La Baza 3 se munceşte după deviza „grăbeşte-te încet!”
Dimensiune font:
Pe Calea Chişinăului continuă tăierea şi extragerea liniei vechi. În schimb, pe Axa Sud, lucrările s-au axat pe pregătirea betonării axului pasarelei Nicolina
Demarate de aproximativ o săptămână, lucrările pe şantierul de pe Calea Chişinăului continuă cu tronsonul cuprins între CET şi Baza 3, în fapt ultima porţiune a proiectului la care nu fuseseră începute amenajările. Lucrătorii Conest au reuşit să extragă şi să evacueze din zonă şinele vechi, însă nu s-a reuşit demontarea acesteia în totalitate. Astfel, în Baza 3, a fost menţinută o „bretea” pentru a permite circulaţia mijloacelor de transport, în timp ce, aproape de intersecţia de la CET, a mai rămas o porţiune de 100 metri cu şină tăiată, dar încă neîndepărtată. „Vrem să accelerăm ritmul de lucru pe toate şantierele şi să profităm de condiţiile meteo”, a spus recent viceprimarul Mihai Chirica. Şi pe celelalte tronsoane s-a lucrat, dinspre Baza 3 spre Tepro fiind sudate şinele, la fel cum şi în Tătaraşi Sud s-a reuşit montarea unor segmente noi de linie de tramvai.
Reamintim că Proiectul „Modernizarea reţelei de linii de tramvai în polul de creştere” va fi finalizat în acest an. Dintre beneficiile reale pe care le va aduce această modernizare, se remarcă reducerea timpului de călătorie, prin creşterea vitezei de circulaţie de la 25 km/h la 35 km/h pe noua infrastructură, îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă pentru călători prin construirea de 10 peroane noi, montarea a 10 copertine pentru staţiile de tramvai, montarea de bandă de cauciuc pentru ghidarea persoanelor cu dizabilităţi, îmbunătăţirea parametrilor de mediu prin reducerea noxelor, zgomotului şi vibraţiilor.
Betoane pe pasarela Nicolina
Pe celălalt şantier unde se modernizează linia de tramvai, Podu Roş - Nicolina, s-a lucrat doar pe pasarelă. Aici a fost montată plasa sudată, urmând ca în jurul datei de 16 februarie să se încerce turnarea unui noi şape de beton. Pe tronsonul Podu Roş - intersecţia Şoseaua Nicolina cu Aleea Rozelor, de câteva zile nu se mai lucrează, fiind doar montată
şina pe traverse, fără a se trece la sudarea ei.
Proiectul Axa Sud, presupune înlocuirea a opt kilometri linie simplă de tramvai, simultan cu reabilitarea reţelei stradală pe o suprafaţă de 66.000 mp. În paralel cu reabilitarea infrastructurii rutiere, au loc lucrări de înlocuire şi consolidare a plăcilor pasajului, a pilonilor de susţinere şi a parapeţilor. Valoarea totală a proiectului este de 87,6 milioane lei, din care aproximativ 70 de milioane provin din fondurile europene nerambursabile. Tudor DAMASCHIN
* * *
177 MILIOANE LEI
Reprezintă valoarea proiectelor „Modernizarea reţelei de linii de tramvai în polul de creştere” şi „Axa Sud”
CITEŞTE ŞI A început montarea liniei de tramvai în Pd. Roş
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau