Podurile peste Bahlui s-au „înecat” în Dâmboviţa!
Dimensiune font:
Procedura anevoioasă vizând publicarea în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice a documentaţiei aferente acestui proiect duce la întârzieri majore în ceea ce priveşte începerea lucrărilor. Pornind de la acest aspect, primarul Iaşului propune reorganizarea serviciului în şapte centre, astfel încât validarea proiectelor depuse de unităţile administrativ-teritoriale să se facă mult mai rapid
În demersul mai amplu de conectare a zonelor metropolitane cu mediul urban, iniţiat de municipalitatea ieşeană, se înscrie şi proiect de hotărâre de Consiliu Local prin care au fost aprobaţi indicatorilor tehnico - economici pentru proiectarea a trei poduri peste Bahlui. Primul dintre acestea va fi construit între str. Sarmisegetuza şi stradela Sofia Nădejde, urmând să asigure legătura auto şi pietonală între mal stâng Bahlui şi Spital Arcadia – Ştrand. Referindu-se la această investiţie, primarul Mihai Chirica afirmă că termenul cel mai optimist pentru începerea lucrărilor ar fi sfârşitul acestui an, în condiţiile în care se pierde foarte mult timp cu întocmirea documentaţiei de achiziţie dar mai ales cu validarea acesteia şi, ulterior, publicarea ei pe SEAP.
„Eu sper că lucrările la podul de la ştrand vor începe în acest an. Este la licitaţie. Documentaţia a fost transmisă la publicare, durează minimum 60 de zile. Este foarte greu, nu am înţeles niciodată de ce se organizează aşa de prost acest serviciu. Ar trebui să existe în fiecare regiune o structură de validare. Să împărţim România în şapte centre. În loc să se ducă toţi la Bucureşti, se duc în şapte puncte din România, iar viteza ar trebui să crească, teoretic de şapte ori. Repet, foarte greu reuşim să pornim proceduri. Nu dau vina neapărat pe ei, că tot ăia sunt. S-a votat bugetul local în aprilie. În perioada aprilie - mai se întocmesc documentaţiile de achiziţie, după care sistemul vizând achiziţiile publice este inundat cu solicitări, apar cu miile şi cu zecile de mii pe capul lor. Documentaţia este dată spre validare, noi sperăm ca în acest an să începem construcţia. Va dura 12 luni. Poate la finalul lui 2018 să putem tăiem panglica”, a spus edilul-şef.
Ce avantaje ar aduce noile poduri
Investiţia va fi urmată de realizarea altor două poduri, dintre care unul va fi amplasat în prelungirea Bulevardului Dacia şi străzii Erou Cap. Aurelian Ionescu, pentru a asigura accesul autovehiculelor şi pietonal între mal stâng Bahlui şi extravilan, zona metropolitană, iar al doilea, cu două benzi carosabile şi trotuare, va fi ridicat între străzile Sarmisegetuza şi Alexandru Bărbat, facilitând astfel legătura între mal stâng Bahlui şi cartierul Apărătorii Patriei.
Revenind la podul de la ştrand, primarul spune şi care vor fi beneficiile realizării lui. „Acel pod va dezvolta într-o manieră incredibilă acea zonă. În primul rând, va descongestiona traversarea de pe Cerna, apoi le va da voie celor care vin dinspre Miroslava să scurtcircuiteze Galata la biserică, dar şi celor din Podu Roş, să vină direct spre Sarmisgetuza, iar în felul acesta vom reuşi să împărţim punctele de trafic”, a mai spus edilul-şef.
Dallas-ul se schimbă la faţă
Investiţia în construirea celor trei poduri vine să completeze intenţia primarului Mihai Chirica de a moderniza zona Cicoarei şi de a o aduce într-un perimetru civilizat. „Avem acolo o populaţie diversă, mare parte din ea bolnavă din cauza lipsei apei curente, fără acte de proprietate pe case şi terenuri. Cu sprijinul unei fundaţii care se ocupă de problemele romilor, am reuşit să realizăm pe parcursul a şase luni o radiografiere completă a zonei, casă cu casă. Astfel, am aflat exact de ce au nevoie. Ştim că le trebuie condiţii civilizate de trai, unele elementare, cum ar fi apă curentă şi canalizare şi, în special, accesibilitate spre şcoală, dispensar, un post de poliţie. Exact această accesibilitate va fi asigurată de cele trei poduri pe care le dorim construite peste Bahlui”, a mai argumentat primarul Mihai Chirica. Tudor DAMASCHIN
* * *
31,4 MILIOANE LEI
Reprezintă valoarea totală a lucrărilor vizând construirea celor trei poduri peste Bahlui; cele două poduri cu patru benzi carosabile vor avea o lungime de 56,70 metri şi o lăţime de 14,80 metri a carosabilului; un al treilea pod, cu două benzi auto, va avea o lungime de 54,40 metri şi o lăţime a carosabilului de 7,80 metri
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau