Femeile câştigă tot mai mult teren în antreprenoriat
Dimensiune font:
Afacerile de familie sunt printre cele mai durabile din economia globală * dacă sunt conduse şi de femei, profitul creşte exponenţial cu munca depusă * explicaţia vine din şansa oferită de a-şi exploata potenţialul creativ şi abilităţile de lider * abilitatea femeilor în afaceri este dovedită şi de implicarea în alte businessuri, nu doar cele de familie
Chiar dacă par fragile, afacerile de familie au multe avantaje, în special cele legate de posibilitatea de a-şi alege resursele umane centrate pe valoare, angajaţii vor fi mereu dedicaţi companiei fiindcă ştiu că vor avea şi profituri pe măsura muncii. Un studiu realizat de firma EY arată că femeile reprezintă, în medie, 22% din echipa de top management a unei afaceri de familie. 55% dintre aceste afaceri au cel puţin o femeie în consiliul de administraţie, iar aproximativ 16% din poziţiile consiliilor de administraţie sunt ocupate de femei, ceea ce înseamnă mai mult de o femeie pe consiliu. „Afaceri ca acestea, care se bazează pe simţ practic şi gândire pragmatică în plasarea angajaţilor de valoare, sunt cele care vor avea succes pe termen lung”, a explicat Andreea Mihnea, HR Director, EY România.
În Moldova sunt multe afaceri de familie conduse de doamne, iar Te-Rox, celebra firmă înfiinţată de Doina Cepalis este un exemplu. „Nu am dat înapoi niciodată“, este explicaţia oferită de antreprenoare, care o are alături şi pe fiica ei, Roxana.
Cherchez la femme
La nivelul judeţului Botoşani sunt multe femei care conduc afaceri cunoscute în diferite domenii. Ana Manuela Zarug este manager general şi acţionar al companiei Serconf SA, una dintre marile fabrici de confecţii, Carmen Solomonescu conduce marele procesator de lapte Lacto Solomonescu, Aurica Cozma conduce compania Xandor, dealer auto Dacia, iar Anca Boldea deţine lanţul de farmacii Anca Farm. „Femeile sunt învăţate cu munca şi poate de asta sunt din ce în ce mai căutate în afaceri. Vorbesc frumos şi au mai puţine orgolii ca bărbaţii, de asta au şi alte relaţii în afaceri”, este de părere Aurica Cozma.
Tulip – Atelier de Flori din Iaşi are un început care vine tot din iubire şi este dedicat tot unei femei. Povestea a început în urmă cu doi ani, când Alina Miculescu a încheiat cariera dintr-o multinaţională şi s-a dedicat propriei afaceri. „Voiam să fac ceva pentru sufletul meu, să am un loc în care îmi pot încărca bateriile, să fac lucruri cu drag. Nu pot spune că este mereu simplu, sunt şi perioade mai dificile, provocări mult mai multe decât aveam poate şi la fostul job şi vorbesc aici despre nevoia de a te documenta, de a învăţa în permanenţă, dar mi-am dorit mult”, am aflat de la Alina Miculescu.
De la librării la turism
Liliana Agheorghicesei este una dintre cele mai cunoscute femei de afaceri din Suceava. Este proprietara librăriilor „Lidana”, tipografiei „Tipo-Lidana” şi pensiunii „Lidana” de la Vama. Şi-a început afacerile în 1994, când şi-a deschis librăriile. „ Atunci când am lansat afacerea, în anul 1994, am văzut că exista o oportunitate, şi am avut noroc. Pasiunea mea pentru cărţi şi dorinţa de a dezvolta o afacere care să se adreseze tuturor oamenilor, indiferent de vârstă, m-au ajutat foarte mult”, ne-a spus Liliana Agheorghicesei, preşedintele Federaţiei Patronale a Întreprinderilor Mici şi Mijlocii din Suceava. După ce şi-a pus pe picioare librăriile, a construit o pensiune de patru stele la Vama, iar reţeta succesului este simplă: „ Abordez corectitudinea şi loialitatea în relaţia cu furnizorii, cu clienţii, gândesc în mod creativ produse şi servicii pe care le pot oferi clienţilor, gândesc noi metode de business competitive”.
Citeşte şi: A creat un produs natural care să concureze cu Nutella şi Finetti
Dan CONSTANTINESCU
Rezultatele studiului EY România arată, de asemenea, că instruirea mai multor femei pentru ocuparea de poziţii de top management permite afacerii să-şi stabilească obiective mai mari de creştere, subliniind astfel accentul pe care îl pun femeile pe creşterea pe termen lung şi pe sustenabilitatea afacerii, mai degrabă decât pe obiectivele de performanţă pe termen scurt, cum ar fi acela al atingerii ţintelor financiare trimestriale.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau