Încă o săptămână de probe pentru autobuzul electric EXCLUSIV
Dimensiune font:
Deşi iniţial erau prevăzute patru zile de probă, această perioadă a fost prelungită. Luând în calcul economiile la combustibil, o astfel de achiziţie s-ar amortiza în aproximativ zece ani
Şefii RATP au reuşit să obţină o prelungire a perioadei în care autobuzul electric marca SOR EBN 10.5, maşină produsă de SOR Libchavy s.r.o. în parteneriat cu reprezentanţa cehă a Cegelec Energies Praga va fi testat pe traseele din oraş. Iniţial, autobuzul urma să fie testat doar trei zile, până astăzi, 29 ianuarie, însă demersurile reprezentanţilor regiei locale de transport public au condus spre această prelungire. „Vom reuşi astfel să dăm posibilitatea multor ieşeni să vadă cum se circulă cu acest mijloc de transport. În plus, dorim să ducem autobuzul şi pe alte trasee decât cele pe care a operat zilele trecute”, spune Cristian Stoica, directorul RATP.
Capacitatea maşinii, singura problemă
Cu toate că 4 zile de probă nu reprezintă o perioadă suficientă pentru a trage concluzii, cetăţenii nu par deranjaţi decât de un singur aspect: capacitatea redusă a autobuzului. „Pare mai degrabă un minibus. S-ar preta perfect în locul microbuzelor Iveco. În schimb, nu ştiu cât de bune ar fi pe rute aglomerate, la ore de vârf”, spune un ieşean pe www.ziarulevenimentul.ro.
Un preţ care s-ar amortiza într-un deceniu
Dincolo de alte aspecte, angajaţii RATP susţin că principalul avantaj îl constituie economiile la combustibil. Astfel, dacă un autobuz obişnuit consumă pe o tură de opt ore motorină în valoare de 250 lei, autobuzul electric circulă, în aceeaşi perioadă, la un cost de 50 de lei. Raportat la preţul maşinii, undeva în jurul valorii de 400.000 de euro, dacă s-ar pune problema achiziţiei acestui tip de autobuz, costul s-ar amortiza în 10 ani.
Autobuzul testat la Iaşi are o lungime de 10,37 metri, o lăţime de 2,52 metri şi o înălţime de 2,92 metri. Gol, cântăreşte 9.800 kg, iar încărcat cu pasageri (19 locuri pe scaune plus 66-70 în picioare) ajunge şi la 15.700 kg. Dezvoltă o viteză maximă de 80 km/oră, beneficiind de o autonomie a bateriei de până la 150 km. Tudor DAMASCHIN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau