Singurul aeroport regional va fi la Iaşi
Dimensiune font:
* potrivit Comisiei Europene, în zona Moldovei va rămâne un singur aeroport regional funcţionabil * Aeroportul Iaşi va primi de zece ori mai mulţi bani decât bugetul iniţial prevăzut în Masterplanul General de Transport
Soarta investiţiilor pe Aeroportul Iaşi a luat o întorsătură decisivă săptămâna trecută. Iniţial, potrivit Masterplanului General de Transport, aerogara ieşeană urma să primească 10 milioane euro, fiind o lovitură grea dată autorităţilor locale de către Ministerul Transporturilor. Din cauza unor date eronate trimise la comisia de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor (MT), Aeroportului Iaşi risca să aibă parte de cea mai mică sumă de investiţii dintre toate aeroporturile din ţară, iar judeţul Iaşi să facă un mare pas înapoi în ceea ce priveşte viitorul transportului aerian.
Aleşii locali au scos în evidenţă rapoartele Comisiei Europene cu privire la numărul mare de aeroporturi raportat la nevoia de trafic existent. O mare parte a acestor aeroporturi aparţin domeniului public, drept pentru care în 2014 s-au emis orientări clare prin care comisia a decis să decimeze o mare parte din aeroporturile din Uniunea Europeană. „Ca să ne rezumăm la arealul nostru, în Moldova sunt trei aeroporturi. După cum bine ştiţi, dintre acestea va rămâne doar unul singur, care va fi aeroport regional. În acest moment, Comisia Europeană a analizat şi România, rezumând asupra Moldovei, şi a concluzionat că aeroportul care ar trebui să rămână este la Iaşi. Se pune problema în felul următor: cine peste câţiva ani va putea să se finanţeze singur. Evident, acela care a început din timp toate lucrurile şi le-a terminat din timp”, a declarat Marius Bodea, directorul Aeroportului Iaşi. Analizând potenţialul pericol, conducerea Aeroportului Iaşi a mers vineri la Bucureşti pentru a discuta cu reprezentanţii MT. În urma dezbaterilor, autorităţile ieşene au lansat un anunţ care va schimba soarta judeţului. „Vineri am fost la Bucureşti şi am reluat analiza pe sectorul aerian împreună cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor. În urma discuţiilor am reuşit să cuprindem în perspectiva Masterplanului toate obiectivele de investiţii pe care noi le-am trimis în 2013 şi 2014, în valoare de peste 100 milioane euro şi care vor fi cuprinse în exerciţiul bugetar 2014 - 2020”, a declarat Marius Bodea. Altfel spus, în loc de 10 milioane euro, bani care au fost iniţial redirecţionaţi Aeroportului Iaşi pentru perioada 2014 - 2020, vor veni 100 milioane lei pentru toate investiţiile necesare ca aeroportul ieşean să devină singurul aeroport viabil din zona Moldovei.
Investiţii pe partea cargo
În perspectiva dezvoltării industriei locale, conducerea Aeroportului Iaşi va iniţia un proiect de dezvoltare pentru profilul cargo. „În acest moment nu putem oferi această facilitate, de aceea e nevoie de o asemenea investiţie pentru că industria se dezvoltă pe plan local. Însuşi intermodalul de transport nu-şi va avea sensul dacă nu va putea extrage mărfuri de pe aeroport. De aceea, o parte a investiţiei va viza zona cargo şi anume extinderea către zona Holboca a aeroportului ieşean”, a spus Marius Bodea. În acest plan vor intra platforme, terminale cargo, terminal de mentenanţă, iar noua pistă va fi prelungită cu încă 300 de metri pentru transportul cargo.
În perspectiva investiţiilor pentru 2020-2030 va fi propus nou terminal de pasageri care să poată deservi întreaga regiune a Moldovei.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau