Răsturnare de situaţie în cazul accidentului feroviar din Canta
Dimensiune font:
Tânărul implicat în accidentul feroviar de la Dream Village a decedat la spital, după zece zile de chinuri. Maşina era condusă de bunica acestuia, în vârstă de 66 de ani. Potrivit municipalităţii, dezvoltatorul complexului rezidenţial era obligat, prin autorizaţia de construire, să construiască un pasaj subteran pentru trecerea autovehiculelor şi a pietonilor.
Băiatul de 19 ani, pasager în aurto9turismul condus de bunica acestuia, implicat în accidentul feroviar la trecerea la nivel cu calea ferată din Canta, a decedat la spital. Reamintim că, pe 27 iulie, un accident feroviar s-a produs în cartierul ieşean Canta, la trecerea la nivel cu calea ferată, care face legătura cu cartierul Dream Village. O femeie de 66 ani ce se afla la volanul unui autoturism marca Matiz a ignorat semnalele acustice şi luminoase ale barierei aflate în funcţiune.
Maşina a fost izbită violent de tren. În urma impactului deosebit de violent, nepotul acesteia care se afla pe bancheta din dreapta, a fost grav rănit. Tânărul a decedat însă în urmă cu două zile la spital, în ciuda eforturilor depuse de medici pentru a-l salva. „Băiatul de 19 ani implicat în accident era în stare extrem de gravă, fusese resuscitat de câteva ori înainte de a ajunge la noi. A fost internat din prima clipă la secţia de Terapie Intensivă, necesita intubare şi ventilare mecanică. Avea multiple leziuni craniene, pulmonare, fracturi de membre, leziuni de organe interne, în urma impactului dintre tren şi maşină”, a declarat dr. Gabriel Perianu, purtătorul de cuvânt al Spitalului „Sf. Spiridon”.
Reprezentanţii spitalului susţin că şansele de supravieţuire erau oricum minime, iar acest lucru a fost precizat în mod constant familiei băiatului. Fiind în stare vegetativă persistentă, medicii au ridicat problema recoltării organelor în vederea efectuării unor transplanturi. „Având în vedere starea pacientului, am propus acest lucru familiei, însă aceştia au refuzat”, a precizat dr. Raluca Neagu, coordonatorul Centrului Regional de Transplant. Poliţiştii au schimbat acum încadrarea juridică a faptei, întocmind dosar penal pentru ucidere din culpă pe numele bunicii tânărului.
Cine este vinovatul?
Odată cu acest grav accident, a ieşit la iveală faptul că dezvoltatorul Dream Village era obligat, prin autorizaţia de construire, să facă un pasaj subteran care să permită trecerea autovehiculelor şi pietonilor, pe sub calea ferată, între Canta şi Dacia, în condiţii de siguranţă. Practic, în momentul în care s-a eliberat autorizaţia de construire către cei care au construit cartierul Dream Village, aceştia şi-au asumat obligaţia de a nu da în folosinţă complexul fără pasajul subteran de legătură între cele două cartiere, în proximitatea punctului de acces în cartierul Dream Village. Este imposibil ca în perioada scursă din 2007 şi până în prezent, cei de la Serviciul Disciplina în Construcţii să nu fi făcut măcar o singură verificare asupra modului în care dezvoltatorul şi-a dus la îndeplinire obligaţiile din autorizaţia emisă de municipalitate. Cu toate acestea, dezvoltatorul imobiliar de acolo nu a primit nici o amendă, iar lucrurile au intrat, ilegal de firesc, pe făgaşul „normalităţii”. Abia în urma acestui accident, a fot readus în atenţie pericolul la care dezvoltatorul din capătul cartierului Dacia i-a expus pe ieşeni şi pe propriii săi clienţi, de ani de zile. Mădălina OLARIU, Andrei HURBEA
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau