O altă autostradă a Moldovei uitată în sertarele Guvernului
Dimensiune font:
Evaluarea ofertelor pentru studiile de fezabilitate şi proiectele tehnice din proiectul Autostrăzii A7 Ploieşti – Paşcani ar trebui finalizată luna aceasta * specialiştii spun că acest lucru nu se va întâmpla, în condiţiile în care depunerea de oferte a fost amânată de 14 ori în ultimul an
Dezbaterile intense din ultimele zile pe proiectul autostrăzii A8 Iaşi – Tg. Mureş dezgroapă un alt proiect ignorat de autorităţile centrale. De data aceasta este vorba de Autostrada A7 Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani. Pentru acest obiectiv finanţarea nu ar fi o problemă, arată Asociaţia Pro Infrastructură, una dintre cele mai implicate organizaţii pe acest domeniu, la nivel naţional. Reprezentanţii asociaţiei au analizat atent situaţia acestui proiect, rămas pierdut prin sertarele Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). „Ştiaţi că există, în România, Autostrada A7 Ploieşti-Buzău-Focşani-Bacău-Paşcani? Evident, există doar pe hârtie. Iar ritmul de implementare rivalizează cu viteza de deplasare a melcului pe timp de iarnă. Fără autostrăzi, Moldova este izolată economic şi este evitată în continuare de investiţii majore, fără să socotim pierderea de vieţi omeneşti, regiunea fiind în topul accidentelor grave din ţară”, arată Asociaţia Pro Infrastructură.
Autostrada A7 se află, în acest moment, la stadiul de licitaţie pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic. Sunt patru licitaţii pentru cele patru segmente: Ploieşti-Buzău (65 kilometri), Buzău-Focşani (72 kilometri), Focşani-Bacău (110 kilometri) şi Bacău-Paşcani (82 kilometri). „Finanţarea pentru A7 este asigurată prin POIM (Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020). Cu alte cuvinte, nu banii sunt problema, ci incapacitatea CNAIR de a derula într-un ritm satisfăcător licitaţiile necesare pentru elaborarea SF şi PT. Pentru toate cele patru tronsoane, licitaţiile pentru elaborarea SF şi PT (studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic, n.r.) au fost lansate pe 24 noiembrie 2016”, explică reprezentanţii asociaţiei.
Zeci de amânări în cadrul licitaţiei
Potrivit asociaţiei amintite, depunerea ofertelor a fost amânată de zeci de ori, într-un interval de un an. „Pentru Ploieşti – Buzău, depunerea ofertelor a fost amânată de 14 ori şi abia în 6 iulie 2017 s-au deschis nouă oferte. Pentru Buzău – Focşani, depunerea a fost amânată de 15 ori, pentru Focşani – Bacău depunerea s-a amânat de 14 ori, pentru Bacău – Paşcani s-a amânat de 12 ori, iar din 9 august 2017 avem 7 oferte de evaluat. Stadiul actual pentru toate cele patru licitaţii este evaluarea ofertelor înaintate de proiectanţi, termenele fiind, în ordine, 15, 29, 15 şi 14 noiembrie 2017. Însă, cel mai probabil, aceste termene limită nu vor fi respectate”, mai spun reprezentanţii asociaţiei. Aceştia dau vina pe lipsa resurselor umane adecvate în CNAIR, fapt care a condus la prelungirea cu aproape un an a procesului de licitaţie pentru proiecte majore de infrastructură. „Desigur, după finalizarea SF şi PT urmează execuţia efectivă a autostrăzii. Alte licitaţii, alte tergiversări. Centura Bacău este singura bucată din A7, de aproximativ 20 de kilometri, care este aproape de realitate. Traseul final, lungimea şi toate detaliile Autostrăzii A7 vor fi stabilite de proiectanţii care vor câştiga cele patru licitaţii”, scrie Asociaţia Pro Infrastructură. Andrei DASCĂL
„Centura Bacău este singura bucată din A7, de aproximativ 20 de kilometri, care este aproape de realitate” - Asociaţia Pro Infrastructură
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau