Revoluţie în circulaţia pe malul Bahluiului
Dimensiune font:
Linia de tramvai de pe Splai Drept Bahlui, pe tronsonul Podul de Piatră – Podu Roş, va fi înlocuită cu o arteră rutieră cu sens unic, paralela cu Şoseaua Naţională * tot aici se vor crea aproape o sută de locuri de parcare, precum şi o staţie de autobuz cu alveolă * în paralel, Şoseaua Naţională va fi reabilitată şi transformată ulterior în sens unic, dinspre Podu Roş spre Podul de Piatră
Consiliul Local Iaşi a aprobat în şedinţa ordinară de ieri, 29 octombrie, cu unanimitate de voturi, două noi proiecte realizate cu fonduri europene, care privesc reabilitarea şi modernizarea arterelor de pe cele două maluri ale râului Bahlui. Potrivit primului proiect, pe Splai Drept Bahlui, pe tronsonul de la Podul de Piatră spre Podu Roş, se va înlocui linia de tramvai cu o arteră rutieră cu sens unic, paralelă cu Şoseaua Naţională. Tot aici se creează 86 de locuri de parcare şi alte 8 pentru persoane cu dizabilităţi, precum şi o staţie de autobuz cu alveolă. Reabilitarea va continua şi pe tronsonul următor, din Podu Roş până la Podul Tudor Vladimirescu, arteră care rămâne cu sens unic, iar de aici, în continuare până la Pod Metalurgie, apoi Pod Sf. Ioan, în lungul Bulevardului Chimiei, unde se vor îngropa în subteran şi cablurile de pe ambele părţi ale străzii. În paralel, Şoseaua Naţională va fi reabilitată şi transformată ulterior în sens unic dinspre Podul Roş spre Podul de Piatră. „Este un proiect în valoare de 56,9 milioane lei, din care contribuţia noastră este de doar 1,4 milioane lei. În total, vom reabilita şi moderniza 6,2 km de străzi, 12 km de trotuare şi vom amenaja 11,4 km de pistă de biciclişti. Cablurile de date, telefonie, energie etc vor fi coborâte în subteran, iar suprafaţa spaţiilor verzi amenajate va fi de 16 km pătraţi, cu bănci şi coşuri de gunoi. Perioada totală de implementare a proiectului este de 12 luni, 9 luni fiind alocate execuţiei efective”, a declarat primarul Gheorghe Nichita.
Sensuri duble şi unice pe splaiul stâng al Bahluiului
În paralel, Primăria demarează procesul de modernizare şi pe Splai Stâng Bahlui. Valoarea totală a acestui proiect este de 30,6 milioane lei, cu aceeaşi perioadă de implementare şi execuţie. Se va lucra de la Podul Sf. Ioan la Podul de Piatră, pe 5 tronsoane, respectiv tronsonul 1 Pod Sf. Ioan - Bulevardul Metalurgie: se amenajează strada cu două benzi în calea curentă, cu sens dublu; tronson 2 - Bld. Metalurgie - Bld. Tudor Vladimirescu: sens unic, cu două benzi de circulaţie; tronson 3 Bld. Tudor Vladimirescu – Podu Roş: se păstrează sensul unic cu două benzi, tronson 4 - Podu Roş - Podul de Piatră: 3 benzi cu sens unic, apoi două benzi într-un sens şi una din sens opus tronson; tronson 5 - Bld. Tudor Vladimirescu - Splai Bahlui: două benzi, cu sens unic spre Podu Roş. Totodată, vor fi amenajate şi trotuarele, precum şi pista de biciclişti, iar cablurile de pe margine vor fi coborâte în canivourile din subteran. „Cele două noi proiecte, care refac străzile şi trotuarele de pe malurile Bahluiului, ne permit să avansăm cu proiectul major prin care să punem în valoare cursul de apă care traversează oraşul. Primul pas a fost făcut, prin proiectul realizat de Dan Cârlan, referitor la regularizarea albiei şi refacerea malurilor. Avem acum un debit controlat de apă şi o albie curată şi curăţată. Urmează al doilea pas, cu modernizarea şi refacerea străzilor şi trotuarelor de pe ambele maluri, pentru ca proiectul să fie concretizat prin amenajarea turistică şi de agrement, care să pună în valoare aceste câteva zeci de hectare de spaţiu verde din centrul Iaşului”, a explicat primarul Gheorghe Nichita. Nelu PĂUNESCU
* * *
„Vrem să punem în valoare cursul de apă care traversează oraşul ” – Gheorghe Nichita, primar
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau