Nebuloasă totală la una din instituţiile din subordinea Consiliului Judeţean

Dimensiune font:

| 02-12-2014 05:00

Serviciul de Pază şi Protecţie din subordinea CJ Iaşi este fără director, deşi pentru acest post se bat îi instanţă doi pretendenţi. Datorită unor dispoziţii date de preşedintele Cristian Adomniţei, pe firul desemnării noului director a intrat şi Prefectura, care a contestat în instanţă documentul emis de preşedintele CJ

Locul de director al Serviciului Judeţean de Pază şi Protecţie rămâne în continuare liber, deşi în bătălia pentru această funcţie şi-au făcut simţită prezenţa atât fostul consilier judeţean Benone Tofan, cât şi inspectorul Dănuţ Podea. Situaţiile tensionate la vârful SPP-ului judeţean au apărut din momentul în care fostul director, Mihai Lucaci, a plecat de la cârma acestui serviciu, prin demisie. Deşi în locul acestuia, printr-un proiect de hotărâre, a fost propus ca interimar inspectorul Dănuţ Podea, plenul a votat ca până la ocuparea acestei funcţii prin concurs să fie numit director Benone Tofan. „Cei care au făcut primul proiect de hotărâre pentru ocuparea funcţiei ca interimar m-au propus pe mine, pentru că aveam, probabil, experienţa necesară. Plenul, însă, a votat altceva”, a declarat Dănuţ Podea. În acelaşi timp, Benone Tofan susţine că decizia plenului de a-l numi director este legitimată de faptul că la acea oră era la curent cu toate problemele serviciului, prin funcţia pe care o ocupa. „Datorită faptului că eram adjunct, ar fi fost normal să fiu eu propus să-l înlocuiesc pe domnul Lucaci. Era, practic, un proces ierarhic care ar fi trebuit respectat, iar datorită faptului că acest lucru nu s-a întâmplat, mi-a ridicat un semn de întrebare”, a explicat Benone Tofan.
Concurs cu dedicaţie sau coincidenţă?
După ce majoritatea plenului CJ, construită în jurul PSD, a votat pentru numirea lui Tofan ca interimar, în acest tablou a mai apărut o „malformaţie politică”, atunci când pe site-ul instituţiei publice a fost făcut public anunţul pentru organizarea concursului ce urma să desemneze paznicul şef al judeţului. Cerinţele impuse de CJ Iaşi pentru validarea unei posibile candidaturi păreau a-i veni mănuşă lui Dănuţ Podea, vizat din start de conducerea instituţiei pentru ocuparea funcţiei de director. Criteriile concursului prevăd parcurgerea studiilor superioare de lungă durata, absolvite cu diploma de licenţă, ştiinţe inginereşti şi vechime de minimum doi ani în specialitatea studiilor necesare ocupării postului. „Consider că la acel concurs trebuiau impuse alte criterii, precum studii juridice, să fii absolvent la Poliţie, Armată sau să laşi cale liberă tuturor candidaţilor care au doar studii superioare. Practic, acest post a fost îngrădit prin faptul că trebuia să fii inginer, singurul care respecta cerinţele fiind domnul Podea”, a declarat Tofan Benone.
Dat fiind că toate criteriile impuse de CJ Iaşi au fost îndeplinite de Podea Dănuţ, acesta fiind şi singurul candidat la concursul susţinut pe data de 23 iulie, în urma acestei proceduri, Serviciul de Pază ar fi trebui să aibă un nou director.
Acuze şi procese
În loc să rezolve situaţia de la Pază şi Protecţie, câştigarea concursului de către Dănuţ Podea a creat o încurcătură şi mai mare în interiorul CJ. Legea prevedea ca desemnarea acestuia în funcţia de director să se facă printr-o hotărâre de plen, însă lucrurile s-au precipitat. „După concurs, aşa cum era normal, eu am solicitat să fiu numit în funcţie, iar preşedintele Adomniţei a dat o dispoziţie cu privire la acest lucru. Din acel moment, dl Tofan urma să redevină adjunct, iar eu să ocup postul câştigat prin concurs, urmând ca plenul să-mi valideze numirea în prima şedinţă ordinară”, povesteşte Podea. Dispoziţia emisă însă de preşedintele CJ Cristian Adomniţei nu a fost privită cu ochi buni de Benone Tofan, care a sesizat Prefectura. Astfel, instituţia Prefectului Iaşi a înaintat sesizarea lui Tofan în instanţă, iar consilierii judeţeni PSD au refuzat să aprobe proiectul de hotărâre prin care Dănuţ Podea era numit director, pe motiv că ar putea comite o nedreptate. Astfel, Podea nu a fost validat de plen, Tofan a fost înlăturat de la conducerea Serviciului de Pază prin dispoziţia preşedintelui Adomniţei, iar Prefectura a deschis proces. Mai mult, în cele din urmă, şi Dănuţ Podea a apelat la instanţă, considerând că îi sunt încălcate drepturile. „Eu am făcut acţiune în instanţă prin care solicit CJ Iaşi revocarea dispoziţiei prin care nu sunt acceptat în funcţia de director. Faptul că nu am fost numit este o chestiune, dar postul este ocupat de mine, pentru că am câştigat concursul”, a conchis Podea.
Doi directori, niciunul cu salariu
În condiţiile în care ambii „directori” încearcă să-şi facă dreptate, prefectul judeţului, Dan Cârlan, lămureşte situaţia. „Punerea în funcţie a unui director este o chestiune ce ţine doar de plenul CJ. Dl Podea nu este director, chiar dacă a câştigat concursul, care a fost doar chestiune prealabilă şi necesară pentru numirea acestuia. Conform legii, forul deliberativ trebuie să aprobe ocuparea funcţiei de conducere”, a declarat prefectul, precizând că restul aspectelor cu privire la legalitatea dispoziţiei date de Cristian Adomniţei vor fi soluţionate în instanţă. Până la înlăturarea acestui blocaj, Serviciul Judeţean de Pază şi Protecţie Iaşi are doi directori, dar niciunul cu acte în regulă. „Este o conducere bicefală în acest moment, noi colaborând pentru binele serviciului. Mai mult, am primit de curând şi o înştiinţare de la CJ prin care mi se spune că, până ce instanţa nu se va pronunţa cu privire la acest caz, nici eu, nici dl Podea, nu vom primi salariu de director”, a conchis Benone Tofan.

* * *
Conform legii, forul deliberativ judeţean trebuie să aprobe ocuparea funcţiei de conducere”- Dan Cârlan, prefectul judeţului

* * *
Până ce instanţa nu se va pronunţa cu privire la acest caz, nici eu, nici domnul Podea, nu vom primi salariu de director” – Benone Tofan

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
FOTO-VIDEO: Reportaj la
02/08/2022 14:54

Într-un colţ de rai, pe ţinuturile Bucovinei, este situat varful Dadu. Pentru a ajunge la el, am ajuns pană in Iacobeni, iar de acolo am virat la dreapta pană la Carlibaba. Într-o zi de iulie, ...

Liberalii, ținta atacurilor unui deputat PSD
18/12/2019 10:54

    Deputatul social-democrat Răzvan Rotaru are o sumă de reprosuri pentru liberalii din Botosani care in urmă cu un an au votat impotriva bugetului de stat, iar acum se laudă cu alocările fina ...

Marea grijă a şoferului beat: să nu-i agite poliţistul petul cu bere
25/11/2019 18:53

 O nouă culme a impertinenţei manifestată de un conducător auto depistat la volan sub influenţă bahică a fost atinsă cu ocazia turului doi al alegerilor prezidenţiale. I.C., in varstă de 28 de an ...

„ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede”, la BNR Iaşi
22/11/2019 00:00

  * Sucursala Regională Iaşi şi Muzeul Băncii Naţionale a Romaniei au inaugurat, ieri, expoziţia „ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede” * proiectul este iniţiat in parteneria ...

Mecanica, marele pariu al învăţământului profesional ieşean
21/11/2019 00:00

  * domeniile cu cele mai mari solicitări din partea operatorilor economici pentru includerea in planul de şcolarizare 2019-2020 au fost cele de mecanică - 910 locuri * totodată, s-au format 5 noi cla ...

Puterea şi opoziţia din CJ se pun la aceeaşi masă, pentru a soluţiona soarta a 46 de proiecte
19/11/2019 00:00

  Consilierii judeţeni se vor intruni din nou maine, avand in dezbatere 46 de proiecte de hotărare. Printre acestea se află şi proiectul privind solicitarea de trecere din administrarea Consiliului Lo ...

Începe Postul Crăciunului
15/11/2019 11:11

      După Lăsatul Secului, petrecut ieri, in seara de Sfantul Filip, astăzi incepe Postul Crăciunului, una dintre cele patru mari perioade de ajunare randuite de Biserica Ortodoxă. Post ...

Un tânăr din Iași, beat și fără permis, nu a oprit la semnalul politistilor. Oamenii legii l-au urmarit 1km
10/11/2019 12:51

În jurul orei 01.00, in timp ce patrulau in zona Horlesti, politistii din Letcani au observat o masină cu un comportament destul de suspect in trafic. Oamenii legii au facut semn de oprire autoturismulu ...

Poliţiştii din Popricani, cei mai iscusiţi vânători de şoferi băuţi
09/11/2019 20:04

Datele statistice arată fără dubiu faptul că poliţiştii din Popricani sunt foarte dibaci in depistarea şi prinderea şoferilor ce conduc sub influenţa alcoolului. Numai in primele 10 luni din 2019, pe r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei