Milioane de lei cheltuite în „ceaţă”
Dimensiune font:
Ceaţa de pe Aeroportul Iaşi a stârnit discuţii aprinse în ultima şedinţă a Consiliului Judeţean Iaşi, după ce milioane de lei au fost investiţi în sistemul ILS (Instrument Landing System) folosit de piloţi pentru aterizarea în condiţii de siguranţă pe timp de vreme rea
Consilierii judeţeni s-au năpustit cu întrebări asupra directorului Aeroportului Iaşi, Marius Bodea, cerându-i explicaţii pentru cursele anulate la începutul acestui an. Deşi aeroportul ieşean are un sistem de aterizare pentru condiţii de ceaţă, acesta nu funcţionează în cazul aeronavelor operate pe rutele interne. „Vrem să clarificăm de ce nu putem decola şi nu putem ateriza pe aeroport atunci când avem ceaţă. Nu mi se pare normal ca după ce am investit câteva zeci de milioane într-o pistă modernă, flexibilă, ne lăudăm peste tot că avem aparatură modernă pentru codiţii meteo nefavorabile, să ne lovim de această problemă. Am dat două milioane de euro pe studii de fezabilitate, am mutat dealuri şi am umplut văi, şi totuşi ajungem să ni se dea un răspuns de genul configuraţia terenului sprijină acest tip de fenomen”, a declarat Cristi Stanciu, şeful consilierilor judeţeni PSD.
EXCLUSIV Lovitură sub centură pentru Aeroportul Iaşi
Statisticele puse la dispoziţie de reprezentanţii aerogării ieşene arată că, în ianuarie 2014, din cauza ceţii au fost anulate 12 curse, iar în ianuarie 2015 - 8 curse. Singurele curse anulate din cauza ceţii au fost pe ruta Iaşi - Bucureşti, operate cu aeronave sigure dar cu echipament de zbor mai puţin sofisticat şi nicio cursă anulată pe rute externe. „În 2008 am încercat să găsim un alt amplasament şi vă mărturisesc că am studiat fiecare metru pătrat de teren din acest judeţ şi concluzia a fost una foarte simplă, anume că nu există altă zonă mai favorabilă decât cea existentă acum. Nicio cursă nu a fost anulată pe aeroportul ieşean din cauza administratorului de aeroport ori a pistei. Decizia de a se ridica de la sol aparţine exclusiv comandantului de aeronavă”, a răspuns Marius Bodea, directorul Aeroportului Iaşi.
Motivul pentru care doar cursele interne au fost anulate, susţin aleşii din administraţia locală, este acela că aeronavele Tarom nu au echipament ILS (Instrument Landing System), funcţional, de altfel, pe Aeroportul Iaşi. „Tarom nu o să recunoască asta, sunt realităţi care se întâmplă. Când o cursă nu pleacă de la Bucureşti, o să spună că la Iaşi este ceaţă. Aeroportul nostru are echipament ILS care permite aterizarea automată pe pistă, echipament inexistent pe aeronavele de pe rutele interne”, a precizat Cristian Adomniţei, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi. Andrei DASCĂLU
***
„Este inadmisibil să chemăm toată ţara la inaugurare, să facem noi curse, iar toţi să constate la urmă că nu pot circula din cauza ceţii” - Cristi Stanciu, consilier judeţean
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau