Justiţia, complice la reţeta negoţului cu terenurile altora EXCLUSIV

Dimensiune font:

| 23-02-2017 06:00

Pe plaiuri bucovinene, terenurile localnicilor se vând peste noapte cu acte false, sub ochii adormiţi ai justiţiei * o familie ieşeană care a cumpărat un astfel de teren într-o comună suceveană s-a lovit de zidul de protecţie al vânzătorilor creat tocmai de instituţiile care ar trebui să-i demaşte * târâţi prin instanţe tocmai de cea care le-a vândut terenul cu acte false, cei doi soţi din judeţul Iaşi s-au trezit că până şi judecătoarea de fond funciar face însemne pe acte autentice din dosar * deşi au avut suspiciuni cu privire la neregulile întinse pe mai bine de zece ani, procurorii au decis clasarea cauzei, iar cei doi ieşeni sunt presaţi acum să-şi demoleze casa, pentru că terenul pe care stau este cu totul altul decât cel din contractul de vânzare-cumpărare

Un ieşean a simţit pe pielea lui cum lucrează justiţia la Suceava, pe probleme de fond funciar. Într-un sat din comuna Moldoviţa, unde negoţul pământului se face prin falsuri, pe sub mânecă, terenurile migrează dintr-ul loc în altul fără ca instituţiile statului să se deranjeze ori, mai rău, să-i scoată basma curată pe speculanţii de baştină. Exact aşa s-a întâmplat în cazul ieşeanului Constantin Stafie şi soţiei acestuia, Cornelia Stafie, care au cumpărat, în 1999, un teren de la Ecaterina Ştirban, în satul Argel, comuna Moldoviţa, judeţul Suceava. Mai târziu aveau să afle că, în realitate, terenul era în cu totul alt amplasament faţă de cel înscris în actele de vânzare-cumpărare. În timp ce cumpărătorii, de bună credinţă, nu au ştiut că au fost păcăliţi, aceştia şi-au construit o locuinţă pe respectivul teren. Abia în 2008 a început calvarul pentru cei doi ieşeni. Au primit acasă o înştiinţare prin care tocmai cea care a vândut terenul, acum plecată în Italia, i-a dat în judecată pe soţii Stafie, cerând radiere tabulară, motivând faptul că terenul pe care s-a construit casa nu este cel vândut de ea. Mai mult, aceasta a cerut inclusiv demolarea imobilului. Recent, oamenii au aflat cu stupoare că „o practică obişnuită” a judecătoarei din cadrul Judecătoriei Câmpulung Moldovenesc de a scrie însemne pe acte originale din dosar a pus cruce pe demersurile lor de a arăta că terenul s-a vândut cu acte false. „La data ridicării imobilului, eu şi soţia locuiam în municipiul Iaşi şi lucram în cadrul Poliţiei de Frontieră. Din aceste motive, de parcelarea, ridicarea construcţiei s-a ocupat însăşi vânzătoarea Ecaterina Ştirban împreună cu săteni, rude ale dumneaei. Ca urmare a acestui fapt, a început un lung şir de procese, ocazii cu care am constatat cu stupoare săvârşirea nenumăratelor infracţiuni de fals, uz de fals, abuz în serviciu şi infracţiuni conexe infracţiunii de corupţie”, a precizat Constantin Stafie. Drept urmare, familia păgubită s-a adresat poliţiei Câmpulung Moldovenesc, DNA Suceava şi Parchetului de pe Lângă Judecătoria Câmpulung Moldovenesc, în speranţa că se va face lumină în cazul lor.

 

Judecătoarea, mai expertă decât expertul cadastral

La finele anului trecut, familia Stafie s-a crucit când a primit înştiinţarea de clasare redactată de procurorii suceveni, deşi aceştia recunoşteau în motivare că au existat practici ilegale în procesele precedente, modul în care s-a făcut vânzarea terenului, dar şi înscrisurile judecătoarei A.A.P., care au alterat acte din dosar. În 2014, judecătoarea trecuse patru litere pe graficul raportului de expertiză topografică, pe motiv că linia haşurată în planul cadastral nu era destul de evidenţiată. Pe această speţă, comisarul şef din cadrul Poliţei municipiului Câmpulung Moldovenesc, Cătălin Pascari, a cerut informaţii suplimentare de la Judecătoria Câmpulung Moldovenesc, iar răspunsul venit este halucinant. „Din relaţiile primite de la Judecătoria Câmpulung Moldovenesc rezultă faptul că preşedintele completului de judecată (...) a adăugat cu pixul literele A,B,C,D pe traseul haşurat cu galben a respectivului plan cadastral, pentru ca linia de haşur galben să fie mai bine evidenţiată, întrucât expertul desemnat a omis acest lucru. În nota de relaţii se mai precizează că aceasta este o practică uzuală, iar aceste însemnări suplimentare au fost făcute tocmai pentru a se evita orice nelămuriri, neavând vreo semnificaţie sau influenţă, în soluţia pronunţată”, redactează comisarul şef în referatul cu propunere de clasare, din august 2016. Asta în condiţiile în care experţii lucrează în calitate de delegaţi ai instanţei, iar raportul de expertiză are natura juridică a unui înscris autentic, aceştia precizând că nu se poate face grăniţuire, iar când au fost chemaţi în calitate de martori au declarat că nu era cazul acestor înscrisuri (A, B, C, D – nr.). Acest răspuns i-a lăsat în deznădejde pe soţii Stafie, care susţin că înscrisurile judecătoarei în biroul de serviciu a produs efecte juridice total diferite decât cele reale şi au fost de natură să influenţeze atât instanţa de fond, cât şi instanţele din căile de atac.

 

Procurorul recunoaşte infracţiunile, clasează cauza

Năucită de acest răspuns, familia Stafie spera ca măcar procurorii să observe neregulile care învăluie acest lung proces. Numai că, în luna decembrie 2016, Constantin Stafie primeşte de la procurorii DNA Suceava o ordonanţă de clasare în ceea ce o priveşte pe judecătoarea de fond funciar şi declinare a competenţei pentru femeia care a vândut terenul în satul Argel, funcţionari din cadrul OCPI Câmpulung Moldovenesc şi notarul public care ar fi legalizat actele false. Iată ce spune procurorul: „În cauză există unele indicii privind săvârşirea infracţiunii de fals în înscrisuri sub semnătură privară şi uz de fals, prevăzute de art. 322 şi 323, Cod penal de către Ecaterina Ş., funcţionari din cadrul OCPI Câmpulung Moldovenesc şi notarul public Stelian C. din Câmpulung Moldovenesc, judeţul Suceava, motiv pentru care urmează a se dispune disjungerea cauzei şi declinarea competenţei de soluţionare a dosarului în favoarea Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Suceava”. Clasarea cauzei s-a făcut în numele judecătoarei, deşi procurorul spune că aceasta, în calitatea sa de judecător de carte funciară, şi-ar fi îndeplinit în mod defectuos atribuţiile de serviciu cu ocazia emiterii încheierii nr. 269/18.02.2004, prin care a fost intabulată suprafaţa de teren achiziţionată de soţii Stafie, aceeaşi judecătoare care a făcut înscrisurile cu cele patru litere pe raportul de expertiză topografică, zece ani mai târziu.

 

OCPI Suceava constată că terenul vândut aparţinea altcuiva

În anul 2015, soţii Stafie cer explicaţii de la OCPI Suceava, cu privire la terenul de 409 mp vândut de Ecaterina Ştirban. În răspunsul remis de instituţie se arată că respectiva carte funciară a aparţinut unui anume Petru Şecman, conform unui titlu de proprietate din martie 1993, iar în 2005 fost vândut şi intabulat în proprietatea soţilor Angela şi Mihai Ciuverca, descoperind cu stupoare, prin probe, că acesta nu a aparţinut Ecaterinei Ştirban. Ba mai mult, conducerea OCPI Suceava, când a dezlegat iţele acestei parcele, s-a scuzat că angajaţii care s-au ocupat de cadastru nu mai lucrează la ei. După 12 ani de abuzuri suferite prin instanţele sucevene, cei doi ieşeni nu se opresc aici, urmând să facă demersuri împotriva actelor procurorului de clasare a cauzei. „Vânzările cu documente false nu puteau fi făcute fără complicitatea notarilor publici şi a reprezentanţilor OCPI Suceava. Preşedintele instanţei, în situaţia în care ar fi considerat că expertiza efectuată de către expertul desemnat este incompletă ar fi avut posibilitatea să îi solicite, prin încheiere de şedinţă, refacerea sau completarea, ori lămuriri suplimentare ale expertizei. Considerăm că modificările cu pixul au avut în vedere producerea de efecte juridice total diferite decât cele reale, pentru că nu se poate vorbi de o linie de hotar în mod real, nefiind vorba de o grăniţuire fizică în teren. Terenul care ni s-a prezentat nouă în acte când l-am cumpărat este la o distanţă mare de cel real”, a mai adăugat Constantin Stafie, în speranţa că instituţiile abilitate vor trage la răspundere pe cei care i-au vândut terenul altor proprietari şi care îi cer acum demolarea casei.

***

 

În 2008, soţii Stafie erau chemaţi în judecată chiar de către vânzătorul terenului din cauza unor erori în planul de situaţie, întocmit greşit în 1999. Acţiunea a fost respinsă în 2011. Aceasta a reluat acţiunea de grăniţuire în instanţă în acelaşi ani, primind acelaşi răspuns de respingere, în 2013

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:23

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
FOTO-VIDEO: Reportaj la
02/08/2022 14:54

Într-un colţ de rai, pe ţinuturile Bucovinei, este situat varful Dadu. Pentru a ajunge la el, am ajuns pană in Iacobeni, iar de acolo am virat la dreapta pană la Carlibaba. Într-o zi de iulie, ...

Liberalii, ținta atacurilor unui deputat PSD
18/12/2019 10:54

    Deputatul social-democrat Răzvan Rotaru are o sumă de reprosuri pentru liberalii din Botosani care in urmă cu un an au votat impotriva bugetului de stat, iar acum se laudă cu alocările fina ...

Marea grijă a şoferului beat: să nu-i agite poliţistul petul cu bere
25/11/2019 18:53

 O nouă culme a impertinenţei manifestată de un conducător auto depistat la volan sub influenţă bahică a fost atinsă cu ocazia turului doi al alegerilor prezidenţiale. I.C., in varstă de 28 de an ...

„ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede”, la BNR Iaşi
22/11/2019 00:00

  * Sucursala Regională Iaşi şi Muzeul Băncii Naţionale a Romaniei au inaugurat, ieri, expoziţia „ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede” * proiectul este iniţiat in parteneria ...

Mecanica, marele pariu al învăţământului profesional ieşean
21/11/2019 00:00

  * domeniile cu cele mai mari solicitări din partea operatorilor economici pentru includerea in planul de şcolarizare 2019-2020 au fost cele de mecanică - 910 locuri * totodată, s-au format 5 noi cla ...

Puterea şi opoziţia din CJ se pun la aceeaşi masă, pentru a soluţiona soarta a 46 de proiecte
19/11/2019 00:00

  Consilierii judeţeni se vor intruni din nou maine, avand in dezbatere 46 de proiecte de hotărare. Printre acestea se află şi proiectul privind solicitarea de trecere din administrarea Consiliului Lo ...

Începe Postul Crăciunului
15/11/2019 11:11

      După Lăsatul Secului, petrecut ieri, in seara de Sfantul Filip, astăzi incepe Postul Crăciunului, una dintre cele patru mari perioade de ajunare randuite de Biserica Ortodoxă. Post ...

Un tânăr din Iași, beat și fără permis, nu a oprit la semnalul politistilor. Oamenii legii l-au urmarit 1km
10/11/2019 12:51

În jurul orei 01.00, in timp ce patrulau in zona Horlesti, politistii din Letcani au observat o masină cu un comportament destul de suspect in trafic. Oamenii legii au facut semn de oprire autoturismulu ...

Poliţiştii din Popricani, cei mai iscusiţi vânători de şoferi băuţi
09/11/2019 20:04

Datele statistice arată fără dubiu faptul că poliţiştii din Popricani sunt foarte dibaci in depistarea şi prinderea şoferilor ce conduc sub influenţa alcoolului. Numai in primele 10 luni din 2019, pe r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei