Revoluţie în transportul public!
Dimensiune font:
Pe termen scurt şi mediu, ieşenii trebui să se aştepte la schimbări importante pe traseele de transport în comun. Cea mai importantă se referă la intenţia municipalităţii de a extinde liniile de tramvai, avându-se în vederea legarea altor localităţi, precum cele din Zona Metropolitană
Configuraţia traseelor de autobuz şi de tramvai în următorii ani va suferi modificări majore. Primăria Iaşi a finalizat deja Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, document necesar pentru dezvoltarea unor politici elaborate menite a îndeplini necesităţile de mobilitate ale oamenilor şi companiilor din oraş şi din zonele învecinate, transportul public ocupând un loc extrem de important în această strategie. În ipoteza în care Primăria Iaşi va reuşi să realizeze toate proiectele de infrastructură pe care şi le propune, ieşenii vor trebui să se aştepte, pe termen scurt şi lung, la schimbări majore în planul de operare propus pentru liniile de tramvai. Un prim pas îl constituie unificarea liniilor 6 şi 3, pentru a oferi o conexiune directă pe axa Est - Vest a municipiului Iaşi (Rond Dacia - Rond Tg. Cucu - Rond Dancu). De asemenea, tot aici se vorbeşte de păstrarea liniei de tramvai 5 ca o conexiune pe Axa Est - Vest, care ar trebui să aibă capătul la Rond ERA, loc unde ar putea ajunge şi tramvaiele de pe traseul 7.
Şină spre Tomeşti
Însă, deciziile cele mai spectaculoase se referă la extinderea transportului electric spre Zona Metropolitană. O investiţie la îndemâna municipalităţii, atât timp cât nu presupune costuri exagerate, are în vederea prelungirea liniei de tramvai de la Ţuţora. „Linia ar putea fi extinsă spre Tomeşti, până la bariera CFR. Nici măcar nu avem nevoie de cale dublă de rulare, poate fi realizat un singur fir, tramvaiul va face un rond, după care se va întoarce pe unde a venit”, a spus primarul Mihai Chirica, în cadrul unei intervenţii televizate.
Tramvai rapid sau tren uşor spre Ciurea
Pe termen ceva mai lung, se intenţionează extinderea liniei şi spre Ciurea, un subiect devenit între timp de actualitate, atât timp cât au existat ieşeni care s-au arătat iritaţi de faptul că autobuzele de pe traseele 27 şi 44 nu mai circulă spre blocuri decât la orele de vârf. „Sunt proiecte pe termen lung, cu viziuni care vor trebui reabordate. Cum ar fi o linie de tramvai rapid sau tren uşor către Ciurea şi Lunca Cetăţuii. Ar trebui să identificăm o şină pe care CFR nu o mai foloseşte, în exteriorul carosabilului actual. Sunt măsuri prinse în planul de transport integrat, care se adresează celor care locuiesc acolo, dar muncesc la Iaşi. Pentru asta au nevoie de transport public la orice oră, ieftin şi în siguranţă”, a mai spus primarul Mihai Chirica. Tudor DAMASCHIN
* * *
În următorii 20 de ani, Iaşul va beneficia exclusiv de un transport ecologic; conform directivelor Uniunii Europene, până la finele lui 2022, va trebui ca peste jumătate din capacităţile de transport să fie ecologice, iar până în 2030, să avem transport ecologic sută la sută
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau