FOTO Tuneluri subterane şi pasarele suspendate în Podu Roş
Dimensiune font:
Noul pachet de proiecte ce ar urma să fie depus pe fonduri europene pentru perioada 2014-2020 este încă incert, din cauza lipsei unui ghid al solicitantului * printre proiectele avute în vedere se regăseşte cel privind modernizarea zonei Podu Roş, dar şi reabilitarea legăturii dintre Metalurgie şi Dancu
Municipalitatea ieşeană încă lucrează la întocmirea listei de proiecte care ar urma să fie finanţate pe Polul de Creştere 2014-2020. Edilul Iaşului susţine că, în mare parte, există sintetizate câteva pachete de proiecte, dar acestea nu pot fi depuse până nu apare ghidul solicitantului. „S-a făcut o selecţie a acestor proiecte. Cele mai multe le avem ca set de proiecte ce fac parte din Planul Integrat de Dezvoltare Durabilă a Iaşului, proiectele fiind selectate pe Polul de Ceştere. Aşteptăm ghidul solicitantului, ca el să fie amendat. Când se va da drumul la depunerea de proiecte noi suntem, în linii mari, pregătiţi pentru acest lucru”, a spus ieri Gheorghe Nichita.
Proiectul tunelelor subterane pentru preluarea traficului auto din zona Podul Roş are ca inconvenient solul mlăştinos şi zecile de reţele de utilităţi din subteran care vor necesita un efort uriaş pentru deviere.
Proiect futurist pentru zona Podu Roş
Unul dintre proiectele cele mai fezabile se referă la amenajarea râului Bahlui, pe deasupra căruia se doreşte construirea de pasaje de trecere, construcţii ce ar face legătura cu un alt proiect care vizează crearea de pasaje subterane în punctul nodal din Podu Roş. Practic, pe sub actualul rond din Podu Roş ar urma să se facă legături între zona Palat-Nicolina şi Bahlui, mal drept şi stâng, cu două pasaje în Podu Roş şi Tudor Vladimirescu. Acest proiect futurist, care ar urma să decongestioneze întreaga zonă, a luat naştere în anul 2007, atunci când se vorbea despre scoaterea liniei de tramvai între Podu Roş şi Podul de Piatră şi amenajarea pe acel tronson a unei artere cu sens unic, spre Podu Roş, care ar fi preluat tot fluxul de maşini dinspre vestul oraşului spre Tudor Vladimirescu, cu construirea, în dreptul sediului PNL, a unui tunel ce urma să iasă pe splaiul drept al Bahluiului. Unul dintre inconvenientele ridicate atunci de specialişti a vizat solul mlăştinos din Podu Roş şi zecile de reţele de utilităţi din subteran, care ar fi necesitat un efort uriaş pentru deviere.
Extinderea transportului spre comunele învecinate
Un alt proiect avut în vedere de municipalitatea ieşeană face referire la modernizarea zonei Metalurgie-Dancu. „Unele dintre proiecte sunt oportune, cum este, de exemplu, legătura carosabilă între Metalurgie şi Dancu. Toată această zonă trebuie refăcută, pentru că toate celelalte intrări în oraş sunt rezolvate. Sunt multe proiecte ce trebuiesc discutate, cum ar fi reabilitările termice, care nu înseamnă numai reabilitare de până acum, ci inclusiv schimbarea instalaţiei interioare şi contorizarea fiecărui serviciu la nivel de apartament”, a declarat Gheorghe Nichita. Cât priveşte transportul public, primarul susţine că modernizarea acestuia ţine de dezvoltarea zonei Metropolitane. „Dacă ne vor da voie să aducem tramvaie noi sau autobuze, să modernizăm parcul de tramvaie sau calea rulantă, automat vom face acest transport metropolitan. Nu ne putem gândi doar la municipiul Iaşi, pentru că sunt primari care au intrat în acest parteneriat şi doresc să extindem transportul”, a completat şeful municipalităţii. Nelu PĂUNESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau