EXCLUSIV Se cer tăieri de capete la Casa de Pensii Iaşi

default

Dimensiune font:

| 24-10-2015 06:00

 Un scandal cât roata carului a izbucnit ieri, 23 octombrie, între reprezentanţii IMM-urilor şi conducerea Casei de Pensii * în prezenţa conducerii Prefecturii Iaşi, discuţiile s-au aprins de la numărul mare de reclamaţii trimise de pensionarii ieşeni la Comisia Centrală de Contestaţii, după ce funcţionarii CJP Iaşi obişnuiau să respingă dosarele de pensionare din cauza adeverinţelor neclare furnizate de angajatori * şefii patronatelor ieşene au cerut schimbarea conducerii CJP Iaşi pentru abuz în serviciu şi sunt decişi să solicite controlul Curţii de Conturi


Discuţii aprinse au avut loc ieri între reprezentanţii Patronatului Judeţean al Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (PJIMM) şi conducerea interimară a Casei Judeţene de Pensii (CJP) Iaşi, sub privirile subprefectului Bogdan Abalaşi şi a şefului de cabinet al prefectului, Marian Şerbescu. Şefii patronatelor ieşene au adus acuze grave la adresa conducerii Casei Judeţene de Pensii (CJP) Iaşi care, prin angajaţii săi, şi-ar fi încălcat atribuţiile de serviciu atunci când au respins pe bandă rulantă dosarele de pensionare din cauza unor neclarităţi din adeverinţele emise de angajatori. Tocmai din această cauză, preşedintele PJIMM, Nicolae Viţelaru, a avut o ieşire dură la adresa directorului interimar al CJP Iaşi, Maria Andronache, cerându-i demisia pentru abuz în serviciu. Acesta a motivat că funcţionarii CJP Iaşi nu au atribuţii de decizie în cazul în care suspectează autenticitatea unei adeverinţe furnizate de angajatori şi că, în cazul unor suspiciuni să apeleze la organele de cercetare penală, dar în niciun caz să respingă dosarele de pensionare. „Ce se întâmplă în ultima vreme la CJP Iaşi este abuz în serviciu. Sunt nişte funcţionari acolo care, cu semnătura directorului, resping dosare de pensionare de bună voie, pentru că au impresia că unele adeverinţe emise de angajatori nu sunt conforme. Nu este treaba lor să decidă acest lucru, iar dacă au o suspiciune faţă de corectitudinea unui document, să apeleze la organele de justiţie. Ştiu cazuri în care oamenii au mers în instanţă şi au câştigat, iar atunci cine trebuie să plătească? Acei funcţionari care au greşit ori CJP? Dacă doamna director interimar continuă cu această atitudine, cer schimbarea conducerii, pentru că nimeni nu este făcut să stea director până la pensie. O să solicit un control de la Curtea de Conturi pentru verificarea activităţii din instituţia dumneavoastră”, a precizat Nicolae Viţelaru, preşedintele PJIMM. De partea cealaltă, directorul interimar al CJP Iaşi, Maria Andronache, se apără şi spune că angajaţii ei au acţionat în baza legii şi a metodologiei de funcţionare a instituţiei şi că se poate justifica pe fiecare caz în parte. „În primul rând, Comisia Centrală de Contestaţii este independentă de noi, iar cele mai multe contestaţii au fost făcute din cauza pensiilor mici, nu a dosarelor respinse din cauza adeverinţelor. Noi avem o metodologie şi legi în baza cărora acţionăm pentru fiecare dosar în parte”, a replicat Maria Andronache. Încercând să calmeze spiritele, subprefectul Bogdan Abalaşi nu s-a dat de partea nimănui, dar a apreciat totuşi că metodologia de funcţionare a CJP Iaşi ar trebui revizuită.

Iaşi, printre fruntaşi la contestarea deciziilor de pensionare

Peste o mie de contestaţii au trimis ieşenii către Comisia Centrală de Contestaţii în ultimii cinci ani, din care 215 numai anul acesta. Din cauza volumului mare de dosare provenite din toată ţara, gradul de soluţionare a fost de doar 3% pentru 2015, lucru care i-a nemulţumit pe şefii patronatelor ieşene. „Această comisie ar trebui desfiinţată şi să fie înfiinţată câte una la fiecare judeţ. Acolo ajung mii de dosare din fiecare judeţ, pentru care nimeni nu îşi asumă responsabilitatea. Trebuie înţeles foarte bine că în spatele unei contestaţii stă drama unui om, şi cunosc cazuri în care colegi de-ai mai au pierdut trei ani prin instanţe, au cheltuit bani, fără ca în acest timp să primească un sprijin financiar de la stat. Unii au primit răspunsuri la contestaţii după un an şi trei luni”, a mai spus Nicolae Viţelaru. Potrivit unei statistici puse la dispoziţie de CJP, judeţul Iaşi, se plasează pe locul 7 la nivel naţional atât din punct de vedere al numărului de contestaţii, cât şi al gradului de soluţionare, acesta fiind de 41% în ultimii cinci ani. Potrivit acestui raport, obiectul contestaţiilor este variat, acesta vizând nemulţumiri referitoare la cuantum şi punctaj, la cuantum în raport cu vechimea, nevalorificarea de sporuri sau sume încasate în activitate, nevalorificarea adeverinţelor care nu îndeplinesc condiţii prevăzute de lege, nevalorificarea perioadelor încadrate în grupa de muncă şi modificarea drepturilor ca urmare a deciziei medicale de încadrare în gradul de invaliditate.

1.056

Reprezintă numărul contestaţiilor trimise de ieşeni către Comisia Centrală de Contestaţii, în ultimii cinci ani

Vezi si Acuze de fraudă la adresa asociaţiilor de locatari

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:41

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
FOTO-VIDEO: Reportaj la
02/08/2022 14:54

Într-un colţ de rai, pe ţinuturile Bucovinei, este situat varful Dadu. Pentru a ajunge la el, am ajuns pană in Iacobeni, iar de acolo am virat la dreapta pană la Carlibaba. Într-o zi de iulie, ...

Liberalii, ținta atacurilor unui deputat PSD
18/12/2019 10:54

    Deputatul social-democrat Răzvan Rotaru are o sumă de reprosuri pentru liberalii din Botosani care in urmă cu un an au votat impotriva bugetului de stat, iar acum se laudă cu alocările fina ...

Marea grijă a şoferului beat: să nu-i agite poliţistul petul cu bere
25/11/2019 18:53

 O nouă culme a impertinenţei manifestată de un conducător auto depistat la volan sub influenţă bahică a fost atinsă cu ocazia turului doi al alegerilor prezidenţiale. I.C., in varstă de 28 de an ...

„ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede”, la BNR Iaşi
22/11/2019 00:00

  * Sucursala Regională Iaşi şi Muzeul Băncii Naţionale a Romaniei au inaugurat, ieri, expoziţia „ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede” * proiectul este iniţiat in parteneria ...

Mecanica, marele pariu al învăţământului profesional ieşean
21/11/2019 00:00

  * domeniile cu cele mai mari solicitări din partea operatorilor economici pentru includerea in planul de şcolarizare 2019-2020 au fost cele de mecanică - 910 locuri * totodată, s-au format 5 noi cla ...

Puterea şi opoziţia din CJ se pun la aceeaşi masă, pentru a soluţiona soarta a 46 de proiecte
19/11/2019 00:00

  Consilierii judeţeni se vor intruni din nou maine, avand in dezbatere 46 de proiecte de hotărare. Printre acestea se află şi proiectul privind solicitarea de trecere din administrarea Consiliului Lo ...

Începe Postul Crăciunului
15/11/2019 11:11

      După Lăsatul Secului, petrecut ieri, in seara de Sfantul Filip, astăzi incepe Postul Crăciunului, una dintre cele patru mari perioade de ajunare randuite de Biserica Ortodoxă. Post ...

Un tânăr din Iași, beat și fără permis, nu a oprit la semnalul politistilor. Oamenii legii l-au urmarit 1km
10/11/2019 12:51

În jurul orei 01.00, in timp ce patrulau in zona Horlesti, politistii din Letcani au observat o masină cu un comportament destul de suspect in trafic. Oamenii legii au facut semn de oprire autoturismulu ...

Poliţiştii din Popricani, cei mai iscusiţi vânători de şoferi băuţi
09/11/2019 20:04

Datele statistice arată fără dubiu faptul că poliţiştii din Popricani sunt foarte dibaci in depistarea şi prinderea şoferilor ce conduc sub influenţa alcoolului. Numai in primele 10 luni din 2019, pe r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei