Proprietarii de terenuri agricole necadastrate nu vor mai primi subvenţii

Dimensiune font:

| 14-02-2018 05:15

 

* Iaşul a semnat contracte de cadastrare în valoare de 6 milioane de lei, situându-se printre primele judeţe din ţară la numărul contractelor de prestări servicii semnate în vederea înregistrării cadastrale * deşi unele contracte au fost semnate încă din luna august 2017, lucrările de cadastrare nu au început nici până astăzi * şefii Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Iaşi speră ca, până la finele acestui ani, lucrările să fie gata în proporţie de cel puţin 60% * proprietarii de terenuri agricole necadastrate nu vor mai putea primi subvenţii europene începând cu anul 2020


Judeţul Iaşi se află printre primele din ţară la numărul contractelor de prestări servicii semnate între unităţile administrativ teritoriale şi persoanele autorizate, din fonduri publice, în exerciţiul financiar 2017, în vederea realizării înregistrării sistematice (cadastru general), la nivel de sector cadastral. Datele publicate de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI) arată că, în decursul anului trecut s-au semnat un număr de 81 contracte, cu o valoare totală de 5,8 milioane lei. La acest capitol, judeţul nostru este depăşit de Dolj (109 contracte), Olt (100 contracte) şi Teleorman (83 contracte).

14 comune „norocoase”

În judeţul Iaşi, la nivelul Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Iaşi, contractele cu valoarea cea mai mare, respectiv 150.000 lei s-au semnat pentru comunele Aroneanu (2.500 de imobile şi o suprafaţă totală de 802 hectare), Bălţaţi (2.500 imobile şi o suprafaţă totală de 817 hectare), Costesti (2.500 imobile şi o suprafaţă totală de 1.106 hectare), Costuleni (2.500 imobile şi o suprafaţă totală de 1.944 hectare), Cozmeşti (2.521 imobile şi o suprafaţă de 950 hectare), Dobrovăţ (2.500 imobile şi o suprafaţă totală de 3.000 hectare), Dolheşti (2.500 imobile şi o suprafaţă de 970 hectare), Grozeşti (1.400 imobile şi o suprafaţă totală de 1.400 hectare), Lespezi (2.500 imobile şi o suprafaţă totală de 643 hectare), Mirosloveşti (2.500 imobile şi o suprafaţă totală de 723 hectare), Moţca (2.500 imobile şi o suprafaţă totală de 1.330 hectare), Tansa (2.500 imobile şi 1.310 hectare), Tătăruşi (2.500 hectare şi 789 hectare) şi Ţibăneşti (2.429 imobile şi 1.818 hectare).

În multe comune, lucrările nici nu au început

La polul opus, cele mai mici suprafeţe prinse în contracte de cadastrare sunt în comunele Ciurea, Grajduri, Mogoşeşti-Siret, Popricani, Probota, Şipote, Ţibana şi Ţuţora. Deşi semnate încă de anul trecut, o bună parte dintre contracte nu au fost onorate nici până acum. Edilii spun că fac informări periodice către OCPI Iaşi, iar raportările nu inidică niciun proces. Noi am avut 500 de imobile cu o suprafaţă de 245 hectare. Contractul a fost semnat de noi în luna august, anul trecut, pe suma de 30.000 lei, pentru că atâţia bani am avut la dispoziţie pentru cadastrare. Am stabilit împreună cu colegii de la biroul de cadastru să facem anumite tarlale, pentru că înscrierea în cartea funciară trebuie să aibă elemente, titluri de proprietate. Doar cu adeverinţa de proprietate e mai greu, caci daca nu are validarea dreptului de proprietate a comisie judeţene poate fi opozabilă. Contractul s-a semnat în august şi nu s-a făcut încă nimic. Desigur, banii nu au fost plătiţi, aşteptăm prestarea serviciului, mai întâi. Noi am făcut recent o informare către OCPI, fără niciun progres la acest capitol, a declarat Cătălin Lupu, primarul comunei Ciurea. Directorul OCPI Iaşi, Bogdan Şavlovschi spune că este vorba de câteva situaţii izolate şi speră ca, pe parcursul acestui an, mai mult de jumătate dintre lucrări să fie finalizate. „Sunt firme care au contract cu mai multe UAT-uri şi au stabilit un grafic de lucrări. Este greu să înceapă în toate comunele, în acelaşi timp. Cu mici excepţii, noi suntem în grafic cu contractele semnate anul trecut. Am avut o şedinţă cu primarii şi prestatorii, mai ales că anul acesta este unul important. Finanţarea este asigurată până în 2019, atunci fiind şi termenul limită pentru finalizarea acestor contracte de înregistrări sistematice. Noi sperăm ca până la sfârşitul anului să finalizăm cât mai multe UAT-uri, astfel încât cel puţin 60% din lucrări să fie gata anul acesta, iar diferenţa, în 2019, a declarat Bogdan Şavlovschi, directorul OCPI Iaşi.

Cadastrarea, întârziată şi de faptul că multe terenuri... nu există

Proprietarii de terenuri agricole necadastrate nu vor mai putea primi subvenţii europene începând cu anul 2020, a declarat ieri europarlamentarul Daniel Buda, membru al Comisiei pentru agricultură şi dezvoltare rurală din Parlamentul European. Potrivit lui Buda, există fonduri europene puse la dispoziţia statelor membre pentru cadastrarea terenurilor, care se ridică la peste 365 milioane de euro, fonduri care ar trebui atrase şi de România. „Dacă nu vor fi cadastrate aceste terenuri, nu vom putea lua plăţile directe, sunt corelate unele cu celelalte. Din păcate, domnul Daea (ministrul Agriculturii – n.r.) nu a înţeles acest lucru şi chiar la audierea domniei sale, unde am participat şi eu, în Parlament, spunea că nu este aşa şi i-am spus regulamentele. Nici nu trebuie să facă mare lucru din fondurile naţionale, ci trebuie să ia banii din fondurile europene, pentru că sunt peste 365 milioane de euro care pot să fie alocaţi pentru acest proces de cadastrare”, a afirmat Buda.

Şi deputatul PNL Adrian Oros a declarat că procesul de cadastrarea gratuită a terenurilor, prevăzut în programul de guvernare al PSD-ALDE, este realizat doar în proporţie de o treime, punând sub semnul întrebării existenţa fondurilor necesare pentru finalizarea la timp a cadastrării. „La începutul guvernării, domnul Daea ne spunea că, ştim cu toţii, după 2020 nu se vor mai putea primi subvenţii pentru terenurile necadastrate şi că programul de guvernare al PSD cuprindea şi această măsură - cadastrarea gratuită a terenurilor. La această oră, din 9,5 milioane de hectare care sunt înregistrate pentru subvenţii, sunt cadastrate 3,033 milioane, deci doar o treime din suprafaţa pentru care se cer subvenţii este cadastrată. De aceea, i-am spus domnului ministru: Vă rog să le spuneţi oamenilor, să aveţi curaj, că statul român nu are banii să facă gratuit acest lucru şi să le cereţi agricultorilor să îşi facă pe banii lor această cadastrare, să se grăbească, pentru că din 2020 nu vor mai primi subvenţii”, a declarat Oros.
În opinia europarlamentarului Daniel Buda, cadastrarea terenurilor ar fi întârziată şi de faptul că o parte dintre terenurile pentru care se primesc subvenţii nu ar exista, în fapt.
Andrei DASCĂLU, Mircea RĂUŢU

 

 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:57

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
FOTO-VIDEO: Reportaj la
02/08/2022 14:54

Într-un colţ de rai, pe ţinuturile Bucovinei, este situat varful Dadu. Pentru a ajunge la el, am ajuns pană in Iacobeni, iar de acolo am virat la dreapta pană la Carlibaba. Într-o zi de iulie, ...

Liberalii, ținta atacurilor unui deputat PSD
18/12/2019 10:54

    Deputatul social-democrat Răzvan Rotaru are o sumă de reprosuri pentru liberalii din Botosani care in urmă cu un an au votat impotriva bugetului de stat, iar acum se laudă cu alocările fina ...

Marea grijă a şoferului beat: să nu-i agite poliţistul petul cu bere
25/11/2019 18:53

 O nouă culme a impertinenţei manifestată de un conducător auto depistat la volan sub influenţă bahică a fost atinsă cu ocazia turului doi al alegerilor prezidenţiale. I.C., in varstă de 28 de an ...

„ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede”, la BNR Iaşi
22/11/2019 00:00

  * Sucursala Regională Iaşi şi Muzeul Băncii Naţionale a Romaniei au inaugurat, ieri, expoziţia „ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede” * proiectul este iniţiat in parteneria ...

Mecanica, marele pariu al învăţământului profesional ieşean
21/11/2019 00:00

  * domeniile cu cele mai mari solicitări din partea operatorilor economici pentru includerea in planul de şcolarizare 2019-2020 au fost cele de mecanică - 910 locuri * totodată, s-au format 5 noi cla ...

Puterea şi opoziţia din CJ se pun la aceeaşi masă, pentru a soluţiona soarta a 46 de proiecte
19/11/2019 00:00

  Consilierii judeţeni se vor intruni din nou maine, avand in dezbatere 46 de proiecte de hotărare. Printre acestea se află şi proiectul privind solicitarea de trecere din administrarea Consiliului Lo ...

Începe Postul Crăciunului
15/11/2019 11:11

      După Lăsatul Secului, petrecut ieri, in seara de Sfantul Filip, astăzi incepe Postul Crăciunului, una dintre cele patru mari perioade de ajunare randuite de Biserica Ortodoxă. Post ...

Un tânăr din Iași, beat și fără permis, nu a oprit la semnalul politistilor. Oamenii legii l-au urmarit 1km
10/11/2019 12:51

În jurul orei 01.00, in timp ce patrulau in zona Horlesti, politistii din Letcani au observat o masină cu un comportament destul de suspect in trafic. Oamenii legii au facut semn de oprire autoturismulu ...

Poliţiştii din Popricani, cei mai iscusiţi vânători de şoferi băuţi
09/11/2019 20:04

Datele statistice arată fără dubiu faptul că poliţiştii din Popricani sunt foarte dibaci in depistarea şi prinderea şoferilor ce conduc sub influenţa alcoolului. Numai in primele 10 luni din 2019, pe r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei