Locuinţele secrete ale Primăriei Iaşi
Dimensiune font:
Locuinţele de serviciu sau cele de protocol continuă să fie secretizate de şefii municipalităţii * deşi se alocă bani de la buget pentru renovarea lor, şefii Primăriei susţin că în nu au în gestiune, şi implicit în proprietate, astfel de locuinţe de protocol * în ce priveşte locuintele de serviciu ale instituţiei, acestea figurează ca fiind date balerinilor şi soliştilor Operei din Iaşi
O instituţie de dimensiunile Primăriei Iaşi se complace, şi după dezvăluirile mass mediei, în aceleaşi minciuni prin care se încearcă acoperirea folosinţei unor locuinţe etichetate ca fiind de serviciu sau deturnarea atenţiei de la locuinţele de protocol a căror existenţă este infirmată de şefii municipalităţii. Sub presiunea mediatică şi a plenului Consiliului Local, după devoalarea cazului Denisei Ionaşcu, secretarea Consiliului Local care se folosea de un apartamentr de serviciu pe care îl închiriase sorei sale, ea având o vilă în Valea Lupului, conducerea Direcţiei de Administrare a Patrimoniului Public şi Privat (DAPPP) Iaşi, prin directoarea Letiţia Palaga, a emis o informare lapidară asupra bunurilor imobile ce fac obiectul intersului public. „În cazul locuinţelor sociale sau convenabile, contractele de închiriere se întocmesc pe o perioadă de 5 ani. Din eroare, în contractul pentru locuinţa de serviciu a doamnei Ionaşcu a fost trecută această perioadă, contractul de închiriere pentru locuinţa de serviciu fiind un accesoriu la contractul de muncă, prin urmare perioada de închiriere trebuia să fie până la încetarea acestuia, aşa cum s-a modificat ulterior, cu pixul”, a susţinut Letiţia Palaga. Această directoare a Primărie a omis însă să precizeze faptul că locuinţa de serviciu se subscrie aceluiaşi regim ca şi în cazul locuinţelor sociale, convenabile sau prin ANL, în cazul în care titularul de contract dobândeşte o locuinţă proprietate pe perioada derulării contractului de închiriere, finalitatea fiind eliberarea imediată a spaţiului închiriat. Dar, cum o mână pe alta se spală şi corb la corb nu-şi scoate ochii, în acest caz a existat o complicitate tacită, nefiind efectuată nici o verificare asupra acestui bun imobil, în cei 10 ani scurşi de la repartizarea locuinţei către „şefa” directoarei DAPPP.
Locuinţele de serviciu ale Primăriei, ocupate de balerini
Mai mult, în punctul de vedere al DAPPP se precizează că peste această locuinţă descoperită, singurul apartament de servicu care mai este ocupat de un angajat al Primăriei a fost repartizat prin hotărâre de Consiliu Local, deci este caz cunoscut, verificabil, celelalte locuinţe, neprecizate ca locaţie, fiind date „în administrarea unor instituţii (universităţi, Opera Română etc), ca destinaţie de locuinţe de serviciu, pentru cazare salariaţi”. Şi în acest caz, în răspunsul DAPPP nu se precizează căror universităţi le sunt date acele apartamente, câte sunt sau cine suportă costurile de întreţinere. În schimb, dacă mai era nevoie de vreo motivare, aceasta a venit din partea viceprimarului Gabriel Surdu, cel care are DAPPP printre atribuţii. „Iaşul este un oraş cultural şi universitar. Sprijinul pe care Primăria îl dă universităţilor, Operei sau Filarmonii sunt lucruri fireşti şi normale. Există dorinţa de a avea un spectacol mai bun şi pentru asta e nevoie de doi trei solişti de excepţie sau balerini, drept pentru care trebuie să-i ajutăm necondiţionat, fără plată”, a spus Gabriel Surdu. În ce priveşte apartamentele de protocol pe care le deţine Primăria Iaşi, oficialul a susţinut că nu are cunoştinţă de existenţa unor astfel de unităţi locative în gestiunea municipalităţii, asta în ciuda evidenţelor şi a investiţiilor făcute în ultimii ani pentru modernizarea lor. „Nu cunosc ca Primăria să aibă apartamente de protocol. Oricum, mă voi informa”, a spus Gabriel Surdu, omul care are pe mana fondul locativ al Iasului de mai bine de un an. Nelu PĂUNESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau