splai Drept Bahlui, pe lângă linia de tramvai încălecată, se vor amenaja trei sectoare de locuri de parcare astfel: Spălatoria auto K9 - Pod Sf. Andrei - 111 locuri, Pod Sf. Andrei - Pod Cantemir - 56 locuri, Pod Cantemir - Bloc C4 - 86 locuri. De asemenea, prin reamenajarea parcării din spatele blocului PNL şi a parcărilor situate de-a lungul Şoselei Naţionale, se pot obţine alte 110 locuri de parcare”, mai spun autorul proiectului.
Cum s-ar putea circula în Podu Roş
În proiect se mai arată că accesul autovehiculelor va fi interzis pe lângă linia de tramvai de pe Splai Drept Bahlui dinspre intersecţia Podu Roş, accesul şi ieşirea din parcare făcându-se în dreptul Podului Cantemir. Apoi, în faţa BCR se va amenaja un sens giratoriu, atât în intersecţia din Podu Roş, cât şi în cea din faţa BCR tramvaiele urmând a avea prioritate de trecere. „Faptul că Şoseaua Naţională a fost transformată în arteră cu sens unic, dinspre Podul de Piatră spre Podu Roş, rezultă o eliberare a intersecţiei din Podu Roş, iar şoferii care vor dori să ajungă în zona Podul de Piatra vor fi nevoiţi să circule pe Splai Stâng Bahlui ori, de pe pasajul Nicolina, să vireze dreapta spre bulevardul Nicolae Iorga. Virajul la stânga de pe podul de peste râul Bahlui, sens de mers Podu Roş - Centru, va fi interzis, excepţie făcând autobuzele ce deservesc traseul 19. În acest caz, autovehiculele care vin de pe Şoseaua Nicolina, bulevardul Socola sau bulevardul Ţutora şi doresc să ajungă în Podul de Piatra vor intra în sensul giratoriu din fata BCR şi se vor îndrepta spre Splai Stâng Bahlui”, se mai arată în proiect.
Circulaţia de pe bulevardul Dimitrie Mangeron spre Splai Stâng Bahlui şi spre intersecţia din Podu Roş ar urma să-şi păstreze actuala configuraţie. Tudor DAMASCHIN
CITEŞTE ŞI Tuneluri subterane şi pasarele suspendate în Pd. Roş
CITEŞTE ŞI Revoluţie în circulaţia pe malul Bahluiului
CITEŞTE ŞI Va mai trece tramvaiul pe malul Bahluiului?
* * *
Autorul proiectului propune reactivarea unor trasee precum 10, CUG- Podu Roş - Dacia, şi 15, CUG- Podu Roş - Tătăraşi Nord. De asemenea, pentru refacerea legăturii între CUG şi Gară se poate reactiva traseul 9, Gară - Podu Roş - Centru - CUG2, autobuzele traseului 41 urmând a fi înlocuite cu tramvaie, iar traseul renumerotat cu numărul 14, fost traseu de autobuz.
* * *
„Tramvaiele 2 şi 5 pot circula foarte bine pe Nicolae Iorga. Însă vom analiza sugestiile primite. De altfel, Prietenii Tramvaiului sunt şi prietenii noştri, am realizat împreună multe proiecte” - viceprimar Mihai Chirica
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau