Lovitura lui Cioloş pentru Iaşi - Şoseaua de centură, inclusă în proiectul autostrăzii spre Ardeal
Dimensiune font:
Ministerul Transporturilor a refuzat asigurarea finanţării pentru lucrările necesare finalizării celor trei variante ocolitoare ale Iaşului pe motiv că... nu sunt prioritare pentru actualul guvern * potrivit guvernanţilor, unica şansă pentru finalizarea şoselei de centură a Iaşului este introducerea acesteia în Master Planul General de Transport, ca parte integrantă a autostrăzii Ungheni-Târgu Neamţ
Printr-o adresă transmisă Primăriei Iaşi de către Ministerul Transporturilor, ca urmare a unei solicitări făcute de municipalitatea ieşeană privind asigurarea finanţării în vederea urgentării execuţiei lucrărilor la varianta de ocolire a municipiului Iaşi, responsabilii din cadrul acestui minister au susţinut că aceasta nu a fost introdusă în lista obiectivelor de investiţii cu finanţare de la bugetul de stat. Practic, „având în vedere priorităţile stabilite prin programul de guvernare, precum şi ţinând cont că limitele bugetare anuale pentru activitatea de investiţii finanţată exclusiv de la bugetul de stat, au fost insuficiente”, niciuna dintre cele trei variante de ocolire a Municipiului Iaşi, respectiv cele două variante de trafic greu şi varianta pentru traficul uşor de pe „sectorul de penetraţie” Dacia, nu a fost inclusă spre finanţare.
MOLDOVA, invizibilă pe harta interactivă a marilor proiecte
Compilaţie ciudată, cu iz de păcăleală
Pentru a acorda prioritate variantelor ocolitoare, acestea au fost testate şi analizate în faza de elaborare a Master Planului General de Transport, ca parte integrantă a viitoarei autostrăzi Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni. Implementarea acestui proiect va fi făcută de Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR).
Pregătiri pentru noi studii la o fâşie din Autostrada Ungheni - Târgu Mureş
Potrivit ministrului Petru Sorin Buşe, până ce această companie va deveni complet funcţională se vor întreprinde măsuri necesare contractării serviciului de revizuire a documentaţiei tehnico-economice la faza de studiu de fezabilitate. „În sfârşit, Guvernul României a acceptat faptul că drumul Trei Fântâni nu ne aparţine nouă în dezvoltare, ci lui, iar varianta de ocolire a municipiului Iaşi face parte din autostrada Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni. Le-au mai şi cuplat între ele, ca să le ducă undeva prin anul 2030. Cu această abordare, nu apucăm să mergem pe acea stradă în următorul secol”, a declarat primarul Iaşului, Mihai Chirica.
Joaca de-a prioritatea cu autostrăzile Moldovei
Nelu PĂUNESCU
„Cu această abordare, nu apucăm să mergem pe acea stradă în următorul secol” - Mihai Chirica, primarul Iaşului
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau