ISJ Iași încearcă să salveze 180 de elevi aflați în situație de risc educațional
Dimensiune font:
* dintre aceștia, 120 provin din mediul rural, iar 50 sunt de etnie romă * aceștia provin de la Școala Gimnazială „Petru Rareş” Hârlău, Școala Gimnazială Pîrcovaci, Școala Gimnazială „Al. I. Cuza” Podu Iloaiei, Școala Gimnazială „C. Erbiceanu” Erbiceni, Școala Gimnazială Deleni și Liceul Teoretic „Lascăr Rosetti” Răducăneni
Aflat în al doilea an de la implementare (anul școlar 2019-2020), proiectul „Școli prietenoase în comunități implicate”, coordonat de Inspectoratul Școlar Județean Iași, asigură în cadrul programului „Școală după școală” oportunități de învățare formală și nonformală, pentru consolidarea competențelor cheie unui număr de 180 de elevi din ciclul primar aflați în situație de risc educațional.
Instituțiile care fac parte din programul „Școală după școală” sunt dotate cu mobilier ergonomic și aparatură multimedia și sunt inspectate în mod regulat de către inițiatorii proiectului, care comunică frecvent cu beneficiarii direcți ai programului, dar și cu tutorii. Două astfel de inspecții au avut loc zilele trecute la Școala Gimnazială „Petru Rareș” Hîrlău și Școala Gimnazială Deleni, unde prof. dr. Genoveva Aurelia Farcaș, inspector școlar general și managerul proiectului a vizitat sălile de clasă în care se derulează programul „Școală după școală” pentru a se asigura de buna desfășurare a lucrurilor. Cele două școli pregătesc împreună un număr de 54 de elevi proveniți dintr-un mediu social sensibil.
În cadrul proiectului sunt organizate 10 grupe a câte 18 elevi din ciclul primar, fiind vorba de elevi în situație de risc educațional. Aceștia au fost selectați ca urmare a aplicării Grilei de evaluare pentru fiecare Fișă individuală de risc socio-educațional. S-a realizat un punctaj total al riscului socio-educațional, elevii aflați în risc din fiecare comunitate fiind ordonați în ordinea descrescătoare a punctajelor. Au fost selectați în vederea participării la activitățile proiectului elevii cu cel mai mare punctaj al riscului socio-educațional, în ordinea descrescătoare a punctajelor obținute.
Dintre cei 180 de elevi din ciclul primar, beneficiari ai proiectului, 120 provin din mediul rural, iar 50 sunt de etnie romă. Astfel, funcționează câte 1 grupă de elevi la Școala Gimnazială „Petru Rareş” Hârlău, Școala Gimnazială Pîrcovaci și la Școala Gimnazială „Al. I. Cuza” Podu Iloaiei, câte 2 grupe la Școala Gimnazială „C. Erbiceanu” Erbiceni și la Școala Gimnazială Deleni, precum și un număr de 3 grupe la Liceul Teoretic „Lascăr Rosetti” Răducăneni. În aceste unități de învățământ programul Școală după școală a debutat în ziua de 4 martie 2019.
Programul cuprinde activităţi de sprijin specializat, care vizează formarea și dezvoltarea competențelor specifice învățământului primar, precum și dezvoltarea personală, interpersonală și pregătirea pentru viață a elevului. În cadrul activităţilor de sprijin specializat, copiii beneficiază de supraveghere şi îndrumare în efectuarea temelor la limba română și la matematică. Pentru elevii cu dificultăţi în învățare sunt organizate, de către cadrul didactic, activităţi de tip remedial, prin intermediul unor strategii specifice de tipul fișelor de recuperare. Pentru elevii capabili de performanţă școlară, se propun activități individualizate cu sarcini specifice, în funcție de nevoile identificate. De asemenea, se realizează activităţi practic-aplicative pe diferite domenii – arte, ştiinţe, tehnologii, sport – proiecte tematice ce promovează un stil de viaţă sănătos, munca în echipă, activităţi de comunicare şi relaţionare, comportament civic. Daiana SFREDEL
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau