Harta drumurilor de pământ din Moldova
Dimensiune font:
În regiune există mii de kilometri de drumuri care nu au avut niciodată asfalt * bani pentru modernizări s-au alocat în mult prea puţine zone astfel că situaţia rămâne aceeaşi în fiecare an * cu toate acestea, la Botoşani, singurul drum naţional de pământ din ţară a intrat în reabilitare
Perioada lungă de timp în care Regiunea de Nord-Est a fost ignorată la prioritizarea investiţiilor îşi arată efectele şi în 2015. Statisticile arată că cele şase judeţe ale Moldovei formează cea mai săracă regiune istorică din Uniunea Europeană, iar nivelul de trai extrem de scăzut se reflectă şi în lungimea reţelei de drumuri asfaltate.
Drumuri de groază la Vaslui
Vasluiul rămâne judeţul cu cea mai proastă infrastructură, în care 51% din drumuri nu au fost niciodată asfaltate. Potrivit datelor centralizate la nivelul Consiliului Judeţean, drumurile de pământ reprezintă 43% din totalul celor 873 de kilometri de drumuri comunale. Cele mai distruse drumuri sunt în mediul rural, iar cel mai prost este cel care face accesul spre satele Poiana lui Alexa, Teişoru, Fântâna Blănarului, în comuna Poieneşti. DJ207J este un alt drum unde accesul în localităţi este demn de cursele offroad. Hârşova, Fundătura, Mănăstirea sunt satele condamnate la izolare, atunci când cad precipitaţii. În comuna Ivăneşti, DJ245B, cu greu poate fi catalogat ca drum pentru că ruta nu este nici măcar pietruită. Un alt drum catastrofal este cel din comuna Oşeşti - DJ248A, spre satele Pădureni sau Vâlcele. Şi la Rafaila DJ204, care face accesul spre localităţile Dumasca, Protopopeşti Tăcută este un alt coşmar al şoferilor. Lista poate fi continuată cu DJ 246 A-Dăneşti-Bereasa-Tătărăni, DJ 244 D, Avereşti- Plopi, 2J 284 Arsura-Fundătura.
Artere din Neamţ şi Bacău fără asfalt
Mai bine de jumătate din reţeaua de drumuri judeţene şi comunale din Neamţ nu are asfalt, în cel mai bun caz, căile de circulaţie fiind pietruite, lungimea totală a acestora fiind de 840 de kilometri. Cea mai gravă situaţie este pe cei 62 de kilometri de drum comunal de pământ. Bani pentru turnarea de asfalt pe trasee pe care nu s-a intervenit până acum nu s-au alocat, ci doar pentru continuarea lucrărilor începute şi nefinalizate în ultimii patru ani. La Bacău, potrivit studiilor realizate de Avensa, care a făcut Strategia de Dezvoltare a judeţului, pentru perioada 2014-2020, mai mult de jumătate din totalul drumurilor judeţene şi comunale nu au fost modernizate până acum. În judeţ există 2.445 de kilometri de drumuri publice, din care 450 sunt naţionale, iar restul sunt judeţene şi comunale. 60% nu au nici măcar un covor asfaltic subţire.
La Suceava un sfert din drumuri nu au asfalt
Judeţul are cea mai mare reţea de drumuri judeţene din ţară. Din totalul celor 1.138,9 kilometri de drumuri judeţene, 90 de kilometri sunt de pământ şi 226 de kilometri sunt drumuri balastate. „Sunt drumuri cu dublă administrare, şi noi, şi silvicul. Nu putem să investim bani pentru că vine Curtea de Conturi şi ne impută nouă banii. Oricum sunt mai mult drumuri forestiere”, spune directorul Direcţiei Judeţene de Drumuri şi Poduri (DJDP), Radu Avădanei. În această situaţie sunt drumurile Glodu-Broşteni şi Câmpulung Moldovenesc-Stulpicani. Alte drumuri de pământ care sunt folosite pentru circulaţia publica, dar care la ultimul recensământ al circulaţiei au obţinut valori reduse ale traficului, sunt cele din zona Liteni-Vultureşti, Probota şi Bogata.
Asfalt pe singurul drum naţional din ţară
În judeţul Botoşani există o reţea de drumuri judeţene de aproximativ 650 de kilometri, iar aproape 220 de kilometri sunt acoperite cu pietriş sau din pământ. „Stăm totuşi bine, la acest capitol. În ultima vreme s-au făcut eforturi considerabile pentru îmbunătăţirea calităţii drumurilor. A fost şi mai rău înainte de 2010. Cu noile axe de finanţare au mai fost asfaltate o parte a drumurilor”, spune Sorin Clim, şeful de DJDP. Unele dintre acestea au mai fost reparate, dar probeleme sunt încă pe drumurile de la Oneaga, Hăneşti, Borolea, Zahoreni, Dângeni şi Mihălăşeni. La toate acestea se adaugă drumul dezastruos de la Avrămeni către Mitoc. Totodată în judeţ s-a aflat până în acest an şi singurul drum naţional de pământ din ţară, de 40 de kilometri ce leagă localităţile Manoleasa şi Rădăuţi Prut, aproape de graniţa cu Republica Moldova. În 2015 s-au primit fonduri pentru asfaltări, iar termenul de finalizare este luna aceasta.
Citeşte şi: Renasc cinematografele din Moldova
Lucia HACMAN
În judeţul Iaşi, potrivit datelor existente la nivelul Consiliului Judeţean, drumurile de pământ sau pietruite din judeţul Iaşi reprezintă 51,2% din reţeaua de tronsoane judeţene sau comunale.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau