Gata cu nesimţirea administratorilor!
Dimensiune font:
Alături de Regulamentul de atestare al administratorilor, documentul este menit să pună capăt abuzurilor comise în cadrul asociaţiilor
În şedinţa din această lună, consilierii locali vor avea de avizat un set de trei regulamente de interes pentru ieşeni. Este vorba de Regulamentul de înfiinţare, organizare şi funcţionare a asociaţiilor de proprietari, Regulamentul de atestare a administratorilor persoane fizice şi - Regulamentul de acreditare a administratorilor persoane juridice. Toate cele trei documente sunt rezultatul colaborării dintre Primăria Iaşi și ANRSC (Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare) şi au fost lansate în dezbatere publică în octombrie 2013. Dacă primul - va clarifica aspecte importante atât pentru asociaţii, cât şi pentru locatari, Regulamentul de atestare a administratorilor - cu două forme - pentru persoane fizice şi pentru persoane juridice stipulează condiţiile normale pe care trebuie să le îndeplinească un administrator de asociaţie pentru a fi atesta. Documentul este menit să pună capăt unor abuzuri comise de unele firme de administrare imobile sau chiar administratori persoane fizice, entităţi care s-au erijat în „stăpâni ai asociaţiei”, uitând faptul că sunt angajaţi ai locatarilor şi că sunt persoane de execuţie, şi nu de decizie.
Administratorii fără atestaţi, făcuţi de ruşine pe site-ul Primăriei!
Un aspect foarte important este faptul că fiecare administrator din Iaşi va da un examen de verificare a cunoştinţelor o dată la doi ani, în aşa fel încât municipalitatea să se asigure că persoana în cauză este la curent şi pune în aplicare toate modificările legislative și reglementare apărute între timp cu privire la asociaţii. În plus, pe site-ul Primăriei va exista permanent lista actualizată cu administratorii atestaţi de municipalitate şi datele lor de contact (în aşa fel încât o asociaţie de proprietari care caută să angajeze administrator să aibă acces în timp real la informaţii), precum şi lista cu atestatele de administrator retrase de Primărie (numele administratorilor rămăşi fără atestat şi motivul pentru care s-a întâmplat acest lucru, de exemplu, nepromovarea examenului de verificare, încălcarea repetată a prevederilor legii)
De altfel, ideea unui site interactiv a apărut în urma dezbaterii publice. „O idee interesantă este ca anexele conţinute în aceste documente, cele care explică cum se realizează defalcarea consumurilor, să fie disponibile pe un site interactiv, unde ei să poată introduce manual datele, iar programul să le ofere varianta corectă de repartizare a consumurilor. Cumva în genul soft-ului pe care băncile îl pun la dispoziţia doritorilor pentru a-şi calcula ratele unui împrumut”, spunea Ana Maria Icătoiu, directorul comercial al Dalkia Termo Iaşi. T. DAMASCHIN
* * *
Fără administratori aleşi pe viaţă
Reacţii au apărut şi pe site-ul www.ziarulevenimentul.ro. „O condiţie care trebuie neapărat pusă la asociaţiile de proprietari este aceea ca administratorul, cât şi preşedintele, să nu aibă voia sa candideze mai mult de două mandate, iar vârsta să fie limitată la maximum 65 de ani. Sunt administratori şi preşedinţi de asociaţii care cred că sunt pe viaţă... şi sunt la vârsta a treia de ceva anişori”, a propus unul dintre cititorii cotidianului Evenimentul Regional al Moldovei.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau