Restaurant ieşean de lux transformat în adăpost pentru aurolaci

Dimensiune font:

| 08-11-2013 06:00

Lăsat de câţiva ani în paragină, fostul restaurant cu specific irlandez Ginger Ale, de pe strada Săulescu, a devenit un adevărat focar de infecţie; vecinii sunt terorizaţi atât de mirosul insuportabil provenit de la fosta crâşmă de lux, cât, mai mult, de grupul infracţional de peste zece persoane care s-a aciuat în imobil 
 

„Amplasat în Iaşi, într-o casă pitorească cu grădină şi foişor, restaurantul Ginger Ale vă invită în atmosfera plină de farmec a unui pub irlandez. Muzica bună, personalul impecabil şi decorul inedit pun în valoare creaţiile culinare irlandeze, existând şi un bogat asortiment de bucătărie europeană”. Aşa suna, acum câţiva ani, descrierea unuia dintre cele mai luxoase restaurante din centrul Iaşului, de pe Strada Săulescu nr. 23, devenit astăzi o casă abandonată, bântuită de interese, faliment şi ocupată samavolnic de boschetari şi infractori.
Vecinii, terorizaţi de oamenii străzii
Potrivit vecinilor, această casă zace în părăsire de vreo 3-4 ani, imediat ce patronii restaurantului şi firmele de lichidatori s-au spălat pe mâini. „De când a rămas abandonată, această casă este ocupată an de an de grupuri de aurolaci. Anul trecut au dat foc la gunoaie din interior şi casa a luat foc. Au venit pompierii, iar poliţia, când să caute făptaşul, nu a mai găsit pe nimeni. Tot aceiaşi oameni ai străzii au furat armătura de la lucrarea începută înainte de a intra în faliment restaurantul şi au năvălit şi la mine în curte în câteva rânduri şi m-au furat. Am făcut reclamaţie la Inspectoratul în Construcţii prima oară, pentru că se începuseră acele lucrări pe limita proprietăţii. După ce au abandonat casa şi aceasta a început să fie ocupată de aurolaci, am sesizat în nenumărate rânduri Poliţia şi Primăria, poate or închide accesul sau or face ceva cu cei care o ocupă, dar nimeni nu a făcut nimic”, a declarat Andrei Pricop, proprietarul uneia dintre casele din vecinătatea fostului restaurant.

„Poliţiştii se deplasează la faţa locului doar în momentul în care cineva ne face o sesizare scrisă. Noi nu putem evacua persoanele de acolo pentru, că nu avem competenţe în acest sens” – subinsp. Alexandru Chelaru, purtător de cuvânt al IPJ Iaşi

Poliţiştii patrulează, dar nu evacuează
Din cauza mirosului şi a comodităţii, poliţiştii nu au intrat niciodată nechemaţi în această clădire insalubră, în care şi-a găsit bârlog pe timp de iarnă un boschetar care ameninţă trecătorii cu o rangă, 6 tineri tatuaţi şi fără locuri de muncă, două tinere şi doi minori sub 3 ani. Toată această faună a ajuns acolo prin mutări succesive, cele mai multe în urma evacuărilor din Cinematograful Tineretului şi dintr-un imobil de pe strada Fătu, care devenise un adevărat cuib de prostituţie şi cerşetorie. Fără nici un loc de muncă, acest grup locuieşte fără probleme, beneficiind chiar şi de curent electric, furat din reţeaua publică. Chiar dacă au cunoştinţă de aceste situaţii, poliţiştii îşi trag caschetele peste ochi şi se fac că nu văd. „Am aplicat sancţiuni acolo, iar zona este ţinută sub supraveghere în timpul patrulărilor pe care le efectuează colegii noştri de la Secţia III Poliţie. Poliţiştii se deplasează la faţa locului doar în momentul în care cineva ne face o sesizare scrisă. Noi nu putem evacua persoanele de acolo, pentru că nu avem competenţe în acest sens. Zona oricum se află în itinerarul nostru de patrulare”, a declarat subinsp. Alexandru Chelaru, purtătorul de cuvânt al IPJ Iaşi.
La rândul lor, inspectorii Serviciului Control Intern din cadrul Primăriei Iaşi susţin că au sub observaţie focarul de mizerie de pe Săulescu şi trimit regulat somaţii către firma Tamango SRL, cea pe numele căreia figura restaurantul ultima oară. În fapt, aceste somaţii ajung într-o cutie poştală inactivă de mai mulţi ani, deoarece administratorul acestei societăţi, Cristian Zaharia, cel care deţinea restaurantul în anul 2009, an în care acesta a fost preluat de lichidatori, în urma declarării stării de faliment, nu mai are nici un drept asupra clădirii. „În anul 2009 mi s-au retras toate drepturile asupra clădirii în care a funcţionat restaurantul, acestea revenind lichidatorilor. Ultimul lichidator de care ştiu este APC Consulting”, a declarat Cristian Zaharia. (Nelu Păunescu)

Artizanii unui faliment răsunător
Declinul acestei clădiri, prinse într-o suveică financiară, începe de fapt în anul 2002, atunci când firma Tamango SRL, reprezentată de Cristian Zaharia, apare pe un contract de vânzare cumpărare prin care achiziţionează în fals, potrivit instrumentărilor ulterioare, imobilul de pe Săulescu 23, de la soţii Silviu şi Gabriela Lesner. Pentru restaurantul Ginger Ale, ce funcţiona în acea clădire, firma Tamango ar fi trebuit să plătească suma de 3 miliarde lei vechi. În fapt, acel act a fost unul fictiv, cu scopul de a obţine un credit bancar. În toată această afacere deocheată apare şi Antonia Zaharia, soţia lui Cristian Zaharia, la acea vreme şefă de serviciu în cadrul Finanţelor Generale din Iaşi. La rândul său, Silviu Lesner, celălalt părtaş în această scamatorie penală, era la acea vreme un foarte cunoscut personaj în politica ieşeană de stânga. Acesta a înfiinţat o reţea de restaurante de lux: „Ginger Ale” din Iaşi, „Silviu’S” şi „Basilicum” în Bucureşti, care au fost plimbate de la o firmă la alta, printre care „Metro Holding”, care a funcţionat până în 2005, atunci când a fost executată de Fisc, sau „Resner” şi „Grup Resner”, entităţi care au preluat succesiv activele defunctelor societăţi.


Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Comentarii

florin

Nov 09, 2013

deci..."silviu lesner, celălalt părtaş în această scamatorie penală, era la acea vreme un foarte cunoscut personaj în politica ieşeană de stânga."...hmmm..silviu lesner era cunoscut a fi un om cu o fina cultura in ale afacerilor,om cult,chiar boem si dupa cum scrie si in articol detinator a mai multor unitati comerciale sau a unui lant.pai unde naiba s-a mai vazut om de stanga,socialist-comunist,sa aiba valeitati de fin afacerist? poate ati gresit in articol,poate de dreapta-nu de stanga !!

silviu

Nov 08, 2013

o singura precizare: dana antonia zaharia este in continuare sefa la finante, ba mai mult, a fost chiar avansata, in ciuda faptului ca a inselat 2 banci din iasi, respectiv alpha bank si banca transilvania, cu sume ce depasesc 3.000.000 de euro!

bogdan

Nov 08, 2013

tepe cumulate cu sume impresionante! anaf iasi complice la frauda fiscala! rezultatul?

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:07

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
FOTO-VIDEO: Reportaj la
02/08/2022 14:54

Într-un colţ de rai, pe ţinuturile Bucovinei, este situat varful Dadu. Pentru a ajunge la el, am ajuns pană in Iacobeni, iar de acolo am virat la dreapta pană la Carlibaba. Într-o zi de iulie, ...

Liberalii, ținta atacurilor unui deputat PSD
18/12/2019 10:54

    Deputatul social-democrat Răzvan Rotaru are o sumă de reprosuri pentru liberalii din Botosani care in urmă cu un an au votat impotriva bugetului de stat, iar acum se laudă cu alocările fina ...

Marea grijă a şoferului beat: să nu-i agite poliţistul petul cu bere
25/11/2019 18:53

 O nouă culme a impertinenţei manifestată de un conducător auto depistat la volan sub influenţă bahică a fost atinsă cu ocazia turului doi al alegerilor prezidenţiale. I.C., in varstă de 28 de an ...

„ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede”, la BNR Iaşi
22/11/2019 00:00

  * Sucursala Regională Iaşi şi Muzeul Băncii Naţionale a Romaniei au inaugurat, ieri, expoziţia „ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede” * proiectul este iniţiat in parteneria ...

Mecanica, marele pariu al învăţământului profesional ieşean
21/11/2019 00:00

  * domeniile cu cele mai mari solicitări din partea operatorilor economici pentru includerea in planul de şcolarizare 2019-2020 au fost cele de mecanică - 910 locuri * totodată, s-au format 5 noi cla ...

Puterea şi opoziţia din CJ se pun la aceeaşi masă, pentru a soluţiona soarta a 46 de proiecte
19/11/2019 00:00

  Consilierii judeţeni se vor intruni din nou maine, avand in dezbatere 46 de proiecte de hotărare. Printre acestea se află şi proiectul privind solicitarea de trecere din administrarea Consiliului Lo ...

Începe Postul Crăciunului
15/11/2019 11:11

      După Lăsatul Secului, petrecut ieri, in seara de Sfantul Filip, astăzi incepe Postul Crăciunului, una dintre cele patru mari perioade de ajunare randuite de Biserica Ortodoxă. Post ...

Un tânăr din Iași, beat și fără permis, nu a oprit la semnalul politistilor. Oamenii legii l-au urmarit 1km
10/11/2019 12:51

În jurul orei 01.00, in timp ce patrulau in zona Horlesti, politistii din Letcani au observat o masină cu un comportament destul de suspect in trafic. Oamenii legii au facut semn de oprire autoturismulu ...

Poliţiştii din Popricani, cei mai iscusiţi vânători de şoferi băuţi
09/11/2019 20:04

Datele statistice arată fără dubiu faptul că poliţiştii din Popricani sunt foarte dibaci in depistarea şi prinderea şoferilor ce conduc sub influenţa alcoolului. Numai in primele 10 luni din 2019, pe r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei