Primele contre pe semafoarele inteligente
Dimensiune font:
Implementat abia pe jumătate, noul sistem de management al traficului stârneşte deja dispute între şoferi, principalii beneficiari ai proiectului. Maşinile parcate pe prima bandă şi semafoarele fără secundar sunt două dintre motivele invocate de sceptici pentru a „provădui” ineficienţa proiectului
Finalizat în proporţie de 50%, proiectul vizând optimizarea traficul rutier din oraş prin intermediul unui sistem modern de gestiune a circulaţiei suscită deja reacţii din partea ieşenilor. Mulţi îşi exprimă suspiciunile vizavi de succesul proiectului, temându-se ca nu cumva controlul intersecţiilor de către calculatoare să creeze mai mult haos decât ordine. „Dacă semafoarele nu vor fi sincronizate, o să încurce traficul şi mai mult. Cum e posibil să pleci la verde şi la următorul e roşu, cum stau lucrurile pe B-dul Socola, B-dul Independenţei, B-dul Păcurari şi B-dul Alexandru Cel Bun”, spune un ieşean. Un altul se întreabă cum va face faţă sistemul în faţa maşinilor parcate prin intersecţii şi pe banda de viraj dreapta.
Fără starturi furate!
Alte discuţii sunt generate de faptul că municipalitatea a ales să monteze
semafoare fără secundar. „Vorbim de un sistem inteligent adaptiv condiţiilor de trafic, prin urmare, numerotarea nu este necesară. Mai ales că aceste sisteme funcţionează fără secundar şi la nivel mondial”, explică viceprimarul Mihai Chirica. Alţi ieşeni au păreri diferite. „Cred că sunt mai bune cele cu secundar pentru că şoferii, văzând câte secunde de verde mai sunt, nu vor fi nevoiţi să frâneze brusc atunci când îi prinde culoarea roşie la intrarea în intersecţie”, spun unii dintre conducătorii auto. În schimb, adepţii semafoarelor fără secundar susţin că iniţiativa e bună, şoferii urmând a pleca pe „verde curat”, fără a mai fura câteva secunde la plecare.
Maşina proprie, preferată în locul autobuzelor second-hand
Cât priveşte unul din beneficiile proiectului, cel potrivit căruia numărul de persoane care utilizează transportul public în comun va creşte cu cinci procente după finalizarea proiectului, acesta stârneşte cel mult zâmbete. „Indiferent de condiţiile de trafic din oraş, nimic nu mă va convinge să las maşina pe a urca în autobuze second-hand, fără aer condiţionat şi ticsite de pensionari”, mai cred ieşenii. Dan CONSTANTINESCU
* * *
Potrivit reprezentanţilor municipalităţii, până în prezent, s-au efectuat lucrări în 48 din cele 90 de intersecţii care vor beneficia de semafoare noi. În ceea ce priveşte canalizaţia de semaforizare, s-au realizat 7.705 metri pe partea de trotuare şi 927 de metri pe cea de carosabil. Canalizaţia de fibră optică a fost efectuată pe o distanţă de 13.170 de metri în zona trotuarelor şi 1.513 metri pe carosabil. De asemenea, au fost instalaţi 29.413 metri de tubulatură cu diametrul de 90 de milimetri, 133 de camerete, 177 de stâlpi de consolă pentru semaforizare şi 29 de automate de dirijare.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau