Lucrările la şoseaua de centură din Bacău sunt blocate
Dimensiune font:
Şansele ca ruta ocolitoare Bacăului să se facă în termenul din contract se diminuează * lucrările, semnate la 1 aprilie, nu vor începe pe 24 septembrie, aşa după cum ar fi trebuit * nu au fost făcute nici angajări şi nici nu au fost contractate utilajele * nici avansul de la Compania Naţională de Drumuri nu a venit încă
Amenajarea şoselei de centură a municipiului Bacău ar fi trebuit să înceapă mâine, însă firma turcească Eko Insaat Ve Tic As nu a parcurs etapele de organizare ce se impuneau odată cu emiterea ordinului de începere a lucrărilor, mobilizarea şi organizarea de şantier. Osman Saraçoğlu, reprezentantul Eko Insaat Ve Tic As, a declarat că firma din Turcia nu a primit avansul de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). „Săptămâna trecută am avut o întrevedere cu cei de la CNADNR vizavi de banii de avans. Ei au spus că au în vedere o nouă soluţie pentru a ne da banii şi acum aşteptăm răspunsul lor”, a spus oficialul turc.
Reprezentantul firmei a recunoscut că, deşi termenul oficial de începere a lucrărilor se apropie, nu s-au contractat utilajele şi nu s-au angajat muncitorii, însă a evitat să spună că termenul nu va fi respectat. „Nu pot spune că vor începe sau nu lucrările joi (n.r.- mâine). Am organizat interviuri pentru angajare, însă nu am angajat efectiv pe nimeni deocamdată, pentru că nu ştim când putem începe. Acelaşi lucru este valabil şi pentru utilaje. Aşteptăm răspunsul CNADNR. Dacă ne dau avansul, putem începe”, a afirmat Osman Saraçoğlu.
Nu s-a plătit avansul
Contractul pentru şoseaua de centură s-a semnat pe 1 aprilie, în prezenţa lui Victor Ponta, prim-ministrul României, şi a lui Ioan Rus, ministrul Transporturilor în acea vreme. Totul s-a dovedit a fi o păcăleală pentru că de atunci au mai existat numeroase discuţii legate de lucrări, şoseaua fiind blocată la un moment dat şi de o anchetă DNA. Deşi mai este doar o zi până la startul lucrărilor, se pare că CNADNR nu a plătit un avans către Eko Insaat Ve Tic As, dar reprezentanţii instituţiei spun că nici nu e obligatoriu ca acest lucru să se întâmple. Conform contractului, CNADNR poate plăti un avans, dar numai dacă are disponibil şi doreşte. Chiar dacă s-ar achita vreun ban, s-ar putea opta pentru orice procent din plaja de „până la 15%”. Adevărata problemă este finanţarea, care se împarte pe POS T (Programul Operaţional Sectorial Transport 2007 – 2013) şi pe POIM (Programului Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020). În contract este prevăzută doar o tranşă de avans, dar dacă se ia doar o tranşă, nu se poate plăti din POS T, deoarece trebuie recuperată până se închide finanţarea, adică la sfârşitul anului. Însă, conform contractului, Eko Insaat Ve Tic ar trebuie să se apuce de lucru, indiferent dacă se achită sau nu avansul.
Citeşte şi: Surprizele stagiunii Teatrului Municipal „Bacovia”
Ionuţ ŞERBAN
Dacă Eko Insaat Ve Tic nu începe joi lucrările, indiferent de plata şi mărimea avansului, dirigintele de şantier trebuie să notifice constructorul, să ceară explicaţii şi să dea un termen de conformare. Apoi, constructorul poate fi dat în judecată, pentru nerespectarea contractului. În anumite condiţii în special dacă nu are bani, CNADNR poate suspenda contractul până anul viitor, când se vor trage finanţările prin POIM.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau