Scania pe străzile din Iaşi?
Dimensiune font:
Este vorba de mijloacele de transport folosite de Unistil la Bârlad. Acestea ar putea ajunge în Iaşi, prin închirierea lor de către viitoarea Companie de Transport Public
Ultimele evenimente care au avut loc recent în Bârlad, unde SC Unistil a pierdut licitaţia de concesionare a serviciului de transport din municipiu în favoarea lui SC Vertrantis SRL, ridică semne de întrebare asupra viitorului firmei lui Vasile Puşcaşu în Iaşi. Operatorul bârlădean are contract cu Primăria Iaşi până în luna iunie, primarul interimar Mihai Chirica declarând fără echivoc că „municipalitatea ieşeană nu va reînnoi contractul cu Unistil”. În condiţiile în care Primăria Iaşi se pregăteşte să delege serviciul către Compania de Transport Public (CTP) Iaşi, se pare că în municipiu nu va mai exista decât un singur operator. Singura problemă o constituie faptul că CTP ar putea fi pusă în situaţia de a nu avea suficiente unităţi de transport pentru a opera şi pe traseele Unistil, fiind luată în calcul închirierea acestora de la o altă firmă. „Concesionarea traseelor, aşa cum s-a întâmplat în trecut cu Unistil, ar crea complicaţii în an electoral. Pe de altă parte, viitorul operator din Iaşi, cum s-o fi numind el, nu are în acest moment 30 de autobuze cu care să acopere traseele Unistil. Varianta care i-ar împăca pe toţi ar fi închirierea acestora de la... Unistil, care poate aduce la Iaşi autobuzele Scania, cu care a operat la Bârlad. Rămâne de văzut cum vor sta lucrurile, întrucât, din câte se pare, Unistil va ataca decizia celor din Bârlad, prin urmare ar mai putea opera acolo”, spun surse din interiorul RATP Iaşi.
RATP era pe punctul de acumpăra 30 de autobuze CITARO
Vă reamintim că decizia magistraţilor ieşeni de a declanşa falimentul RATP (decizie la care reprezentanţii regiei au formulat apel, revenindu-se deocamdată la starea de insolvenţă) a dus la suspendarea unei achiziţii de 30 de autobuze rulate pe care RATP se pregătea să o lanseze. „Autobuzele ne erau necesare şi pentru a putea opera pe traseele deservite de operatorul privat, al cărui contract de concesiune expiră în acest an”, spunea Maricel Ghercă, administratorul special al RATP. Este vorba despre autobuze CITARO, care au circulat prin anii 2007-2008 în Bucureşti. Reprezentanţii RATP au precizat că este exclusă orice achiziţie de maşini în acest moment, despre asemenea proceduri putându-se vorbi doar după preluarea transportului public din Iaşi de către CTP. „Decizia o va lua Primăria. Sunt firme care şi-au exprimat disponibilitatea de a opera pe unele trasee sau de a închiria autobuze”, au mai spus oficialii RATP Iaşi. Tudor DAMASCHIN
* * *
Unistil a adus la Bârlad 12 autobuze Scania OmniCity CN230UB 4x2 EB ex Oslo (Norvegia) prin intermediarul olandez Womy, cel care, de altfel, a asigurat o bună parte din actuala flotă auto a RATP-ului. Maşinile sunt fabricate în perioada 2004-2006 şi sunt Euro 4, pretându-se foarte bine pentru transportul din Iaşi.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau