Noi speranţe pentru drumul Târgu Frumos - Botoşani
Dimensiune font:
Uitate undeva prin sertarele Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi, din lipsa fondurilor, proiectul şi studiul de fezabilitate pentru modernizarea DN28B Târgu Frumos – Botoşani urmează să fie refăcute, tot pe bani publici, din cauză că nu mai corespund normelor actuale * drumul are o lungime de 76 de kilometri, iar pentru întreţinerea lui s-au cheltuit, în ultimii ani, 13 milioane de lei
Lucrările la drumul naţional 28B Târgu Frumos – Botoşani, care face parte dintr-o amplă reţea de legătură internaţională cu alte state europene, nu pot fi reluate din cauză că studiul de fezabilitate a expirat. În ultimii ani, pentru întreţinerea lui şi evitarea inundaţiilor pe carosabil s-au cheltuit milioane de lei. Pentru cei care nu ştiu, DN 28B Târgu Frumos – Botoşani este un drum cu trafic internaţional şi face parte din drumul european E58 (Austria – Slovacia – Ucraina – Halmeu – Dej – Bistriţa – Suceava – Botoşani – Târgu Frumos – Iaşi – Sculeni – Republica Moldova – Ucraina – Rusia). În vara acestui an, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi a scos la licitaţie serviciile de proiectare şi reactualizare a studiului de fezabilitate, la o valoare estimată de 254.032 lei. Contractul a fost atribuit săptămâna asta, firmei Rutier Conex XXI SRL, din Bacău, pe suma de 240.000 lei. Suprafaţa de drum care trebuie analizată pentru modernizare este de 76 de kilometri şi se întinde pe raza ambelor judeţe. În cazul acestui drum, studiul de fezabilitate a fost realizat acum 11 ani, în 2004, expertiza tehnică datează din 2010, iar avizele tehnico-economice s-au dat tocmai în 2012, din cauza lipsei de finanţare. „Având în vedere stadiul avansat de avizare, DRDP Iaşi a propus obiectivul de întocmire a proiectului tehnic şi execuţia lucrărilor, dar demersul nu a fost pus în practică, datorită lipsei fondurilor alocate. Pentru menţinerea viabilităţii drumului, pe DN 28B s-au executat lucrări de consolidare versant pentru eliminarea efectelor inundaţiilor şi măsuri de prevenire a lor pe anumite porţiuni şi lucrări de întreţinere executate în 2013-2014, de plombări, colmatări rosturi, fisuri şi crăpături, urmat de tratament bituminos şi covoare asfaltice pe anumite sectoare”, se arată în caietul de sarcini a proiectului. Aceste lucrări au costat undeva la 13 milioane lei.
Presiuni pe proiectanţi
DN 28B leagă oraşul Târgu Frumos de municipiul Botoşani, iar la nivel de reţea de drumuri naţionale, realizează legătura dintre DN28 şi DN 29. Traseul acestui drum, în lungime de 76 km, se desfăşoară pe teritoriul a două judeţe, Iaşi şi Botoşani, 40% prin 11 localităţi şi 60% în afara acestora. Din punct de vedere al clasei tehnice, drumul se încadrează în clasa tehnică III, cu o intensitate medie a traficului. Excepţie face sectorul de traversare a oraşului Hîrlău, unde traficul este intens şi se încadrează în clasa tehnică II, fiind distribuit pe patru benzi de circulaţie. Reprezentanţii DRDP Iaşi prezintă o serie de riscuri ce pot surveni în procesul de modernizare a acestui drum. „La nivel de studiu de fezabilitate, prestatorii tratează uneori cu superficialitate realizarea de studii şi investigaţii de teren, astfel că, la elaborarea proiectului tehnic şi apoi la execuţia lucrărilor, s-au constatat diferenţe majore faţă de prevederile studiului de fezabilitate. Aceste diferenţe au generat, în timp, costuri suplimentare majore în cadrul proiectelor, iar responsabilitatea proiectantului a fost aproape inexistentă”, mai arată reprezentanţii DRDP Iaşi. Dacă proiectarea se va face conform cerinţelor, licitaţia pentru reluarea lucrărilor va avea loc anul viitor.
Vezi si Fotografiile care dovedesc atrocitățile de la Miroslava
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau