Se caută vinovaţi la parcul industrial cu un singur angajat
Dimensiune font:
Consilierii judeţeni au cerut rapoarte amănunţite cu privire la activitatea directorului Iaşi Industrial Park Leţcani, Gabriel Rădulescu * după mai bine de un an de blocaje birocratice, administraţia judeţului a aflat că parcul nu poate fi construit după proiectul iniţial * din acest motiv, suprafaţa de construcţie a parcului a fost redusă la jumătate, din cauza suprapunerii cu proiectul autostrăzii Iaşi – Târgu Mureş, în vreme ce, în alte judeţe, astfel de parcuri funcţionează de mai bine de zece ani
Directorul şi, totodată, singurul angajat al parcului industrial din Leţcani, Gabriel Rădulescu, a fost pus la zid de consilierii judeţeni, pentru modul în care a gestionat blocajele care au dus la întârzierea construcţiei Iaşi Industrial Park. Aleşii judeţeni au cerut un raport privind activitatea din ultimii doi ani, timp în care abia a fost făcut un Plan Urbanistic Zonal, declarat mai apoi nul printr-un aviz al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Mai exact, CNADNR a anulat PUZ-ul şi a solicitat diminuarea suprafeţei de construcţie a parcului industrial la jumătate, pe motiv că nu s-a ţinut cont de planul autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş, care va trece prin acelaşi loc. Consilierii atrag atenţia că în alte judeţe din ţară, astfel de parcuri oferă mii de locuri de muncă şi funcţionează de mai bine de zece ani. „Subiectul privind problema parcului industrial este unul deosebit, prin prisma faptului că este unul din obiectivele de investiţii majore ale CJ, nemaivorbind de faptul că aceste parcuri industriale, în ţară, aşa cum se întâmplă la Cluj, la Ploieşti, suplinesc vechile platforme industriale şi generează mii de locuri de muncă. Din păcate, la nivelul judeţului nostru, acest proiect stagnează de doi ani de zile, de la momentul la care noi am înfiinţat societatea Iaşi Industrial Park, din imposibilitatea obţinerii unui aviz de la CNADNR. Propun să solicităm societăţii o informare cu privire la toţi paşii care s-au efectuat de la înfiinţarea societăţii şi colaborarea cu compartimentul de resort din cadrul CJ Iaşi. Nu este normal ca după doi ani de zile să fim în aceeaşi situaţie. Nu avem nici măcar PUZ-ul aprobat. Situaţia este intolerabilă, dar, mai bine mai târziu decât niciodată”, a declarat Cristian Stanciu, liderul consilierilor judeţeni PSD. De partea cealaltă, aleşii PNL arată cu degetul către Guvern şi Ministerul Transporturilor, motivând că la Bucureşti stau adevăratele motive pentru blocarea parcului industrial. „Sunt uimit de acuzele aduse la adresa domnului director, în condiţiile în care Guvernul al cărui prim-ministru este din partidul dumneavoastră ne-a lăsat şi fără autostradă, şi fără acest parc industrial. Nu este vina domnului director că Ministerul Transportului nu a fost în stare să facă o licitaţie transparentă şi corectă pentru proiectul de autostradă. Dacă s-ar fi făcut, nu eram în situaţia de a reduce suprafaţa spaţiului”, a precizat Eduard Boz, liderul grupului de consilieri PNL.
Conducerea parcului explică eşecul
Prima adresă pe care CJ a făcut-o Consiliului Local Leţcani a fost pe 24 septembrie 2013, solicitând punerea la dispoziţie a unei suprafeţe de teren pentru parcul industrial, urmând mai apoi procedurile pentru asocierea între CJ Iaşi şi CL Leţcani pentru înfiinţarea SC Iaşi Industrial Park SRL. Potrivit directorului societăţii, în momentul în care s-a făcut PUZ-ul, nu existau alte proiecte pentru terenul respectiv. „În momentul în care am intabulat terenul la Oficiul de Cadastru, terenul era liber de sarcini. Toată lumea se întreabă de ce ţinem la acest teren şi nu căutăm altul. Toate celelalte terenuri pe care Primăria Leţcani le are acolo sunt păşuni, şi ca să schimbi categoria de folosinţă, te loveşti de Ordonanţa 34/2013, care cere să înlocuieşti suprafaţa echivalentă şi nimeni nu are în rezervă acest necesar. În iunie 2014 am aflat pentru prima dată de suprapunerea terenurilor. În luna următoare am trimis adresă la CNADNR în care ceream schimbarea soluţiei. Într-o adresă primită ulterior de la ei, CNADNR face referire la posibiltatea oferirii unui alt teren de către comuna Leţcani pentru amplasarea centrului de întreţinere a viitoarei autostrăzi”, a declarat Gabriel Rădulescu, directorul SC Iaşi Industrial Park SRL. Şeful societăţii spune că a fost informat de CNADNR în legătură cu organizarea unei licitaţii de revizuirea studiului de fezabilitate pentru autostradă, dar că, în urma unor contestaţii, aceasta a fost anulată.
Pe aceeași temă - Autostrada-fantomă blochează un proiect de 32 de milioane de euro
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau