Mega-proiect de modernizare a Aeroportului
Dimensiune font:
Administraţia Aeroportului Internaţional Iaşi a prezentat noul proiect de dezvoltare, în valoare estimată de 20 milioane euro * investiţia presupune unirea terminalelor, crearea unor noi legături rutiere cu oraşul, parcare extinsă şi investiţii în cazare şi alimentaţie publică * termenul maxim prevăzut pentru finalizare este anul 2030
Terminale unite, parcări extinse şi soluţii de legătură mai facile cu zonele cheie din oraş, asta a pus pe hârtie conducerea Aeroportului Iaşi. Proiectul de modernizare prezentat la sfârşitul acestei săptămâni necesită 20 milioane de euro. Deocamdată însă, nu se cunoaşte cu destulă claritate de unde vor veni aceşti bani, însă şefii aerogării spun că se pot baza pe fonduri europene, sprijinul Ministerului Transporturilor, al Guvernului ori un credit bancar, ca soluţie de avarie.
În planul de dezvoltare se subliniază câteva aspecte negative actuale ce trebuie îndreptate, cum ar fi dezvoltarea necorelată şi nefuncţională a celor trei terminale, accesibilitate şi parcări neadecvate funcţional şi din punct de vedere al capacităţilor şi lipsa zonelor de dezvoltare reglementate pentru funcţiuni complete. Pentru asta, conducerea aeroportului pregăteşte patru paşi de modernizare. Prima etapă, evaluată la 7,5 milioane euro, presupune extinderea terminalului 2. Etapele doi şi trei au în vedere realizarea unei parcări cu 540 de locuri aferente terminalului 2, cu o valoare de 5 milioane euro, iar etapa a patra va uni terminalele T3 şi T2 într-o singură construcţie modernă, lucrare estimată la 6,5 milioane euro. „Tot mai multe companii fac presiune asupra dezvoltării aeroportului din Iaşi deoarece operatorii de zbor au început să folosească aeronave cu capacităţi din ce în ce mai mari. Proiectul este estimat la 20 milioane de euro. Poate pentru cei care nu lucrează în sfera aeroportului consideră că este un proiect prea ambiţios, dar nu e aşa. Este realizabil până în 2025, maxim 2030. Studiile de fezabilitate le putem face din resurse proprii, mai ales că acum am reuşit să ne finanţăm singuri. Pentru această investiţie vom cere sprijinul Ministerului Transporturilor, a Guvernului. În ultimă fază, deşi nu ne dorim să ajungem acolo, putem apela la un credit bancar. Primul pas va fi făcut în 2017, cu dezvoltarea terminalului 2, apoi zona de parcare, în 2018-2019. Până în 2025 se poate realiza ultimul pas, dezvoltarea terminalului 3”, a declarat Marius Bodea, directorul Aeroportului.
„Aeroportul nu mai este doar o clădire la marginea Iaşului”
Cel care s-a ocupat de proiectul de dezvoltare al Aeroportului Iaşi este fostul arhitect-şef Ionel Oancea. Acesta a precizat că, prin modernizarea sa, aerogara nu va mai fi o simplă construcţie la marginea Iaşului, ci un pol comercial. Tot el a mai adăugat că aeroportul are nevoie de căi alternative pentru legătura cu punctele de interes ale Iaşului. În proiectul său a inclus un pod suspendat ori un viaduct către nodurile de circulaţie. „Una din principalele probleme este infrastructura de transport. Nu este normal ca pasagerii aeroportului să meargă pe la Ciric, mai ales pe timp de vară şi să-i vadă pe cei care stau în slip la plajă. Noi am propus un viaduct cu patru benzi ori un pod suspendat peste lacul Veneţia. Următorul pas este realizarea unui plan urbanistic zonal care să identifice ariile pe care se poate realiza dezvoltarea aeroportului, inclusiv pentru un terminal cargo. Din păcate, ideea investiţiilor la nivel macro a dispărut în Iaşi”, a precizat Ionel Oancea.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau