Pasaje auto peste Bahlui şi prelungirea b-dului Dacia până la Era
Dimensiune font:
Prin folosirea parţială a traseului şoselei de centură pentru traficul uşor din municipiul Iaşi, şefii Primăriei intenţionează să elibereze intersecţia din Podul Roş, de traficul infernal de la orele de vârf * una dintre soluţii este devierea circulaţiei de pe Nicolina, pe strada Arhitect Berindei - Cicoarei, de unde fluxul de circulaţie să fie preluat pe o pasarelă auto ce va fi construită peste Bahlui, între Spitalul Arcadia şi strada Sarmisegetuza, şi prelungirea b-dului Dacia până la Era
Veşnica problemă a decongestionării traficului din intersecţia Podul Roş, pare să aibă, în sfârşit, o soluţie care va fi dată prin planul de mobilitate urbană al Iaşului. În viziunea şefilor Primăriei, pentru decongestionarea acestei intersecţii au fost gândite mai multe „scurtături” care să preia traficul dinspre această zonă şi să-l arunce spre zona centrală sau spre ieşirea din Iaşi, spre Păcurari. Una dintre soluţii are ca punct de plecare strada Arhitect Berindei, din dreptul benzinăriei OMV de la baza podului peste Râul Nicolina, spre Calea Gălăţii- Cicoarei -giraţia de la Uricani. „Pentru ca şoferii care vin dinspre CUG-Nicolina să nu mai intre în intersecţia din Podul Roş, mai ales dacă o parte dintre ei au ca destinaţie alte zone, precum Dacia sau Păcurari, noi intenţionăm ca din traseul ăsta, care se intersectează cu şoseaua de centură pentru trafic uşor a municipiului Iaşi, să facem o prelungire spre Spitalul Arcadia, acolo unde intenţionăm ca, în paralel cu podeţul metalic care deserveşte pietonii, să construim un pasaj auto care să facă legătura cu strada Sarmisegetuza, arteră cu patru benzi, câte două pe fiecare sens de mers, nefolosită la adevăratul potenţial”, a declarat primarul interimar, Mihai Chirica. În ajutorul acestei soluţii vine şi pasajul Octav Bămncilă, cel ce va face legătura, începând cu sfârşitul acestui an, între cartierele Dacia şi Păcurari.
Un nou cartier în capăt Dacia, pe Şes Bahlui
O a doua variantă se referă la repunerea în funcţiune a unei străzi ce mărgineşte Bahluiul. „Pe vremea lui Ceauşescu altfel au fost gândite lucrurile pe strada Strămoşilor. Această stradă merge pe malul Bahluiului şi la un moment dat este lăsată o breşă care nu a fost făcută degeaba, pentru că era gândit aici un pod peste Bahlui care face legătura exact cu zona centurii uşoare. Practic, cine nu are nevoie, nu mai trebuie să intre până în Alexandru cel Bun, când vine dinspre centură, ci se poate încadra pe această bretea şi ajunge la Era, peste Bahlui, peste un pasaj pe care l-am gândit. Practic, ne-am gândit la prelungirea buleardului Dacia până la Complexul Era, acolo unde vom face şi rond de tramvai”, a spus Mihai Chirica. Un alt avantaj pentru Iaşi, peste cel al decongestionării traficului auto, este şi acela că prin prelungirea arterelor de transport până la Complexul Era, toate terenurile din zonă, din virane vor deveni urbane, urmând a sta la baza unei alte zone de devoltare a Iaşului, cu locuinţe, servicii şi baze sportive.
Nelu PĂUNESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau