Investiţii blocate de Guvern
Dimensiune font:
DN18, ce face legătura cu Maramureşul, va fi doar peticit şi în acest an * nici licitaţia pentru finalizarea celor două tronsoane ale şoselei de centură a Sucevei, care va scoate traficul greu din municipiu, nu a început * motivul este lipsa de fonduri
Cele mai importante lucrări din judeţul Suceava executate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) sunt blocate. Lucrările de modernizare a Drumului Naţional 18, care leagă Suceava de Maramureş, nu vor fi gata nici în acest an. Artera are o lungime de aproape 90 de kilometri şi este plină de gropi. Investiţia a fost bugetată încă din anul 2011, când CNADNR a organizat o licitaţie pentru desemnarea unui constructor. Firma care a câştigat atunci contractul de 81 de milioane de euro este din Israel şi se numeşte Shapir Structures. Constructorul nu s-a apucat însă de treabă, iar în 2014 CNADNR a reziliat contractul şi a organizat o nouă licitaţie. Cea de-a doua procedură s-a încheiat în luna martie a acestui an şi săptămâna trecută a fost anunţat câştigătorul licitaţiei, însă doar pentru tronsonul aflat în Maramureş. Firmele câştigătoare au primit două contracte în valoare totală de aproape 150 de milioane de lei pentru reabilitarea a 50 de kilometri de drum din cei aproape 90. Tronsonul din Suceava mai are de aşteptat. Şeful Regionalei Iaşi a CNADNR, Ovidiu Laicu, ne-a declarat că pe DN18 se vor executa lucrări şi în acest an, ceea ce înseamnă că gropile vor fi doar cârpite.
Şoseaua de centură, încremenită în expertize
Ruta ocolitoare a Sucevei este o altă investiţie care bate pasul pe loc. Drumul de 13 kilometri este împărţit în trei tronsoane, iar lucrările au început în anul 2008. De atunci şi până acum, constructorii au reuşit să finalizeze un singur tronson, cel dintre „Zidul Morţii” de pe DN17 şi zona Pătrăuţi. Celelalte două tronsoane, care sunt executate în proporţie de peste 70%, se degradează văzând cu ochii. Anul trecut, CNADNR a reziliat contractul cu SCT Bucureşti, firma care executa lucrările de construcţie a şoselei de centură, pentru nerespectarea graficului de lucrări. Investiţia trebuia să fie gata încă din 2012, dar termenele au fost prelungite până în 2013. După rezilierea contactului, CNADNR a identificat un alt constructor pentru finalizarea tronsonului trei. Compania a atribut lucrarea printr-o cerere de ofertă, valoarea contractului permiţând acest lucru, iar tronsonul trei a fost finalizat în urmă cu două luni. Pentru tronsoanele 1 şi 2, CNADNR trebuie să organizeze o licitaţie, pentru că valoarea investiţiei este mai mare. La începutul acestui an, Ovidiu Laicu spunea că licitaţia va fi gata în aprilie, însă anunţul nu a fost publicat nici acum pe SEAP. Ovidiu Laicu ne-a declarat că nu poate să facă licitaţia până când nu finalizează o expertiză tehnică a celor două tronsoane, ca să stabilească de câţi bani ar mai fi nevoie. „Nu am găsit experţi. Sperăm să putem organiza licitaţia pe 1 iulie”, ne-a declarat Ovidiu Laicu.
Citeşte şi: Casa Corpului Didactic, încă o investiţie abandonată
Oana ŞLEMCO
O altă investiţie blocată este viitorul sediu al Casei Corpului Didactic, unde muncitorii nu au mai făcut nimic din 2013.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau