Prefectura rămâne fără jurişti
Dimensiune font:
Instituţia ce reprezintă Guvernul în judeţul Suceava are probleme mari de personal * o angajată a Compartimentului pentru controlul legalităţii a demisionat deja, iar alte două au anunţat că vor proceda la fel * juriştii spun că volumul de muncă s-a dublat în ultimii ani, stresul a crescut şi pe fondul anchetelor DNA, iar salariile au rămas la fel * angajaţii Prefecturii susţin că sunt nevoiţi să vină la serviciu şi în weekend ca să verifice munţi de documente, iar orele de muncă suplimentare nu sunt plătite
În Compartimentului pentru controlul legalităţii al Prefecturii Suceava îşi desfăşoară activitatea patru jurişti şi un economist. La ei ajung toate hotărârile Consiliilor Locale din judeţ, dar şi dispoziţiile de primar. Specialiştii trebuie să le verifice pagină cu pagină, ca să se asigure că respectă legislaţia în vigoare. Cum în judeţul Suceava sunt 114 unităţi administrativ-teritoriale (UAT), fiecărui jurist în revine sarcina de a verifica actele emise de aproape 30 de localităţi, fără să mai ţinem cont de hotărârile emise de Consiliul Judeţean. „Volumul de muncă este foarte mare. Fiecare jurist verifică peste 20 de unităţi administrativ-teritorial”, ne-a confirmat prefectul Constantin Harasim.
Puşi să semneze actele verificate în ultimii opt ani
În luna mai a acestui an, Prefectura Suceava a fost verificată de Corpul de control al Ministerului de Interne. În urma controlului, specialiştii de la Bucureşti le-au trasat noi sarcini juriştilor de la Suceava, dublându-le practic volumul de muncă. O soluţie ca să nu ajungă la Comisia de disciplină pentru că nu respectă termenele legale de verificare a documentelor este munca suplimentară, iar oamenii vin şi-n weekend la serviciu. Mai mult, surse neoficiale, dar demne de încredere, ne-au spus că inspectorii i-au pus pe juriştii de la Suceava să semneze pagină cu pagină, documentele pe care le-au verificat în ultimii opt ani. Din cauza volumului mare de muncă şi a salariului mic, una dintre juristele din Prefectură a demisionat deja. Alte două se gândesc să procedeze la fel.
Prefectul Constantin Harasim ne-a declarat că problema s-ar rezolva dacă ar putea să angajeze încă doi jurişti la Compartimentul de control al legalităţii. „Ştim că cei de la Corpul de Control al ministerului sunt la Hunedoara. Am aflat astfel că Hunedoara are 61 de unităţi administrativ-teritoriale şi nouă jurişti, iar noi avem 114 unităţi administrativ-teritoriale, plus Consiliul Judeţean, şi cinci jurişti. S-ar impune să mai angajăm doi jurişti. Acum oamenii vin de acasă şi în weekend să lucreze câte patru sau cinci ore, chiar dacă eu nu le solicit lucrul acesta”, a mai spus Harasim.
Îşi fac treaba sub lupa DNA
Dincolo de volumul mare de muncă şi de salariile mici, stresul juriştilor din Prefectură a crescut în acest an şi pe fondul controalelor făcute de procurorii DNA. Anchetatorii le-au verificat calculatoarele, în urma scandalului în care a fost implicat fostul prefect al judeţului, Florin Sinescu.
Citeşte şi: Casa care adăposteşte 11 familii
Oana ŞLEMCO
„Sunt noi exigenţe impuse de minister în ceea ce priveşte actul legalităţii” -- prefectul Constantin Harasim
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau