Prăpăd după potop!

default

Dimensiune font:

| 16-04-2016 05:10

Toate societăţile Primăriei au fost mobilizate pentru a îndepărta efectele furtunii de joi seara. Principala disfuncţionalitate a fost legată de lipsa de cooperare între ApaVital şi E.ON, fapt din cauza căruia au existat probleme în evacuarea apelor pluviale din oraş

O rupere de nori a făcut ca în doar jumătate de oră oraşul să arate precum o zonă sinistrată. Cartiere întregi au fost acoperite de ape, în principal datorită faptului că sistemul de canalizare, dimensionat pentru a prelua o anumită cantitate de precipitaţii, a fost dat peste cap de valorile mult mai mari abătute asupra oraşului. De altfel, este scuza pe care reprezentanţii ApaVital o folosesc în astfel de situaţii, dând practic vina pe un sistem conceput şi realizat pe timpul comuniştilor, care în niciun caz nu mai corepunde nevoile oraşului. „După intervenţia din seara zilei de 14 aprilie 2016, când toate echipele de la Secţia Canalizare au depus eforturi până după miezul nopţii pentru a diminua efectele produse de precipitaţiile mari înregistrate pe raza oraşului Iaşi, ApaVital a trimis din nou la stradă toate maşinile, pentru a rezolva problemele apărute la reţeaua de canalizare a oraşului. S-au realizat peste o sută de intervenţii, cele mai multe şi cele mai grave probleme înregistrându-se în zonele Dacia, Alexandru cel Bun, Podul de Piatră, Gară, Cantemir, Păcurari. Intervenţiile din ultimele 24 de ore au vizat deschiderea stăvilarelor, asigurarea funcţionării corespunzătoare a staţiilor de pompare a apei pluviale, repunerea pe poziţie a capacelor de canal aruncate în stradă de presiunea apei, curăţarea gurilor de scurgere a apei, decolmatarea căminelor colectoare, a căminelor de racord etc”, spun oficialii societăţii de apă şi canalizare.

Cetăţenii reproşează lipsa de reacţie a autorităţilor
Evident, ieşenii nu pot fi de acord cu astfel de explicaţii. „Nu poate nimeni să oprească fenomenele naturii, dar, culmea, ploaia nu e un fenomen nou. Plouă dintotdeauna, nu s-a întâmplat aşa peste noapte, deodată. Cum e posibil ca în 2016 să ne mai ia o ploaie mai puternică prin surprindere? Şi mai grav e că nu a fost inundat doar un cartier, ci cam tot oraşul. Deci, a cui e vina?”, spun ieşenii pe reţele de socializare. Un altul susţine că şi în alte oraşe au loc situaţii similare, diferenţa în contracararea efectelor provocate de fenomenele meteorologice extreme constituind-o reacţia autorităţilor. „Orice sistem de canalizare din lume este proiectat să preia un anumit debit. Dacă se depăşeşte acel debit şi, implicit, capacitatea de preluare a apelor meteorice, sistemul de canalizare cedează şi se ajunge în situaţia de mai sus. S-a întâmplat şi în Bucureşti, inclusiv în Londra. Nu e nimic deosebit. Diferenţa dintre noi şi alte entităţi statale este, poate, viteza de reacţie şi de coordonare în vederea remedierii situaţiei şi revenirii la normal”, scrie Adrian Covăsneanu.
Şedinţă la Primărie
Date fiind condiţiile meteorologice deosebite înregistrate în seara de joi în municipiul Iaşi, primarul interimar Mihai Chirica a convocat Comitetul pentru Situaţii de Urgenţă de la nivelul municipalităţii, la care au participat reprezentanţii ApaVital (care gestionează şi reţeaua de canalizare de pe raza municipiului Iaşi), repezentanţii E.ON (care gestionează alimentarea cu energie electrică a pompelor de evacuare a apelor pluviale din oraş), reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, precum şi reprezentanţii municipalităţii (Poliţia Locală, Citadin, Servicii Publice, Salubris, EcoPiaţa, RATP, DAPPP şi Direcţia Tehnică şi de Investiţii). Edilul a analizat raportările furnizate de fiecare instituţie în parte şi a dispus măsuri punctuale pentru problemele apărute în oraş. Astfel, regiile, societăţile şi direcţiile din subordinea municipalităţii au intervenit pe parcursul întregii nopţi, în zonele cele mai afectate de intemperii, respectiv Alexandru cel Bun – Dacia – Sarmisegetuza, Podul de Piatră – str. Ipsilanti, zona Păcurari – Toma Cozma, Splai Bahlui – mal stâng, bd. Nicolae Iorga – inclusiv pasajul Galata, pasajul capăt Păcurari. De asemenea, în cadrul discuţiilor, au fost relevate o serie de disfuncţionalităţi în comunicarea şi colaborarea dintre ApaVital şi E.ON, disfuncţionalităţi care au generat probleme în evacuarea apelor pluviale din punctele nevralgice amintite mai sus. „Am observat, şi în această seară, o neconcordanţă între cei de la ApaVital şi cei de la E.ON, care gestionează alimentarea cu energie electrică a pompelor de evacuare a apelor pluviale din diferite puncte ale oraşului. Am făcut, din nou, un apel către reprezentanţii celor două companii să colaboreze mai bine şi să îşi orienteze planurile de investiţii şi pentru rezolvarea acestor probleme care ne afectează pe noi toţi. Totodată, am dispus tuturor membrilor Comitetului pentru Situaţii de Urgenţă să acţioneze cât mai rapid. Astfel, echipele mixte ale Citadin, Salubris, Servicii Publice şi RATP au fost în stradă pe parcursul întregii nopţi, astfel încât, vineri dimineaţă, ieşenii au putut circula în condiţii normale”, a declarat Mihai Chirica.
Haos în transportul public!
Probleme au apărut şi în transportul public. Datorită precipitaţiilor abundente, reprezentanţii regiei locale de transport public au fost nevoiţi să înlocuiască tramvaiele de pe traseele 3, 13, şi 1 cu autobuze. Începând cu ora 20.30, acestea au circulat prin oraş, luându-i pe nepregătite pe ieşeni, care nu aveau cunoştinţă de modificările apărute în transportul public. Dan CONSTANTINESCU

Pompierii au lucrat la foc continuu
Ploaia torenţială abătută asupra Iaşului în seara zilei de 14 aprilie i-au pus pe jar pe pompieri. În doar câteva ore, salvatorii au fost solicitaţi să intervină în 13 cazuri pentru degajarea apei din curţi şi locuinţe. Spre exemplu, Detaşamentul 1 Pompieri a intervenit pe şos. Păcurari, nr. 125 pentru evacuarea apei dintr-o curte, dar şi pe B-dul Nicolae Iorga, pentru degajarea a patru autoturisme surprinse de ape în pasajul Galata şi evacuarea ocupanţilor. Tot joi seara, pompierii au intervenit pe str. Silvestru nr. 28, pentru evacuarea unei persoane de 62 ani, din locuinţa inundată. Persoana a fost preluată de un echipaj SAJ şi transportată la Spitalul de Neurochirurgie Iaşi. Ultima intervenţie a salvatorilor a avut loc la ora 00.21, pe Aleea Sadoveanu, nr. 21 B, pentru evacuarea apei din subsolul unei locuinţe.

Imagini FOTO/VIDEO, pe www.ziarulevenimentul.ro

* * *
„Poate în ultimul ceas o să înţelegeţi să nu mai daţi iarna cu nisip pe străzi. Se colmatează canalizările. Banii care îi daţi acum , puteau fi daţi iarna pe soluţii moderne de deszăpezire” – ieşean

* * *
„Am dispus tuturor membrilor Comitetului pentru Situaţii de Urgenţă să acţioneze cât mai rapid” – Mihai Chirica, primar interimar
 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
FOTO-VIDEO: Reportaj la
02/08/2022 14:54

Într-un colţ de rai, pe ţinuturile Bucovinei, este situat varful Dadu. Pentru a ajunge la el, am ajuns pană in Iacobeni, iar de acolo am virat la dreapta pană la Carlibaba. Într-o zi de iulie, ...

Liberalii, ținta atacurilor unui deputat PSD
18/12/2019 10:54

    Deputatul social-democrat Răzvan Rotaru are o sumă de reprosuri pentru liberalii din Botosani care in urmă cu un an au votat impotriva bugetului de stat, iar acum se laudă cu alocările fina ...

Marea grijă a şoferului beat: să nu-i agite poliţistul petul cu bere
25/11/2019 18:53

 O nouă culme a impertinenţei manifestată de un conducător auto depistat la volan sub influenţă bahică a fost atinsă cu ocazia turului doi al alegerilor prezidenţiale. I.C., in varstă de 28 de an ...

„ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede”, la BNR Iaşi
22/11/2019 00:00

  * Sucursala Regională Iaşi şi Muzeul Băncii Naţionale a Romaniei au inaugurat, ieri, expoziţia „ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede” * proiectul este iniţiat in parteneria ...

Mecanica, marele pariu al învăţământului profesional ieşean
21/11/2019 00:00

  * domeniile cu cele mai mari solicitări din partea operatorilor economici pentru includerea in planul de şcolarizare 2019-2020 au fost cele de mecanică - 910 locuri * totodată, s-au format 5 noi cla ...

Puterea şi opoziţia din CJ se pun la aceeaşi masă, pentru a soluţiona soarta a 46 de proiecte
19/11/2019 00:00

  Consilierii judeţeni se vor intruni din nou maine, avand in dezbatere 46 de proiecte de hotărare. Printre acestea se află şi proiectul privind solicitarea de trecere din administrarea Consiliului Lo ...

Începe Postul Crăciunului
15/11/2019 11:11

      După Lăsatul Secului, petrecut ieri, in seara de Sfantul Filip, astăzi incepe Postul Crăciunului, una dintre cele patru mari perioade de ajunare randuite de Biserica Ortodoxă. Post ...

Un tânăr din Iași, beat și fără permis, nu a oprit la semnalul politistilor. Oamenii legii l-au urmarit 1km
10/11/2019 12:51

În jurul orei 01.00, in timp ce patrulau in zona Horlesti, politistii din Letcani au observat o masină cu un comportament destul de suspect in trafic. Oamenii legii au facut semn de oprire autoturismulu ...

Poliţiştii din Popricani, cei mai iscusiţi vânători de şoferi băuţi
09/11/2019 20:04

Datele statistice arată fără dubiu faptul că poliţiştii din Popricani sunt foarte dibaci in depistarea şi prinderea şoferilor ce conduc sub influenţa alcoolului. Numai in primele 10 luni din 2019, pe r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei