Primele concluzii după testarea autobuzului electric
Dimensiune font:
Cu toate că au mai rămas câteva zile până la formularea primelor concluzii referitoare la modul în care s-a comportat autobuzul electric testat la Iaşi, părerile şefilor RATP converg spre ideea că astfel de mijloace de transport pot opera pe străzile din oraş. Singurul inconvenient este reprezentat de faptul că autobuzul electric marca SOR EBN 10.5 nu poate transporta prea mulţi călători. „Pentru un oraş ca Iaşul sunt necesare autobuze de minimum 90 de persoane. De altfel, am discutat cu cei de la reprezentanţă, care au spus că şi în alte oraşe unde a fost testat autobuzul au fost întrebaţi dacă nu pot produce maşini de 12 metri lungime. O altă întrebare a fost cea referitoare la autonomia bateriei. O autonomie dublă, de 300 de km în loc de 150 km, ar fi un lucru mulţumitor”, spun şefii regiei ieşene. Cât priveşte preţul, atât timp cât achiziţia acestor mijloace de transport se va face prin accesarea de fonduri europene, 400.000 - 500.000 de euro nu contează prea mult în această „ecuaţie”. Menţionăm că midibuz-ul a mai fost prezentat în diverse oraşe din ţară – Bucureşti, Braşov, Piteşti, Galaţi, Brăila, Tulcea, Bacău, Alba Iulia, Satu Mare, Baia Mare, Timişoara, Lugoj, Constanţa, fără ca vreuna dintre municipalităţile respective să decidă achiziţia lui. Autobuzul va circula pe străzile din Iaşi până vineri, 5 februarie. Tudor DAMASCHIN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau