Şase investiţii care vor schimba faţa Iaşului EXCLUSIV
Dimensiune font:
Consiliul Judeţean Iaşi urmează să depună şase proiecte pe Programul Operaţional Regional 2014 – 2020, din care două de mare importanţă pentru dezvoltarea zonei de Nord – Est * prioritare sunt axele strategice Iaşi – Suceava şi Iaşi – Botoşani, proiecte care însumează peste 100 milioane euro, data limită fiind luna noiembrie * celelalte patru proiecte vizează investiţii pe bani europeni în monumente istorice aflate în patrimoniul CJ Iaşi, dar care sunt abia în faza licitaţiilor de proiectare
Viitoarele ghiduri ale solicitanților prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020 vor surprinde Consiliul Judeţean Iaşi cu şase proiecte gata de finanţare, din care două sunt în directă colaborare cu judeţele vecine. Cel mai important proiect ce urmează să fie depus este „Regiunea Nord – Est – Axa Rutieră Strategică 1 Iaşi – Suceava”, în valoare de 79,4 milioane euro, o investiţie aflată în discuţii încă de acum doi ani. Drumul propus are o lungime totală de 167,6 kilometri şi va conecta unităţi administrativ teritoriale de pe raza judeţelor Iaşi şi Botoşani pe traseul Iaşi – Gropniţa - Coarnele Caprei – Belceşti – Scobinţi – Lespezi -Budeni – Dolhasca – Liteni – Udeşti – Bosanci – Ipoteşti – Suceava – Moara – Liteni – Zahareşti – Stroieşti – Vâlcele – Costâna – Dărmăneşti – DN2. De altfel, investiţia se anunţă a fi cel mai mare proiect strategic al regiunii de nord – est pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere care asigură conectivitatea cu reţeaua TEN-T. Din tronsonul propus spre reabilitare si modernizare, circa 3% (5,2 km) este din pământ, 26% (44,8 km) pietruit, 9% (15,5 km) cu asfalt tip beton (din care 12,0 km în stare medie sau rea) şi 62,2% (107,19 km) cu îmbrăcăminţi asfaltice (din care 54,5 km în stare de viabilitate rea sau medie). „Suntem în faza în care avem contract de proiectare cu Search Corporation SRL Bucureşti care trebuie să predea documentaţia până la data de 17 septembrie iar până în noiembrie trebuie depus proiectul. Obiectivul principal este îmbunătăţirea accesibilităţii şi mobilităţii populaţiei, bunurilor şi serviciilor, în vederea stimulării dezvoltării economice durabile, prin modernizarea şi reabilitarea drumurilor judeţene din Iaşi şi Suceava aflate în proximitatea TEN-T şi conectarea a 20 de unităţi administrativ teritoriale urbane şi rurale la reţeaua TEN-T. Lider de proiect este judeţul Iaşi”, a precizat Vlad Ciobanu, responsabil de relaţia cu mass-media din CJ Iaşi.
Ambiţii mari pentru axa Iaşi – Botoşani
Un alt proiect strategic ce urmează să fie depus de CJ Iaşi leagă judeţul nostru de Botoşani. Este vorba de „Regiunea Nord – Est – Axa Rutieră Strategică 2 Iaşi – Botoşani”, în care lider de proiect este Consiliul Judeţean Botoşani. Această investiţie este estimată la 39,6 milioane euro si are în vedere modernizarea unui traseu cu o lungime totală de 106,3 kilometri. Ca partener în cadrul acestui proiect, judeţul Iaşi are o cotă de doar 6,1 kilometri pe DJ 282 H, diferenţa fiind în întregime pe teritoriul judeţului Botoşani: DJ 282H limita judeţului Iaşi – Rediu – Răuşeni – Călăraşi cu o lungime de 13,9 kilometri, DJ 282 Răuşeni Todireni – Truşeşti – Dângeni – Hăneşti cu o lungime de 50 kilometri, DJ 297 Todireni – Suliţa – Blândeşti cu o lungime de 25,9 kilometri şi DJ 294 Dângeni – Mihălăşeni cu o lungime de 9,6 kilometri. „Proiectul are în vedere creşterea gradului de coeziune economică şi socială la nivelul judeţelor Botoşani şi Iaşi, prin îmbunătăţirea infrastructurii de transport din zonă şi facilitarea accesului la rutele naţionale şi europene din regiune, interconectarea la reţelele de transport judeţene cu acces la reţeaua TEN-T şi la Polul de creştere Iaşi. Investiţia odată finalizată va permite creşterea traficului rutier pe traseul modernizat, dezvoltarea sectorului IMM din zonă şi a turismului. Traseul Botoşani – Târgu Frumos va fi transformat în drum Trans Regio (RT 52B) iar axa strategică propusă se conectează indirect, prin intermediul DJ 208H, reabilitat prin OPR 2007 – 2013, la acest drum, care la rândul său uneşte cu viitorul drum expres DX5B Botoşani – Suceava de viitoarea autostradă Ungheni – Iaşi – Târgu Neamţ – (Târgu Mureş)”, se arată într-un proiect al CJ Botoşani.
Patru proiecte pentru monumentele Iaşului
Recent, Consiliul Judeţean Iaşi a lansat licitaţii pentru proiectarea tehnică de reabilitare a patru obiective de importanţă istorică şi literară. Banii pentru lucrările efective de modernizare vor veni din surse europene, prin POR 2014 - 2020 însă CJ Iaşi scoate din vistierie peste un milion de lei pentru elaborarea documentaţiilor tehnico-economice de lucrări la Muzeul „Sf. Ierarh Dosoftei Mitropolitul”, Muzeul „Nicolae Gane”, Muzeul „Ion Creangă” şi Muzeul „Vasile Pogor”. La „Vasile Pogor”, preţul licitaţiei porneşte de la 346.864 lei iar ofertele au fost depuse de SC Impex Romcatel Cercetare Proiectare SA Iaşi, SC Elma Stil SRL Iaşi şi SC Avensa Consulting SRL Iaşi. „Clădirea prezintă zone afectate de infiltraţiile de apă atât din subsol, cât şi din tavan. Sunt necesare intervenţii la fundaţia clădirii, pereţii interiori şi exteriori, la acoperiş şi jgheaburi. Este necesară refacerea completă a instalaţiilor electrice şi termice”, arată CJ Iaşi. Documentaţia tehnico-economică pentru Muzeul „Nicolae Gane” a fost estimată la 291.204 lei iar ofertele au venit din partea SC Elma Stil SRL Iaşi şi SC Avensa Consulting SRL Iaşi. Clădirea este în conservare din anul 2006, fiindu-i afectată complet structura de rezistenţă.
Cauți un loc de muncă? Vezi aici anunțurile de angajare!
Documentaţia tehnico-economică pentru restaurarea Muzeului „Sfântul Ierarh Dosoftei Mitropolitul” a fost estimată la 273.679 lei, existând oferte din partea SC Elma Stil SRL Iaşi şi SC Avensa Consulting SRL Iaşi. „Clădirea necesită intervenţii asupra pereţilor interiori şi exteriori, refacerea completă a instalaţiei termice, refacerea iluminatului interior, sistemului de iluminat exterior şi instalarea sistemelor de supraveghere, antiefracţie şi antiincendiu”, mai adaugă reprezentanţii CJ Iaşi. Pentru documentaţia tehnico-economică de restaurare a Muzeului „Ion Creangă”, autorităţile judeţene vor cheltui în jur de 206.800 lei, fiind oferte din partea SC Elma Stil SRL Iaşi şi SC Aduro Impex SRL Bucuresti. Clădirea necesită reparaţii la acoperiş şi terase din cauza infiltraţiilor de ape pluviale în interiorul expoziţiei, iar în curtea muzeului sunt necesare lucrări de refacere a amfiteatrului din piatră şi a căilor de acces din interiorul obiectivului muzeal.
***
Axa strategică 1 Iaşi – Suceava are o valoare de 80 milioane euro şi vizează modernizarea a 167 kilometri de drum judeţean
***
Axa strategică 2 Iaşi – Botoşani are o valoare de 39 milioane euro şi are în vedere modernizarea a 106 kilometri de drum judeţean
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau