Se cer demisii pentru staţiile de deşeuri proiectate greşit

default

Dimensiune font:

| 04-09-2017 05:45

Conducerea Consiliului Judeţean Iaşi a solicitat lămuriri privind activitatea din ultimii patru ani a Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Salubritate (ADIS) * un raport de control efectuat la nivelul ADIS de către o comisie a Consiliului Judeţean scoate la suprafaţă nereguli grave în gestionarea şi implementarea Sistemului de Management Integrat al Deşeurilor * evaluatorii cer măsuri imediate, inclusiv schimbări la nivelul conducerii ADIS, invocând dificultăţi de comunicare cu angajaţii acestei structuri * probleme au fost identificate la staţiile de la Bălţaţi şi Ruginoasa, acolo unde platformele de beton şi drumurile din incinta lor au fost recepţionate cu crăpături şi fără alimentare cu energie electrică

Preşedintele CJ Iaşi, Maricel Popa a cerut raportul privind evauarea activităţii şi analizei economico-financiară pentru perioada 2013-2016 şi paşii făcuţi în proiectul de deşeuri pe anul în curs. Trebuie menţionat că ADIS gestionează Sistemul de Management Integrat al Deşeurilor, un proiect cu o valoare de peste 69 milioane euro iar asociaţia are rolul de a reglementa şi gestiona serviciul de salubritate pe raza de competenţă a unităţilor administrativ-teritoriale membre, precum şi realizarea unor proiecte de investiţii publice de interes zonal sau regional destinate sistemelor de utilităţi publice aferente serviciului de salubrizare. Având în vedere complexitatea activităţii, şefii CJ Iaşi au cerut acest raport în urma căruia vor fi luate eventuale măsuri privind managementul acestei asociaţii. „Analiza economico-financiară cuprinde calcularea principalilor indicatori economico-financiari, în baza situaţiilor financiare legal întocmite şi avizate de către comisia de cenzori, explicarea acestor indicatori, precum şi observaţii asupra gestionării patrimoniului asociaţiei. Importanţa calculării indicatorilor economico-financiari constă în cunoaşterea evoluţiei acestora şi în compararea cu exerciţiile financiare precedente, ceea ce ofera conducerii asociaţiei posibilitatea de luare a unor decizii cu impact asupra rezultatelor economico-financiare viitoare. Având la bază considerentele prezentate mai sus, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi a solicitat efectuarea evaluării activităţii şi analizei economico-financiare a ADIS pe perioada 2013-2016 pentru a se putea lua decizii informate cu privire la calitatea managementului asociaţiei”, se arată într-un document publicat recent pe pagina de internet a Consiliului Judeţean Iaşi.

 

Termene prelungite până în 2018

Piedicile în proiectul SMID au fost încă de la început, odată cu demararea primei etape din programul de finanţare POS Mediu 2007-2013. Contractul de finanţare a fost semnat în 2013 pentru valoarea totală de 247,8 milioane lei din care s-au cheltuit 173,8 milioane lei. De exemplu, datele raportului ADIS arată că serviciile de asistenţă tehnică de management pentru acordarea de sprijin în gestionarea şi implementarea SMID în judeţul Iaşi au fost finalizate în 31 iulie 2016 în proporţie de 90%, neîndeplinind condiţiile pentru plata finală de 10%. De asemenea, pentru asistenţa tehnică privind supervizarea contractelor aferente SMID, termenul este prelungit până în decembrie 2017. Conform raportului ADIS în programul de lucrări pentru etapa I, staţia de transfer Bălţaţi este finalizată în proporţie de 90%, staţia de sortare Ruginoasa – 70%, staţia de transfer Ruginoasa - 60%. În ceea ce priveşte închiderea depozitelor neconforme singurele lucrarări finalizate sunt la Valea Seacă şi Târgu Frumos, iar la depozitul de la Hârlău s-au efectuat în procent de doar 10% din cele programate, fapt pentru care a fost necesară prelungirea contractului până în 2018.

 

La Bălţaţi, platforma betonată a fost recepţionată cu crăpături

În prima parte a acestui an, specialiştii ADIS şi CJ Iaşi au avut mai multe deplasări în punctele de investiţii ale proiectului de deşeuri, respectiv staţia de transfer Bălţaţi, staţia de transfer şi sortare Ruginoasa şi la centrul de management al deşeurilor Ţutora. Aceştia au constatat deficienţe severe la staţiile de sortare şi transfer, atât în proiectare cât şi execuţie. De altfel, în comuna Bălţaţi gestionarea deşeului menajer pare să fie o problemă care depăşeşte competenţa autorităţilor locale, după ce, săptămâna trecută a fost nevoie de intervenţia pompierilor după ce sătenii au dat foc gunoiului în câmp. „Atunci când s-a lucrat la proiectul SMID pentru staţia de transfer Bălţaţi nu s-au luat în considereare factori importanţi. În primul rând, calea de acces, drumul spre Sîrca, prezintă dificultăţi în utilizarea sa de către maşini de mare tonaj şi este imposibil de parcurs pe timpul iernii fără a exista un risc foarte mare de răsturnare a maşinilor şi utilajelor de mare tonaj. Un alt factor important, de care nu s-a ţinut cont în momentul stabilirii locaţiei, a fost protecţia faţă de intemperii, respectiv precipitaţii abundente. Staţia este poziţionată în zonă indundabilă şi nu s-au efectuat lucrări de protecţie prin diguri. Nu a fost efectuată niciun fel de lucrare de protejare a obiectivului şi de preluare a apelor prin şanţuri colectoare. Referitor la punctul de lucru Bălţaţi ca şi construcţie, putem observa că avem o platformă betonată ce prezintă fisuri în unele zone. Apariţia unor astfel de defecţiuni în platforma betonată înainte de începerea activităţii pune sub semnul întrebării atât calitatea lucrărilor, cât şi modul în care s-a recepţionat această lucrare, se menţionază în raportul de analiză efectuat de Comisia de studii, prognoze economico-sociale, industrie, buget, finanţe din CJ Iaşi. Mai mult, atunci când a fost proiectată această staţie de transfer nu s-a ţinut cont de utilităţi, astfel că lucrarea a fost finalizată fără existenţa alimentării cu energie electrică.

 

Probleme şi la staţia Ruginoasa

Raportul semnalează probleme şi la staţia de transfer şi sortare Ruginoasa. Similar situaţiei găsite la Bălţaţi, platforma betonată de la Ruginoasa prezintă fisuri, la fel şi drumul betonat din incinta punctului de lucru, înainte de începerea activităţii. „S-au omis lucrări de prevenire a alunecărilor de terencare ar fi putut să fie la pachet cu lucrările de amenajare a rigolelor. Ar trebui analizat de către un specialist în construcţii industriale dacă nu cumva neefectuarea lucrărilor de prevenire a alunecărilor expun obiectivul riscului de a efectua cheltuieli mult mai mari în viitor pentru repararea eventualelor pagube. Ca şi în cazul staţiei Bălţaţi, şi la acest obiectiv s-a omis procedura de alimentare cu energie electrică, arată documentul întocmit de evaluatori. Pentru etapa a II-a a proiectului SMID, contractul de finanţare a fost semnat în aprilie 2017 pentru valoarea totală de 30 milioane lei. Termenul de finalizare a acestei etape este octombrie 2018 pentru a elimina problemele legate de nefinanţarea lucrărilor. Pentru fiecare din cele două etape este impusă o perioadă de 5 ani pentru monitorizare post implementare.

 

Analiza economico-financiară a fost efectuată cu dificultate, deoarece nu au fost puse la dispoziţie toate informaţiile solicitate, ceea ce denotă problema de colaborare şi comunicare cu angajaţii ADIS” - Liviu Vornicu, preşedintele Comisiei de studii, prognoze economico-sociale, industrie, buget, finanţe din CJ Iaşi

 

„”Trebuie luate măsuri imediate, deoarece după finalizarea implementării SMID se va trece la faza operaţională, când orice derapaj poate aduce prejudicii financiare majore” - raportul de evaluare al activităţii ADIS

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:21

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
FOTO-VIDEO: Reportaj la
02/08/2022 14:54

Într-un colţ de rai, pe ţinuturile Bucovinei, este situat varful Dadu. Pentru a ajunge la el, am ajuns pană in Iacobeni, iar de acolo am virat la dreapta pană la Carlibaba. Într-o zi de iulie, ...

Liberalii, ținta atacurilor unui deputat PSD
18/12/2019 10:54

    Deputatul social-democrat Răzvan Rotaru are o sumă de reprosuri pentru liberalii din Botosani care in urmă cu un an au votat impotriva bugetului de stat, iar acum se laudă cu alocările fina ...

Marea grijă a şoferului beat: să nu-i agite poliţistul petul cu bere
25/11/2019 18:53

 O nouă culme a impertinenţei manifestată de un conducător auto depistat la volan sub influenţă bahică a fost atinsă cu ocazia turului doi al alegerilor prezidenţiale. I.C., in varstă de 28 de an ...

„ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede”, la BNR Iaşi
22/11/2019 00:00

  * Sucursala Regională Iaşi şi Muzeul Băncii Naţionale a Romaniei au inaugurat, ieri, expoziţia „ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede” * proiectul este iniţiat in parteneria ...

Mecanica, marele pariu al învăţământului profesional ieşean
21/11/2019 00:00

  * domeniile cu cele mai mari solicitări din partea operatorilor economici pentru includerea in planul de şcolarizare 2019-2020 au fost cele de mecanică - 910 locuri * totodată, s-au format 5 noi cla ...

Puterea şi opoziţia din CJ se pun la aceeaşi masă, pentru a soluţiona soarta a 46 de proiecte
19/11/2019 00:00

  Consilierii judeţeni se vor intruni din nou maine, avand in dezbatere 46 de proiecte de hotărare. Printre acestea se află şi proiectul privind solicitarea de trecere din administrarea Consiliului Lo ...

Începe Postul Crăciunului
15/11/2019 11:11

      După Lăsatul Secului, petrecut ieri, in seara de Sfantul Filip, astăzi incepe Postul Crăciunului, una dintre cele patru mari perioade de ajunare randuite de Biserica Ortodoxă. Post ...

Un tânăr din Iași, beat și fără permis, nu a oprit la semnalul politistilor. Oamenii legii l-au urmarit 1km
10/11/2019 12:51

În jurul orei 01.00, in timp ce patrulau in zona Horlesti, politistii din Letcani au observat o masină cu un comportament destul de suspect in trafic. Oamenii legii au facut semn de oprire autoturismulu ...

Poliţiştii din Popricani, cei mai iscusiţi vânători de şoferi băuţi
09/11/2019 20:04

Datele statistice arată fără dubiu faptul că poliţiştii din Popricani sunt foarte dibaci in depistarea şi prinderea şoferilor ce conduc sub influenţa alcoolului. Numai in primele 10 luni din 2019, pe r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei