Regiotrans şi-a suspendat toate cursele
Dimensiune font:
Al doilea operator feroviar din România a anunţat că îşi suspendă activitatea de transport feroviar de călători începând de astăzi, 17 martie, până la o dată care va fi anunţată „în timp util” * navetiştii ieşeni susţin că această decizie îi pune în imposibilitatea de a mai ajunge la serviciu * se pare că la baza acestei decizii stau controalele efectuate în ultimele săptămâni, care au scos la iveală probleme de ordin tehnic ale garniturilor operatorului * din această cauză, Regiotrans şi-a pierdut certificatul de siguranţă
Cursele de tren pe relaţia Iaşi-Dorohoi, operate de Regiotrans, şi-a anulat cursele spre această destinaţie, începând de astăzi, fără o înştiinţare prealabilă a călătorilor. Cel puţin asta a sesizat la redacţie un navetist din Andrieşeni, nemulţumit că nu va mai avea cu ce ajunge la muncă. „Au suspendat toate cursele, fără să anunţe pe nimeni. Şi Iaşi-Dorohoi, şi Iaşi-Hârlău sunt în aceeaşi situaţie şi probabil că mai sunt şi alte curse. Suntem aproximativ o mie de persoane care facem zilnic naveta cu aceste trenuri şi nu avem cu ce ajunge la serviciu. Nu e normal să nu fim anunţaţi din timp, în condiţiile în care nici autobuze nu sunt pe aceste trasee”, ne-a declarat Alexandru Ş., navetist din Andrieşeni.
Suspendare pe termen nedefinit
Informaţia a fost confirmată de operatorul Regiotrans, care a anunţat că suspendă pe termen nedefinit toate cursele, nu doar Iaşi-Dorohoi. „Vor apărea şi anunţurile. Nu mai circulă nicio garnitură pe raza Regionalei Iaşi”, a spus acesta. Angajatul societăţii nu are nicio explicaţie referitoare la motivele acestei suspendări. „Aşa au comunicat cei de la Bucureşti. Altceva nu ştim”.
Trenuri cu probleme tehnice
Şi pe site-ul societăţii este anunţată decizia prin care garniturile companiei sunt suspendate temporar. „Vă informăm faptul că, urmare adresei nr. 2120/294/16.03.2015 emisă de A.S.F.R. (Autoritatea de Siguranţă Feroviara), REGIOTRANS SRL este obligată să întrerupă activitatea de transport feroviar de călători, începând cu data de 17.03.2015 şi până la o dată pe care o vom comunica în timp util. Vă asigurăm că întreprindem toate diligenţele necesare în vederea înlăturării acestui inconvenient”, se arată într-un comunicat. Rămasă fără certificat de siguranţă după ce ASFR a descoperit mai multe probleme tehnice la garniturile acestei companii, Regiotrans va putea opera în baza unui nou certificat de siguranţă, emis doar dacă automotoarele cu probleme vor fi scoase din circulaţie.
În ianuarie, sute de ieşeni au stat în frig pe un câmp
Probleme tehnice ale trenurilor Regiotrans au fost comunicat de sute de ieşeni reporterilor „Evenimentului Regional al Moldovei”. Cei care au trecut prin aceste crunte experienţe au povestit îngroziţi ce au trăit în interiorul vagoanelor ce trebuiau scoase demult de pe şine şi date la casat. „Am plecat dimineaţă din Gara Iaşi, la ora 6.45, cu trenul Regiotrans, pe ruta Iaşi-Dorohoi. La ora 7.30 am rămas în plin câmp, undeva prin dreptul localităţii Potângeni, şi de abia după o oră a ajuns un alt motor, care ne-a preluat. Am stat o oră şi am îngheţat în acel motor, în care sistemul de încălzire funcţiona doar într-unul dintre vagoane. L-am rugat pe controlor să dea drumul mai tare la căldură şi acesta ne-a luat în râs, spunând: Cei care vor căldură sufletească să treacă în celălalt vagon. Ne-am îngrămădit toţi ca oile într-un singur vagon, unde am stat timp de o oră, fără să-şi ceară cineva scuze sau să dea cea mai mică asigurare că sunt interesaţi să îşi îmbunătăţească serviciile”, declara la acea vreme un cadru didactic navetist pe acest traseu. Regionala Iaşi a companiei opera cu 16 motoare dintr-un total de 18, ultimele două fiind în defecţiuni majore, în reparaţii la Depoul din Braşov.
Citeşte şi Blocaţi în trenurile groazei ale Regiotrans
Sinucidere la nivelul acţionariatului
Operatorul feroviar a trecut, în ultima vreme, printr-o perioadă agitată. Astfel, Costel Comana, unul dintre patronii Regiotrans, s-a spânzurat în toaleta unui avion care efectua un zbor din Columbia în Costa Rica. El s-a spânzurat cu şireturile de la pantofi, după ce a consumat droguri. Comana a fugit din ţară în Brazilia, după ce partenerul său de afaceri, Iorgu Ganea, a fost arestat în cazul subvenţiilor care au îmbogăţit compania Regiotrans. Procurorii susţin că, în perioada decembrie 2011-ianuarie 2012, prin intermediul lui Claudiu Dumitrescu, reprezentant al Ministerului Transporturilor în compania CFR Călători, oamenii de afaceri Comana şi Ganea au acţionat constant în comisiile specializate din MT pentru menţinerea modului de calcul al subvenţiei prevăzute în contractele de servicii publice pentru transportul feroviar de călători aferente perioadei 2012-2015. Dan CONSTANTINESCU
Regiotrans este un operator feroviar de călători din România, înfiinţat în 2005, în urma liberalizării transportului pe calea ferată. Compania era controlată de oamenii de afaceri Iorgu Ganea şi Costel Comana, care mai aveau şi firma RC-CF Trans, profilată pe administrarea infrastructurii. În 2013 a ajuns la o cifră de afaceri de peste 223, 9 milioane de lei (în creştere faţă de anul anterior) şi a înregistrat un profit net de 66.714 lei. Compania are 937 de angajaţi.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau