Problemele Iaşului în prag de iarnă
Dimensiune font:
În aşteptarea sezonului rece, Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă a aşternut pe hârtie planul de măsuri pentru intervenţia în condiţii de iarnă * mai multe probleme au fost aduse în discuţie în cadrul întâlnirii comitetului, printre care dispariţia gardurilor de parazăpezi sau spaţiile neîncăpătoare ale şeniletelor pentru transportul echipamentelor de intervenţii * intervenţia pentru salvarea victimelor pe timp de iarnă este o problemă rezolvată, spun autorităţile, după ce, în ultimele 18 luni, au achiziţionat 134 autospeciale şi ambulanţe
Membrii Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă (CJSU) spun din nou că sunt pregătiţi pentru întâmpinarea iernii, mai ales că ieri, 22 octombrie, a avut loc recepţia finală a unui număr de 134 de autospeciale şi ambulanţe, pentru care s-au cheltuit 112,6 milioane lei. Ultima tranşă din acest proiect a constat în 24 de autofreze multifuncţionale de zăpadă şi şase vehicule cu şenile/roţi de tip UTV. Toate acestea vor intra în posesia Inspectoratelor pentru Situaţii de Urgenţă din zona de Nord-Est, respectiv Iaşi, Bacău, Suceava, Piatra Neamţ, Botoşani şi Vaslui. „Cu sprijinul Euronest, la nivelul judeţului Iaşi şi întreaga regiune de Nord-Est, am reuşit să ducem la bun sfârşit proiectul de achiziţie a celor 134 de autospeciale şi ambulanţe. Proiecte similare se derulează în toată ţara, după ce ideea a pornit de la Iaşi. Mai sunt două asociaţii care au în derulare achiziţia unor şenilete, pe care le vom recepţiona în curând. Asta nu înseamnă că cei de la ISU vor deszăpezi drumuri. Cu aceste autospeciale vor acţiona independent şi se vor deplasa acolo unde trebuie să-şi rezolve problemele”, a declarat prefectul Dan Cârlan. Cu ocazia recepţiei ultimelor autospeciale, reprezentanţii Euronest au precizat faptul că timpii de intervenţie vor fi peste nivelul celor din Uniunea Europeană. „Prin ultimele dotări am reuşit să acoperim o parte importantă a nevoilor ISU pentru intervenţii, printre care şi cele la înălţime ori prin zăpadă, cu ajutorul autofrezelor. Timpul mediu de răspuns în regiunea Moldovei, respectiv Iaşi, este la nivelul celor din UE, ba chiar cu indicatori superiori. În mediul urban se poate răspunde în 11 minute, iar la sfârşitul acestui an ne aşteptăm să reducem aceşti timpi la 5 minute şi 41 de secunde. În mediul rural, media timpului de intervenţii este de 22 de minute. Aceste autospeciale, pe timpul anotimpului de iarnă, vor interveni la deszăpezire, iar în rest vor transporta apă potabilă acolo unde este nevoie”, a declarat Alina Popa, directorul asociaţiei Euronest.
Plângeri penale pentru furtul parazăpezilor
Conducerea Direcţiei Judeţene de Administrare a Drumurilor şi Podurilor Iaşi spune că, în fiecare primăvară, este nevoită să achiziţioneze noi stocuri de parazăpezi, întrucât cele amplasate în teren dispar peste noapte. „Ce cumpărăm în primăvară, dispare iarna. Avem plângeri depuse şi la Poliţie pentru furturile de parazăpezi”, a declarat Daniel Minciună, directorul DJADP Iaşi. Cât despre dotările de iarnă, acesta spune că instituţia pe care o conduce nu deţine nicio autospecială, iar toate dotările sunt contractate prin terţi, care se ocupă direct de întreţinerea drumurilor judeţene pe timpul iernii. „Avem contract cu terţi până la 31 decembrie, anul viitor. Sunt 40 de utilaje care vor acţiona pe 1.035 kilometri de drum judeţean, cu 8.000 de tone de nisip şi 4.000 tone de sare”, a adăugat Daniel Minciună. La nivelul Secţiei Drumuri Naţionale din cadrul DRDP Iaşi, şefii instituţiei spun că au pregătite pentru intervenţiei 17 utilaje de deszăpezire şi întreţinerea drumurilor, iar alte 51 de autospeciale sunt închiriate. „În prezent, avem în dotare 5,2 tone motorină, dintr-un necesar de 13 tone şi 1300 tone de sare din necesarul de 8.100 tone. Procedurile de achiziţionare se întind până la 31 decembrie”, a declarat Cătălin Soroceanu, şeful de la Drumuri Naţionale Iaşi.
Intervenţiile E-On vor dura până la 72 de ore
Convocaţi la întâlnirea Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, reprezentanţii E-On au prezentat un plan de măsuri care nu a fost chiar pe placul prefectului. Potrivit acestora, în cazuri extreme, intervenţiile ar putea dura până la 72 de ore, iar în situaţii normale, de 12 ore în mediul urban şi 24 ore în mediul rural. „Problemele care pot apărea sunt reprezentate de accesul la liniile de distribuţie, aşa cum au fost ele amplasate de la început. Este mai greu, în situaţia în care acestea traversează spaţiile agricole şi terenurile private. Am văzut şeniletele, dar în ele încap doi oameni şi nu există loc pentru echipamentul de intervenţie. Avem permanenţă la dispecerat, dar calea de comunicare se blochează atunci când începem să primim 30-40 de apeluri concomitent”, a declarat delegatul companiei E-On în plenul comitetului. Cu această ocazie, prefectul Dan Cârlan a cerut conducerii E-On să aibă în permanenţă echipe de intervenţie şi o comunicare deschisă cu autorităţile implicate în intervenţii pentru situaţii de urgenţă. „Am rugămintea să puneţi la dispoziţia factorilor de intervenţie contacte telefonice la care persoane din conducerea E-On să răspundă la orice oră pentru a avea o comunicare eficientă. Să nu uităm că, pe lângă disconforul problemelor cauzate de căderile de tensiune, sunt foarte multe familii care se încălzesc cu centrale pe gaz, folosind energia electrică. În momentul în care aceşti oameni rămân fără alimentare electrică, atunci avem o problemă foarte gravă”, a precizat prefectul.
Tot ieri, CJSU a votat o hotărâre prin care, la nivelul judeţului Iaşi să fie înfiinţate două punte de operaţii pentru acţiuni rapide, în Şorogari şi zona Paşcani. Acestea vor avea condiţii de cazare pe toată perioada iernii pentru forţele de intervenţie.
Vezi si De ce au întârziat lucrările la Golia cu jumătate de an
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau